Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

26.4.2012 15:02

Juu noinhan se oli kun kävin kyselee tänää. Pitää sitte veljen kanssa käydä.
Mut kiitti tiedoist ;)

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

29.4.2012 13:56

Moro !

Pitäs oma mopo viiä katsastukseen ja siinä ei ole sivuheijastimia. Joten onko ihan sama miten ne sivuheijastimet siihen laittaa esim. jollain teipillä etuhaarukkaan, kunhan heijastimet on hyväksytyt? Vai pitääkö olla jokin fiksumpi vaihtoehto? Jutulla on KIIRE !

Kiitoksia jo etukäteen !

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

29.4.2012 14:53

Eikait sillä niin väliä ole. Vedä nipparilla kiinni vaan ja leikkelet irti katsastuksen jälkeen.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 18:04

nojoo siis, mulla on mankin kanssa ongelma, ostin ilman papereita kaverilta, joka oli sen ostanut 3-4 vuotta sitten ilman papereita joltain ukkelilta, jonka nimeä kukaan ei tahdo muistaa. Manki on katsastus kunnossa, ja kyselisin, että miten rekistöröinti onnistuu, jos papereita ei ylipäätään ole olemassa.. ?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 22:00

Runkonumeron kanssa konttorille, jos se on jonku nimissä, siltä pitää saada luovari.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 23:18

HEi,

Sain mopon vaihdossa ja moposta olen kuullut juttua ja kysyin sitten vanhalta omistajalta niin se oli vain hiljaa, siinä alkoi sitten ärsyttämään ja sanoin pari vikaa vanhasta mopostani jonka vaihdoin hänelle niin se sano et sillä on vielä 6 päivää aikaa saada vanha mopo takaisin ? en halua saada vanhaa mopoani enään takaisin ja menen huomenna viemään omistajan vaihdos paperin konttorille.

TARVITSEN APUA KOSKA TÄMÄ ALKOI NYT PELOTTAMAAN! KIITOS!

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 23:24

Niin, mitä juttua olet kuullut? :lol:

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 23:26

vaihteistossa silppua ja kaikenlaista vikaa ollut mitä ei hän kertonut,, huomenna kone auki ,, mutta voiko se saada enään edellistä mopoaan takaisin jos en halua ja oon vieny jo paperit konttorille ?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 23:27

ekait se vanhaa mopoaan takasin saa jos kaupat jo tehty.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 23:29

niin ,,, mutta jos se ei oo vieny viel papereita konttorille ? ja mä oon,, mut ei kai siltikään voi saada. se kyll väitti et saa vanhan takaisin jos haluaa ja on 6 pv aikaa vielä

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 23:33

Ei se kyllä sitä takasin saa jos sulla on siitä kauppakirja tms.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 23:33

Onko sulla luovutustodistus moposta, eli siis onko sinulla se konttorille vietävä lippulappunen jossa on myyjän ja sinun nimesi+allekirjoitukset ja päivämäärät, jossa se pyörä luovutetaan sinulle. Jos on ja nimet alla, pyörä on sinun, eikä se siitä muuksi muutu. Viet vain ne paperit konttorille.

Myyjällä pitäisi olla vain samanlainen luovutustodistus täytettynä jossa sinä luovutat moposi hänelle, kerran kun te mopot päikseen vaihdoitte. Tällöin sinun pyöräsi on nyt sen myyjän pyörä. Kaupat on siis tehty. Jos hän ei vie kyseistä paperia konttorille, omapahan on ongelmansa, jos hän ei meinaa sitä paperia konttorille viedä ja kääntää pyörää omiin nimiinsä, ota yhteyttä vakuutusyhtiöösi ja irtisano vakuutuksesi, ellet erityisesti hänen ajeluitaan varten halua niitä maksaa.

En oikein kokonaistapauksesta ottanut selvää että mitä on edes tapahtunut, mutta tuskin sillä mitään väliä...

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

2.5.2012 23:41

noniin kiitos sulle asia selviskin nyt! Mulla on mopon kummatkin paperit ja toisessa lukee pv määrä jolloin vaihto on tehty ja mun ja sen edellisen omistajan nimet on toisessa paperissa. huomenna vien paperin konttorille ja mopo on silloin rekisterissäkin mun nimellä. Tämä edellinen omistaja sanoi mulle että se voi saada vanhan moponsa takaisin jos haluaa vielä ja sillä olisi vielä kuusi päivää aikaa saada se takaisin mutta mä vien paperit huomenna ja ei sillä sit oo mahdollisuutta saada sitä takaisin, kiitos neuvosta!

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

3.5.2012 0:22

Tais kaveria alkaa kaduttamaan kun vaihtoi. Tosi lapsellista tollanen että heti sanotaan että täys paska kun päästään omasta moposta eroon. Ja tosiaan jos kaveri ei laita sitä sun myymää mopoa omiin nimiinsä niin ilmoita vakuutusyhtiölle että haluat ottaa mopon pois kilvistä.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

3.5.2012 8:40

Huomenta,

olen eilen saanut kotiin nettikaupasta ostamani skootterin, mukana tuli trafin ilmoitusosat 1 ja 2 jossa skootteri on maahantuojan nimissa ja minut merkattu uudeksi omistajaksi. Voinko mennä näiden papereiden kanssa katsastusasemalle rekisteröimään skootterin nimiini ja saanko kilvet sieltä mukaan.( ja sitten vaan kipinkapin vak. yhtiöön).

Pikaista vastausta odottaen, kiitos koska pitäisi tänään saada hoidettua alta pois