Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

25.7.2015 18:17

Osaako joku sanoa näkyykö haltija haltijana vielä silloinkin kun pyörän omistaja on sen käynyt poistamasta liikennekäytöstä? Helpottas kyllä elämää kummasti, jos omistas henkkarit ja sais sen prätkän ihan omalle nimelle. :lol:

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

26.7.2015 21:35

joonasfin kirjoitti:ajattelin pv takahaarukkaa pidentää vain hienontaakseni sitä omaan silmään, muttta onko se lailista ajaa pidennetyllä takahaarukalla

Ei,mutta eipä sitä poliisit rupea akseliväliä yleensä mittailemaan.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

10.8.2015 0:43

Meneeköhän mun detsi läpi mulla on ongelmana ettei ole takana heiastimi mun sigma ei saa virtaa moottorista gianelli paisari takajarruvalo ei pala kun painaa etujarrua
mutta kun painaa takajarrua se toimii kun laitaa kurin putkeen menee 45 poliisi sanoi että etustefat pitää laittaa kuntoon kun katastaa joten mitä tehdä että saan jarruvalon toimimaan kun painaa etujarrua muuten iha ok kaikki

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

10.8.2015 0:56

Ensin menet äikän tunnille, sit kytket jarruvalokytkimen johdot takaisin kii.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

10.8.2015 11:38

Hei, Mulla on Yamaha mopo joka on normikiekoilla ja kulkee 70km/h. Miten sais nopeutta alemmaks vai onko sallittua ajaa?
Takana on isoin kiekko mitä löytyy ja eessä pienin. Nopeus ei laskenu vaikka eteen vaihettiin kiekkoa.

Vilkkuja ei vissiin tarvita mopois enään?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

10.8.2015 13:14

Ei tietenkää ole sallittua ajaa. Kuria putkeen vaan. Vilkut ei ole pakolliset.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

10.8.2015 13:18

Kuria jos laittaa niin sammuu. Onnistuuko kaasuttajaan laittaan rikkaa tai jotain muuta?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

11.8.2015 1:39

Ei se tapa nopeutta sillee että olis järkevää. Ootko säätäny sitä kurin laiton jälkeen?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

11.8.2015 2:34

Olen. Jouduin kurin ottamaan pois kun hyyty melkein heti ku sain käyntiin. Luulen että entinen omistaja porannut moottoria.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

11.8.2015 7:17

Parempi että et tee sille mopolle mitään noilla tiedoilla "porannut moottoria" :roll: :lol:

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

17.8.2015 20:47

Osaako kukaan sanoa kun tuli ostettua avk:lta -13mallinen derbi drd josta rungon numero on hiottu pois että voinko lyödä siihen runkoon toisen runkonumeron kun mulla löytyy kiero vastaava runko johon on paperit?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

17.8.2015 21:02

Eihän se mistään kohtaa oo sallittua tai laillista, mutta mistäs kukaan sitä sais ikinä tietää.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

18.8.2015 0:41

Onko kukaan muutoskatsastanu mopoa yhdelle, joka on alunperin rekisteröity kahdelle? Halventuuko vakuutus? Pitääkö mopoa käydä näyttämässä konttorilla? Onko yleensäkään tuommoinen muutos rekisteri järjestelemässä mahdollista? Kyselee asioista tietämätön

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

18.8.2015 13:59

En usko että maksut muuttuu mitenkää, joten ei järkeä.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

19.8.2015 9:12

Reetuhai2 kirjoitti:Eihän se mistään kohtaa oo sallittua tai laillista, mutta mistäs kukaan sitä sais ikinä tietää.


Runkonumeron aloittava ja päättävä tähtimerkintä on erikoismeisti, jollaisia ei löydy kuin katsurilta (tai saattaa niitä joillakuilla muillakin olla). Nämä tähdet lyödään vasta konttorilla, joten on kyllä periaatteessa mahdollista jäädä tuostakin kiinni.