Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Keuliminen

6.11.2011 20:36

Keskustelua mopolla ja moposkootterilla keulimisesta. Muusta temppuilusta löytyy oma viestiketju. Muista tutustua myös Tietopankin temppuilu-alueen artikkeleihin.

Vanha keskustelu luettavissa täällä.

Re: Keuliminen

6.11.2011 22:12

Mites toi circlen vetäminen? Ite saan aina ½-1 kierrosta ja sit lähtee kääntyy väärään suuntaan.. Vinkkejä? :)

Re: Keuliminen

6.11.2011 22:20

Jos lähtee suoristumaan/kääntymään väärään suuntaan niin sillon on liian vähän kallellaan, ja iso keulimis kulma on se juttu ympyrää keuliessa, ainakin itse huomannut.

Re: Keuliminen

6.11.2011 23:33

meitsi harjotellu viikon vakioderbillä keulimista ja galleriasta voi kyylätä kulman saantia .. ja vaiheet 1,2,3,4 oon päässy.. :D

Re: Keuliminen

6.11.2011 23:37

comanche888 kirjoitti:Jos lähtee suoristumaan/kääntymään väärään suuntaan niin sillon on liian vähän kallellaan, ja iso keulimis kulma on se juttu ympyrää keuliessa, ainakin itse huomannut.


Okei kiitän. Tosiaan tolla peeveellä oon harjotellu :D toinen jalka maassa menee ihan hyvin mutta ku toinen laittaa tapille ni sit menee vituiks.. Enemmän kulmaa sitte vaan :)

Re: Keuliminen

7.11.2011 18:55

Oiskoha hyvät virit keulimiseen Yamaha dt:ssä. :

Ihan tyhjä vakioputki
Ohitettu ledillä
välit 11/65

Re: Keuliminen

7.11.2011 20:18

Sori ot:sta, mutta jos sulla on ducatin cdi-boksi, ni ookko sen ohittanu ledillä? 8o Millane ledi on kiinni? Mites nyt kun oon keulimista alottanu, ni keulan saan hyvin ylös, ja jarrun käyttöki onnistuu. Mites tuo vaihteen vaihtamine kannattais tehä, kun aina ku alkaa vaihtaa vaihetta ni keula tippuu alas

Re: Keuliminen

7.11.2011 21:58

Enemmän reeniä ja enemmän kulmaa. Meni muute lipalle viikonloppuna vahingossa kun yritin kilvelle :D en kuullu että kilpi olis osunu maahan vaan yhtäkkiä kuulu sellanen mystinen ääni ja sitten kaverit sano et lipallehan se meni...

Re: Keuliminen

7.11.2011 22:08

Manki-Juuso kirjoitti:Oiskoha hyvät virit keulimiseen Yamaha dt:ssä. :

Ihan tyhjä vakioputki
Ohitettu ledillä
välit 11/65


Ite laittasin 13/65, nuilla väleillä loppuu vaihe kesken aika nopsaa.

Ja tohon pykältämiseen juuri tuo että lisää kulmaa, mutta siinä vaiheesa se jarru pitää olla hanskassa vai kengässä.. just eikä aivan.

Re: Keuliminen

7.11.2011 22:50

mulla onnistuu circlet ja hiljaa keuliminen, mutta aina kun rupeen vaihtaa vaihetta mopo lähtee kallistumaan jommallekummallepuolelle omalla mopolla , mut kun keulii kaverin mopolla nii onnistuu tuo vaihteidenvaihto ja matkakeula hyvin ja ei lähde kallistumaan mihinkään. Mikä on ongelmana omassa mopossa :s

Re: Keuliminen

8.11.2011 8:58

kulta-jaska kirjoitti:mulla onnistuu circlet ja hiljaa keuliminen, mutta aina kun rupeen vaihtaa vaihetta mopo lähtee kallistumaan jommallekummallepuolelle omalla mopolla , mut kun keulii kaverin mopolla nii onnistuu tuo vaihteidenvaihto ja matkakeula hyvin ja ei lähde kallistumaan mihinkään. Mikä on ongelmana omassa mopossa :s

Liikaa paineita renkaasa? Takarengas vähä vinosa?

Re: Keuliminen

8.11.2011 10:23

ja itellä meni siksi ko nakkia oli poltettu toiseltapuolen sileeks :D

Re: Keuliminen

8.11.2011 14:59

Manki-Juuso kirjoitti:Oiskoha hyvät virit keulimiseen Yamaha dt:ssä. :

Ihan tyhjä vakioputki
Ohitettu ledillä
välit 11/65


Ei siihen keulimiseen mitään vitun virejä tartte. Ensinnäki välit on aivan liian lyhyet kurittomalle putkelle (tai no mikäs siinä jos tykkää vaihtaa vaihteita koko ajan.) Keuliminen on muutenki paljo lepposampaa vähän pidemmillä väleillä. Toki kyllähän lyhyilläkin väleillä keuliminen menee mutta mukavampaa se on VÄHÄN pidemmillä, en nyt tarkoita mitään superpitkiä välityksiä.

Ja sanon tämän nyt omalla kokemuksella, tuossa omia keuloja kurittomalla vakioputkella ja 11/60 väleillä kun kesällä oli hetken aikaa mopo tollasilla vireillä niin en jaksanut välejä ruveta muuttelemaan, mutta en nyt sanois että mitään lepposta on keulia kovia vauhteja:D.

http://www.youtube.com/watch?v=phnGHnRuk_E

Ainakin vakio DT:lle aika sopivat välit keulimiseen on 11/60 omasta mielestäni, niin 11/60 taikka suuremmat on aivan naurettavat kurittomalle:D

Re: Keuliminen

8.11.2011 16:39

Aloin tolla pösöllä nyt opettelee keulii ku mankilla ei oo päässy vähään aikaan paineleen. Mulla on vaan vähän lytyssä toi jarrupoljin niin ei oo kovin turvallise tuntusta ku tottunu mankin jarrupolkimeen :D Tänää meni vaihto 2 ja melkee yli mut sain pelastettua jarrulla onneks :D Yllättävä helpooo loppuje lopuks tollasella isommalla 50cc vetää.

Re: Keuliminen

8.11.2011 22:24

Alas1n kirjoitti:
kulta-jaska kirjoitti:mulla onnistuu circlet ja hiljaa keuliminen, mutta aina kun rupeen vaihtaa vaihetta mopo lähtee kallistumaan jommallekummallepuolelle omalla mopolla , mut kun keulii kaverin mopolla nii onnistuu tuo vaihteidenvaihto ja matkakeula hyvin ja ei lähde kallistumaan mihinkään. Mikä on ongelmana omassa mopossa :s

Liikaa paineita renkaasa? Takarengas vähä vinosa?



juu kiitos siinähän tuo oli ku oli 3 baaria ilmaa:D