Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopokortti

8.8.2011 14:58

Jepex kirjoitti:Näin kaveri puolesta kysyn että onko nykyään tuo mopokortti et sitä ei siel koneella enää suoritetakkaan? vaan ajetaa niinku kevarilla "inssi" ?

Kyllä tietekoneella on se teoriakoe aivan niinkun ennenkin. Mutta sen lisäksi täytyy suorittaa käsittelykoe. Ja pitä käydä oppitunneilla.

Re: Mopokortti

9.8.2011 11:33

JJES! Kävin äsken tekemässä teoria kokeen ja läpihän se meni :)...Huomenna käsittely koe ja sit ryllätää!

Re: Mopokortti

9.8.2011 13:22

Näyttää et tuo nykynen systeemi toimii paremmin, kun tuntuu ainankin että useammat pääsee ekalla jo läpi tuon kokeen. ;) Tosin niinhän sen pitääkin olla kun noita oppitunteja kerran on.

Re: Mopokortti

9.8.2011 13:35

Katsos kun enään ei tarvitse veikata, vaan voi vastata tiedon perusteella. ;)

Re: Mopokortti

9.8.2011 15:39

Niin, ja jos on autokoulussa käyny teoriatunneilla. Niin sielä on varmahan ollu myös mahdollista käyttää niitä teoriakoetta jäljitteleviä ohjelmia. Että on saanu vähä haisua, että minkälainen se teoriakoe on ja voinut harjoitella. Sillä on ainakin on iso merkitys.

Re: Mopokortti

9.8.2011 16:40

Tänään kävin heittämässä paperit poliisiasemalle, sain vain kuitin siitä ja nytkö vain varaan ajan teoriatunteihin? Katsastuskonttoriltako ne varataan?

Re: Mopokortti

9.8.2011 18:10

hurhurr kirjoitti:Näyttää et tuo nykynen systeemi toimii paremmin, kun tuntuu ainankin että useammat pääsee ekalla jo läpi tuon kokeen. ;) Tosin niinhän sen pitääkin olla kun noita oppitunteja kerran on.

Itse en kylläkään oppinut tunneilla mitään teoriakokeeseen liittyvää...
Ne "mopo" tunnit olivat aika paskaa, mutta se liikennetunti joka on kaikilla korttiluokilla yhteinen, niin se oli todella hyödyllinen. Autokoulussa sanottiin mulle että 70% ei pääse ekalla teoriakoetta, joten harjoittele siihen!

Kyllähän toi ajo-opetus oli erittäin tarpeellinen, sen tajuaa nyt kun on ite siellä liikenteessä. Kun katsoo kavereiden ajoa, niin suurinosa ajaa ihan päin persettä :(
Viimeksi muokannut Mikki_32 päivämäärä 9.8.2011 18:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Mopokortti

9.8.2011 18:23

ebin kirjoitti:Tänään kävin heittämässä paperit poliisiasemalle, sain vain kuitin siitä ja nytkö vain varaan ajan teoriatunteihin? Katsastuskonttoriltako ne varataan?

Autokouluun varataan teoriatunti ajat. Ja ne voi ymmärtääkseni varata vaikka heti. Mutta katsastuskonttorille teoriakoe ajan voi varat vasta muutaman päivän päästä, kun tieto on mennyt sinne.

Re: Mopokortti

10.8.2011 15:08

Kannattaa kyllä kysellä eri ajokoulujen hintoja. Mulle tuli pelkät teoria- ja ajotunnit 140 euroa halvemmaksi kun kaverille, kun menin eri ajokouluun.. :roll:

Re: Mopokortti

11.8.2011 18:22

Nyt on teoriatunnit käyty! Risteysajotunnit olivat kyllä ne hyödyllisimmät, muut vähä niin ja näin... :s

Teoriakokeen varasin 15.päivä, mutta ajotunnit sain varattua vasta 20.,22. ja 24. päivä. :(
Milloinkas se käsittelykoe kannattaa varata ku varasin vast vaa noi ajotunnit(siis että saako siihen aikoja hyvin)?

Re: Mopokortti

11.8.2011 18:32

Jep, itsekkin kävin just puol tuntia sitte vikat 2 risteystuntia B-luokkalaisten kanssa. Eli nyt olis varmaan hyvä kohta soittaa katsastusasemalle ja varata se (teoriakoe)aika sinne syyskuun toiseen? Paperit oon vieny jo n. viikko takaperin sinne poliisilaitokselle.

Minun käsittääkseni ne ajotunnit oli niinku 1+2=3? Että yks tunti teoriaa (Opetetaan kaiketi luokassa?) ja 2 sitte liikenteessä?

Re: Mopokortti

11.8.2011 19:29

«AnÐiS» kirjoitti:Nyt on teoriatunnit käyty! Risteysajotunnit olivat kyllä ne hyödyllisimmät, muut vähä niin ja näin... :s

Teoriakokeen varasin 15.päivä, mutta ajotunnit sain varattua vasta 20.,22. ja 24. päivä. :(
Milloinkas se käsittelykoe kannattaa varata ku varasin vast vaa noi ajotunnit(siis että saako siihen aikoja hyvin)?

Varaa vaikka heti se käsittelykoe, niin saat varmemmin just tuolle 24 päivälle.

Re: Mopokortti

12.8.2011 13:48

Luulen kyllä että en saa sitä samalle päivälle koska ajotuntini on klo 16.00.
Eikös katsastuskonttori mene neljältä kiinni?
Noh, 25.päivä saa kelvata... ;)

Re: Mopokortti

12.8.2011 15:54

Niin no jos ajotunti alkaa vasta 16:00 niin eipä taidakkaa onnsitua samalle päivälle enää. Mutta 25 päivä sitte heti klo 9 aamulla. :)

Re: Mopokortti

12.8.2011 17:15

Se yks ajotunti (Suljetussa tilassa) on nyt varattu ens maanantaille kello 8:00. :) Pitäis jostain skoba saada, että harjottelis niitä, vaan eipä ole mistä harjoitella = Kylmiltää vaa. :D