Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopokortti

28.9.2011 18:37

Onko käsittelykoe vaikea? Kun harjottelin ekalla ajotunnilla sitä niin hidasajo oli aika vaikea koska autokoulun skootteri (autokoululla ei ole mopoa) on niin pieni että polvet osuu tankoon kun sitä kääntelee :/ Portit ja hätäjarrutus olivat suht. helppoja.

Re: Mopokortti

28.9.2011 18:53

No ei ole. Mulla ainaski meni heittämällä. En vielä tiedä yhtään, joka olis failannu sen kässäkokeen? :D

Hidasajossa katse kauas, älä edes vilkaise mittaristoa. Silleen pidät kaasun tasasena, että mopo liikkuu tasaisesti.

Re: Mopokortti

28.9.2011 19:13

Itse tein tuon hidasajon sillain, että lähdin liikkeelle kohtuu reippaalla kaasulla jotta mopo jaksaa vetää ja sitten vain jarruttelin niin paljon, että vauhti pysyisi hiljaisena (ja tuhosin jarrupaloja :lol: ). Ja tosiaan kannattaa katsoa jonnekkin kauas tai siitä ei tule mitään :D En kyllä itsekkään tunne ketään joka olisi epäonnistunut tuossa käsittelykokeessa.

Re: Mopokortti

28.9.2011 19:30

Johtuu varmaan jännityksestä, sama oli teoriakokeessa, jännitti helvetisti mutta meni heittämällä läpi.

Re: Mopokortti

29.9.2011 15:51

joltsu kirjoitti:Itse tein tuon hidasajon sillain, että lähdin liikkeelle kohtuu reippaalla kaasulla jotta mopo jaksaa vetää ja sitten vain jarruttelin niin paljon, että vauhti pysyisi hiljaisena (ja tuhosin jarrupaloja :lol: ). Ja tosiaan kannattaa katsoa jonnekkin kauas tai siitä ei tule mitään :D En kyllä itsekkään tunne ketään joka olisi epäonnistunut tuossa käsittelykokeessa.

Meijän koulusta yks failas sen, ajo portit vaa läpi. Ilman mitään kanttauksia jne. :DD Ite joudun kans vetään skootterilla mut ei se niin vaikeeta oo.

Re: Mopokortti

29.9.2011 16:45

Ajo portit vaan läpi kolme kertaa? :roll:

Re: Mopokortti

29.9.2011 18:29

Kolmetoista kirjoitti:Ajo portit vaan läpi kolme kertaa? :roll:

3 kertaa?

Re: Mopokortti

29.9.2011 19:45

(3 Yritystä sallitaan, jos ensimmäisellä ei mene läpi!)

Re: Mopokortti

29.9.2011 20:13

Aijaa, niin se sano et ajo läpi. En tiiä sitte kusiko muissaki eikä kehannu kertoa..

Re: Mopokortti

29.9.2011 20:39

Hirveää mutuilua. Kutakin tehtävää saa yrittää kaksi kertaa, kolmas yritys sallitaan vain jos ongelmana on riittävän kovan vauhdin saaminen niissä tehtävissä joissa miniminopeus on määritelty. Lisäksi koe voidaan hylätä muistakin syistä tai jopa keskeyttää. Lukekaa vaikka aluksi se aloitusviestin linkissä oleva TraFin ohjeistus käsittelykokeeseen.

Re: Mopokortti

3.10.2011 19:08

Voiko noi teoriatunnit mitenkään "vanhentua", kun suoritin ne jo kesäkuussa kun ilmaiseksi pääsi, vaikka täytän vasta joulukuussa ja ajotunnitkin on sitten varmaan lumien sulamisen jälkeen?

Re: Mopokortti

3.10.2011 21:23

Miiksuu kirjoitti:Voiko noi teoriatunnit mitenkään "vanhentua", kun suoritin ne jo kesäkuussa kun ilmaiseksi pääsi, vaikka täytän vasta joulukuussa ja ajotunnitkin on sitten varmaan lumien sulamisen jälkeen?


ei ainakaan mun mielestä itekki suoritin reilut 2kk ennen ,mutta en usko että vanhentuu

Re: Mopokortti

3.10.2011 21:44

Mites, tiietäänkö muualla jo et saako talvella suorittaa ajotunnit? Täälpäin ei oo vieläkä varmaa

Re: Mopokortti

3.10.2011 23:22

Pystynkö suorittamaan ajokokeen vielä 13.11 jälkeen kun olen täyttänyt 15 ? Asun Vantaan alueella ... :roll:

Re: Mopokortti

4.10.2011 6:32

Kannattas kysellä suoraan autokoulusta ;)