Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopokortti

8.9.2011 19:23

Ny on teoriatunnit käyty. Sit vaa ootellaa että saako talvella suorittaa ajotunnit :)

Re: Mopokortti

8.9.2011 19:53

Eli voisko joku neuvoa vähän :) kun maaliskuussa 19p pitäs kortti saada ja haluaisin sen mahdollisimman nopeasti niin mitä kaikkea pystyn jo tekemään ennen kun täytän 15v ja muutenkin vähän ohjeita siihen kortin hankintaan :D jostain autokoulun sivulta luin että vois jo puol vuotta ennemmin ilmotautua mopokortin johonkin juttuun,, :) Ja mikä ois netissä hyvä sivu harjoitella korttia varten?:D

Re: Mopokortti

8.9.2011 19:54

Joo sori vähän epäselvää, mutta toivottavasti joku ymmärsi ;)

Re: Mopokortti

8.9.2011 19:55

Ennen, kun täyttää 15v voi tehdä ajokorttilupahakemuksen ja käydä teoriatunnit.

Re: Mopokortti

8.9.2011 20:15

Ja käsittelykokeen ainakin täälläpäin :O

Re: Mopokortti

8.9.2011 20:16

Eikai käsittelykoetta voi tehdä, ennen kun täyttää 15? :eek: Kun ei kerta ajotuntejakaan voi ottaa, ennen kun on 15. Ja muistaakseni teoriakokeenki suorittaminen vaati 15 vuoden iän.

Re: Mopokortti

8.9.2011 20:22

Käsittelykoehan tehään suljetulla alueella nii kyllähä sen sillo pitäs onnistua :D Mut voi olla kans et kaveri koijas mua

Re: Mopokortti

8.9.2011 20:37

Niin, mutta käsittelykoetta ei voi suorittaa, ennen kun ajotunnit on tehty. Ja ajotuntejahan on liikenteen seassakin, joten niitä taas ei saa tehdä ennemmin kun on 15 täyttäny.

Re: Mopokortti

9.9.2011 16:38

Teroriatunnit käyty kuukaus sitte ja maanantaina ois teoriakoe,luulen et menee kerralla läpi,nimittäin kun saatiin autokoululta tonne www.ajokaista.com sivulle tunnukset niin n.50 kertaa menty jo sielä koe läpi :D
Sitte vaan varailemaan ajotunteja jos vaikka ens viikonloppuna sais ajella jo mopolla.

Re: Mopokortti

9.9.2011 21:52

Jesa3 kirjoitti:Käsittelykoehan tehään suljetulla alueella nii kyllähä sen sillo pitäs onnistua :D Mut voi olla kans et kaveri koijas mua

Voi jeesus..

Re: Mopokortti

10.9.2011 12:15

[TEIKKU] kirjoitti:Niin, mutta käsittelykoetta ei voi suorittaa, ennen kun ajotunnit on tehty. Ja ajotuntejahan on liikenteen seassakin, joten niitä taas ei saa tehdä ennemmin kun on 15 täyttäny.

Saahan autokoulussakin ajaa liikenteen seassa ennen kun on 18v, miksi siis mopokoulussa ei sais ajaa? Selitähän?

[TEIKKU] kirjoitti:Eikai käsittelykoetta voi tehdä, ennen kun täyttää 15? :eek: Kun ei kerta ajotuntejakaan voi ottaa, ennen kun on 15. Ja muistaakseni teoriakokeenki suorittaminen vaati 15 vuoden iän.

Siis teoria- ja ajotunnit saa käsittääkseni aloittaa (kuten muissakin ajokorttiluokissa) 6kk ennen syntymäpäiviä. Mutta teoria/käsittelykokeeseen ei ole asiaa ennen 15v ikää + ajokorttilupahakemus pitää olla hyväksytty.

Re: Mopokortti

10.9.2011 12:55

ajokuolun opettaja sanoi että sillä mopolla ei saa ajaa ennen kun on 15v koska 15v vasta on vastuussa omista teoistansa ja koska jos on 14 niin voi vaikka varastaa sen mopon. tommosta mä kuulin.

Re: Mopokortti

10.9.2011 12:55

Olet täysin oikeassa.

^^Ei. Teoriatunnit saa kyllä aloittaa, mutta katsos kun ne ajotunnit tarkoittaa juuri sitä liikenteen seassa ajamista! Ja sinne ei päästetä, ennenku ikä täynnä, piste.

KäsittelykoeHARJOITUKSEN (Sen tunnin) voi tehdä ennenkuin ikä täynnä, mutta se virallinen käsittelykoe tehdään sitten kun on ajotunnit käytynä, teoria tehtynä ja katsastusasemalta on se aika varattuna käsittelykokeeseen. Ja tämän tiedän tarkalleen, näinhän se mulla meni. ;)

Re: Mopokortti

10.9.2011 12:56

jjudso kirjoitti:ajokuolun opettaja sanoi että sillä mopolla ei saa ajaa ennen kun on 15v koska 15v vasta on vastuussa omista teoistansa ja koska jos on 14 niin voi vaikka varastaa sen mopon. tommosta mä kuulin.


ja ajokoulussa saa ajaa ennnen kun on 18v koska sillon on jo vastuussa teoistansa.

Re: Mopokortti

10.9.2011 13:11

Ansku_ kirjoitti:
[TEIKKU] kirjoitti:Niin, mutta käsittelykoetta ei voi suorittaa, ennen kun ajotunnit on tehty. Ja ajotuntejahan on liikenteen seassakin, joten niitä taas ei saa tehdä ennemmin kun on 15 täyttäny.

Saahan autokoulussakin ajaa liikenteen seassa ennen kun on 18v, miksi siis mopokoulussa ei sais ajaa? Selitähän?

Lakikin sanoo, että alle 15 vuotias ei saa kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa, kuin aidatulla alueella. Siinä syy, miksi liikenteeseen ei pääse edes ajo-opettajan kanssa ennen, kun on täyttäny 15.