Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.10.2012 13:51

No kyllä muuten varmaan voi mennä tuon 65kmh oikeeta nopeutta edellämainituilla spekseillä, jos et usko niin laske välityslaskurilla.

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.10.2012 14:07

Kville kirjoitti:sulla näyttää se puhelimem gps 10km/h liikaa. Koska ei oo mitään mahollisuuksia! päästä 11-65,rajottamattomalla ja tyhjällä vakioputkella tuota 65 koska ei oo muitakaan paskoja saatu nuilla väleillä kulkemaan niin paljoa tyhjän vakioputken kanssa

Nyt menöö offtopikiks mutta häiritti sen verran että pakko vastata tähän, nimittäin omakin enska dt kulki 10/62 väleillä kurittomana ja rajottamattomana 78 mittariin ja 71 gepsiin sekä auton mittariin... Se on vaan semmosta kaasupohjassa puol minuuttia vinguttamista tosin.

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.10.2012 14:56

Kville kirjoitti:sulla näyttää se puhelimem gps 10km/h liikaa. Koska ei oo mitään mahollisuuksia päästä 11-65,rajottamattomalla ja tyhjällä vakioputkella tuota 65 koska ei oo muitakaan paskoja saatu nuilla väleillä kulkemaan niin paljoa tyhjän vakioputken kanssa

Paskaa. Kaverin Räsässä sigma näyttää just samaa ku puhelimen gps. Ja se ei muuten heitä kilometriäkään. Voit sä tulla meille mopoa testaamaan josset usko. Tasasella oon auton imussa ajanu 77 mittariin näillä väleillä, en tosin kauaa viittiny. Halusinhan mä että se menee sen 65 enintään noilla väleillä mutta reippaasti yli menee. Tämäkin asia riippuu täysin moposta.

Ja muutenkin.. Kaverin Derbi Drd Limitedissä ei mittari heitä kilometriäkään, sen vierellä ajoin 65 mittariin, se 60. Siitä kaasu pohjaan, menee sen 70 mittariin vähintään ja kyllä derbi jää. Eli siis helposti menee yli 65

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.10.2012 15:47

se onki dt... ja ei kyllä vitussa mene nuilla väleillä mikkään kilera/terpi/aprillipila 65....

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.10.2012 15:54

Tuu jumalauta tänne ja lähe koeajolle. Ota vaikka sigma ja auton gps ja käyppäs kattoon. En tiiä että kuinka paskalla mopolla sä oot ajanu, mutta mun Gilera ainaki menee 11/65 väleillä 70.

Nimittäin ei kaikki mopot ja niiden vaihdelaatikot jne ole samanlaisia.
Tämä Derbi Drd Limited mistä puhuinkin jo.. Samat välit ku minulla (11/65).
Kiihtyy saatanasti paljon nopeammin ku mulla, mutta menee oikeaa nopeutta 60km/h tasasella. Kiihdyn hitaammin, mutta vien nopeudessa ihan helposti. Kilometrin viivat niin tulee montasataa metriä jäljessä. Kyllä sen osaa tyhmäkin päätellä että menee yli 65km/h noilla väleillä.

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.10.2012 16:11

Kville kirjoitti:se onki dt... ja ei kyllä vitussa mene nuilla väleillä mikkään kilera/terpi/aprillipila 65....



Mul meni aikoinaan derbi sm drd r kurittomal putkel ja vakio 65 takarattaal 70 mittariin ja mittari näytti 3km/h liikaa ja sitte 53 takarattaal meni 85 mittariin ja gepsiin 80.8km/h

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.10.2012 16:43

Pitihän ton Kvillen takia lähteä puhelin kädessä huudattamaan. Tasasella 69-70 mittariin, 62-63 gps. 73 mittariin, 65-66 gps. Alamäkeen raiskaamalla 77 mittariin, 69 gps:sään.
Tuohan on vielä joskus mennyt 76 tasasella ihan helposti, eli sen 68 km/h oikeeta nopeutta. Kulunut jo värkki sen verran että ei nykyään pääse näin paskalla säällä kun 70 - 73 tasasella.. Pikkuseen alamäkeen menee iloisesti sen 75

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.10.2012 20:29

En tiedä kuuluuko tämä viesti tähän ketjuun, mutta asiaan.
Vein Derbini Supermoto Centeriin jossa vaihtoivat etu- ja takarenkaat, siinä samalla joutuivat vähän mittaria katsomaan ja onnistuivat sen hajottamaan. Kun olin mopoa kotiin hakemassa niin kertoivat että mittari ei toimi. Sanoivat syyksi että vanha omistaja oli mittaria vaseliinilla laittanut kasaan. Mittari kuitenkin toimi ennen renkaanvaihtoon viemistä vaseliinipatentista huolimatta. Mitä mieltä olette, pitäisikö heidän korjata mittari ilmaiseksi?

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.10.2012 20:34

IMO pitäs ainakin jotakin korvausta saada. Onha se ny iha sama mite se toimii jos toimii, ei ne sitä voi rikkoo vaa siks ku se o patentoitu.

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

6.11.2012 23:31

Joo kävin ostamassa mankin yksityiseltä myyjältä. Mankin piti toimia hyvin. Kävin koeajolla ja manki toimi ihan normaalisti, mutta etu ja takavalo oli rikki. Kotiin päästyä ja hetken tutkittua sähköjä niin totean että taakse ei edes tule virtaa. Sähköt oli vissiin itse tehdyt. Ja mukaan tuli toinen moottori minkä piti toimia hyvin, kuhan lyö kiinni vain. Pytyn avaamisella huomasin että kone oli leiponut. Mäntä, sylinteri ja kansi on rikki ja niillä ei tee mitää. Nyt olen puhunut myyjän kanssa ja sanoo että se on saatu tollasenaan vanhalta omistajalta ja ei edes tiennyt että se on rikki. Kaupan purkuihin ei suostu, mutta eikös sen ole pakko? Jos sais jotain lakipykäliä siihen? Ja mitä nyt kannattais tehdä?

Tuli vähä sekava : D

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

7.11.2012 0:04

Kuluttajansuojalaissa mainitaan tiettyjä kriteerejä kaupan purulle, hinnanalennuksille ja muille toimille, mutta sen voi suosiolla unohtaa koska kyseinen laki ei koske yksityisten välistä kaupankäyntiä. Yksityiseltä ostaessa ostajan oikeusturva on huomattavasti suppeampi kuin liikkeen kanssa asioidessa. Myyjäkään ei silti saa valehdella silmittömästi, vaan jossain vaiheessa toiminta voi muuttua vaikkapa rikoslaissa mainituksi petokseksi. Jos tuntuu että sinua on tahallisesti ja tietoisesti huijattu kaupanteossa eikä myyjä suostu neuvottelemaan asiasta, voit tehdä poliisille rikosilmoituksen asiasta. Tällöin poliisi selvittää onko asiassa syytä epäillä rikoksen tapahtuneen jonka jälkeen käynnistetään esitutkinta. Sen valmistuttua asia siirty syyttäjän käsiteltäväksi joka päättää onko asiasta mahdollista nostaa syyte, joka käsitellään aikanaan oikeudessa. Vasta oikeuden langettavan päätöksen jälkeen myyjä on velvoitettu korvauksiin tai kaupan purkuun. Useimiten tätä ennen päästään kuitenkin jonkunlaiseen sopuratkaisuun neuvottelemalla.

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

8.11.2012 1:26

(poistettu)
Viimeksi muokannut H-lappa päivämäärä 28.8.2019 0:38, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

15.11.2012 23:22

Täältä suunnalta propsit vittu tuusmotorille,Osat kun tilasin niitte kautta sano että 2 pv menee nii saa ja sitte ku 4pv jälkee ei oo näkyny ja mitää ilmotusta ei oo tullu ja soitan sinne nii sanooki että 3 viikkoa menee.Voi saatanan vittu ku ei saa mopoa vittu vieläkää kuntoo perkele.

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

15.11.2012 23:30

Kuulostaa aika paljon nakkilan/helsingin kone ja pyörä:n touhulta.. Ollaan sitten vielä naamaa kun sinne soitetaan ja pian soittavat perään :lol: Ei paljon auta. Nämä muutamat nimeltämainitsemattomat liikkeet kyllä pidetään muistissa. Toista ääripäätä edustaa mm. Katafori, Wandamotor ja Jani Kaasalainen Oy, joilla homma toimii ;)

Re: Onko teitä huijattu missään mopoasiassa?

17.11.2012 12:04

Morjens, kysyisin neuvoa tälläsessä tilanteessa:

Elikkä minä olen myynyt kaksi aprilian skootteria.

Ostaja tulee paikanpäälle ja kysyy että saako näistä kaksi toimivaa skootteria kasattua (osina olivat molemmat ja pientä käyntivikaa) Muistaakseni sanoin että kait niistä saa, en kuitenkaan varmalla äänellä, no hän sitten otti ne ja siitä lähtien joka toinen päivä soitellu jos jotain puuttuu, puuttuvia osia oli nyt ainakin yksi pakoputki ja yksi jalkatilan kate.

Nyt hän soittelee ja sanoo että tekee rikos ilmoituksen jos en selvitä hänen kanssaan tuota asiaa koska hänen mielestä olen huijannut kun sanoin että kaikki osat löytyy mutta eikös hänen olisi ite paikanpäällä pitänyt huomata tollaiset puutteet? Tosiaan halvalla möin ne sille ja yhden toimivan ja yhden mainio varaosaskootterin niistä olis saanut ja sanoinkin sillon sille että toinen on ns. varaosa peli, vaikkei se minulle kuulu mitä hän niillä tekee.

Mitenkä mun pitäis nyt menetellä olenko minä nyt syyllinen tähän kun sanoin että "kaikki osat pitäis löytyä" vai hän kun ei kaupanteko hetkellä osannut kattoa että osat löytyy...? On siinä kuitenkin lähemmäs 2 skoootteria kun skootteri ja varaosa kasa >:(

Jos saan pyytää niin vastaukset perustellusti :)

Kiitos jo valmiiksi.