Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Nolot tilanteet

8.1.2015 18:08

Aika paljon tollasia noloja tilanteita löytyy kun rupeaa tosissaan miettimään. Itselleni jo kaksi kertaa käynyt niin, että odotin liikennevaloissa ja valot ei vaihtuneet millään. Tilannetta pahensi naureskelevat kävelijät, jotka ylittivät tietä. Sitten ensimmäisinä päivinä kortin saaneena välivapaissa naukui niin kuin varmaan monella muullakin. Ja tänään teitä ei oltu vielä aamulla aurattu ja tuli vedettyä vähän liikaa perä edellä => liikenneympyrästä kyljelleen. Veti vähän nöyräksi nostaa mopo siinä pystyyn kun autot ajoivat ohi. Ei kuitenkaan mitään vahinkoja tullut mopoon eikä itselleni. Eli ekasta kaatumisesta jäi ihan perus hyvät fiilikset, joten uskaltaa linttailla jatkossakin :D

Re: Nolot tilanteet

10.9.2015 14:08

Ajelin kaupan pihaan, pistin jalalle ja istuin penkin päälle jalan puolelta. Sanomattakin selvää että maassa käytiin. :D

Re: Nolot tilanteet

17.5.2016 15:25

Jääkö ketään muuta harmittamaan tälläset ihan pikkuasiat? Esim. En huomannut pyräilijää joka oli ylittämässä suojatietä eikä ollut aikaa pysähtyä, joten kiidin vain ohi. Tästä jäi jotenkin vaan todella paska olo vaikka pyöräilijän olisi lain mukaan pitänyt väistää.

Re: Nolot tilanteet

17.5.2016 18:52

Itse olen lähinnä kokenut vaarallisia tilanteita sen takia että olen jarruttanut liian nopeasti antaakseni pyöräilijälle tietä. Kuitenkin jos takanani ei ketään niin nopeemmin se pyöräilijä pääsee jos ei jää ihmettelemään että jarruttaako mopoilija. :P

Re: Nolot tilanteet

3.10.2016 23:40

Viimeks tänään testasin melkein vakio Derbiä, ja komeestihan se stumppas liikkeellelähtiessä :D Syy on että on mopoilut jääny vähemmälle ja tottunu ajamaan traktorilla, ja siinä ei pahemmin kaasua anneta kun liikkeelle lähetään!

Re: Nolot tilanteet

13.10.2016 0:07

Se on noloa kun omaan kytkimeen tottuneena tiputtaa kaverin mopon kytkinkahvan suoraan omaan tuntumaan ja mopo sammuu... :lol:

Re: Nolot tilanteet

25.11.2016 16:36

Oltiin kesällä kaverin kanssa tulos mettäreitiltä mikä oli vähän mutanen yhelle autotielle. Minä sitte rupesin kääntymää renkaat iha mutasin ja liukkain ja lähti sitte keula alta ja kyljellee siihe asfaltil peräs tulevan auton ja kaverin etee :lol: Frendi siin sit räkätti vieres ja lähettii nopee siit minä iha nolon :D

Re: Nolot tilanteet

24.1.2017 18:53

Joo elikkäs olin risteyksessä Tessun kanssa ja bussi ja autojono takana. Mopedi kävi normaalisti tyhjäkäyntiä ja heti kun lähdin niin mopo sammu kun seinään keskellä risteystä, kipinä katosi ja työnsin pikasesti bussipysäkille ja onneks oli CRC:tä repussa mitä suihkautin tulpanhattuun, ja sittenpä se lähtikin taas käyntiin, useamman kerran käynyt noin kostealla säällä pitänee tulpanhattu vaihtaa.

Re: Nolot tilanteet

6.2.2017 3:06

^Peltinen tulpanhattu?
Mankissa aiheutti aivan saatanasti ongelmia, vesikelillä tippui kulku 20km/h ja aivan hirveä rötääminen.

Ettei menisi ohi aiheen, vedin kyljelleni lumisella tiellä ja kasasin sellaisen 40 auton jonon perään kun manki ei lähtenytkään heti käymään. Taluttelin tiensivuun ja sain paheksuvia katseita. :)

Re: Nolot tilanteet

20.7.2017 13:36

Necrotaan nyt tämäkin lanka 8)
Tulee ajeltua ajatuksissani maanteillä niin aina näkyvästi sätkähdän kun joku auto ohittaa yllättäen läheltä :lol:
Ei onneksi ole muita näkemässä siellä

Re: Nolot tilanteet

31.12.2017 0:02

Ite läpällä jkl miitis aloin ”burnaa” vakio mopol 1 vaihteel ja joku äijä tuli ja sammuti mopon ja kaikki lähel olevat alko nauraa :DD