Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopojen mittarit

11.6.2012 23:07

Ihan kiva temppu, rikoslaki tuntee tuollaisen nimellä petos jos mopoa myydään tietoisesti valheellisella kilometrilukemalla. Ikävuosia ei tarvitse alkaa tässä kohtaa arvailemaan mutta suosittelen lämpimästi kertaamaan äidinkielen perusteet.

Re: Mopojen mittarit

8.7.2012 17:30

Onko täällä kellään ollut tuollaista langatonta Sigmaa? Onko helppo asentaa? Ihan toimiva varmaan ja kuinka tarkka?

Re: Mopojen mittarit

10.9.2012 13:44

eli aprilia sr www malliin pitisi mittaristo saada ja kun diteckiin loytyy huomattavasti paremmin käytettyjä mittareita, eli sopiiko päikseen.

Re: Mopojen mittarit

20.2.2013 19:31

Kertokaas mulle joku kohtuuhintainen mittari jonka saa pumppuihin tai T-palaan kiinni ja joka on täysin digitaalinen kierros- ja pensamittarilla. Shogunin matkamittari jumissa niin siinä saattaapi olla tekosyy ostaa uus maski ja mittari.

Re: Mopojen mittarit

20.2.2013 21:24

Retroilija kirjoitti:Kertokaas mulle joku kohtuuhintainen mittari jonka saa pumppuihin tai T-palaan kiinni ja joka on täysin digitaalinen kierros- ja pensamittarilla. Shogunin matkamittari jumissa niin siinä saattaapi olla tekosyy ostaa uus maski ja mittari.

Ittellä detsis koson db-01r ja toimii mainiosti tosin johtojen ja niitten magneettien kanssa oli ongelmia aluksi :) Hintakin on toki suolainen (n130e :s ) mutta on kyllä hyvä mittarikin :D Valot on: Öljy,vilkku,pitkät ja vapaanvalo. Itse mittarissa on bensan määrä palkkeina, nopeus (mph/kmh), kierroslukumittari (0-15000rpm) , trippimittari ja kilometrimittari. Kuva Koso kiinni tarralla pehmustees 8) ps.ainut huono puoli mikä tässä mittarissa on se että en saanut vilkun valoa toimimaan (palaa kokoajan jos johto kiinni) ja se että joillakin on kuulemma ollut ongelmia vapaanvalon kanssa mutta mulla toimii oikein

Re: Mopojen mittarit

17.3.2013 2:29

Nyt neuvoo miten saisin tehtyy oman mittarin pohjan tohon derbin mittariin?
Tällä hetkellä mielessä semmonen että koneella muokkaisin itselle mieleisen mittariston ja sen sit jotenkin antaisin tarrafirmalle että ne tekis siitä tarran, jonka sit laittaisin sen vanhan pohjan päälle.
Eli nää asiat kiinnostais:
1.Miten saan mittarin oikessa koossa koneelle muokattavaks
2.Millä ohjelmalla kannattaa muokata (gimp löytyy koneelta jo)

Re: Mopojen mittarit

17.3.2013 9:11

Ei sen tarvi olla oikeassa koossa koneella muokattaessa kuhan muoto on oikea ja reso tarpeeksi iso ettei joudu skaalaamaan kun tulostaa(tulee epätarkka). Muokkaat sen vaan koneella ja kerrot tarrafirmalle missä koossa ne sen tulostaa, eli käyt vaan lunttaamassa mittanauhan kanssa omasta mittaristosta. Gimp käy aivan näppärästi ko. hommaan. :)

Re: Mopojen mittarit

18.3.2013 0:00

No perkele, eli fiksuintahan ois että skannaan sen tähän koneelle niin saan ainakin muodon ja valojenpaikat yms. osumaan 100% varmasti kohdilleen.

Re: Mopojen mittarit

18.4.2013 17:47

miten ootte laittanu sigman kiinni skodeihin?

Re: Mopojen mittarit

30.5.2013 1:14

Ajotietokoneen teline tankoon ja siitä johto vastaanottimeen, joka on etupumpussa kiinni. Magneettina on se mukana tullut musta palikka ja on kiinni vanteessa sillä liimapinnalla mikä oli valmiina. Ihmeen hyvin on pysyny kiinni. Hieman rumahan se on ja pitäisi upottaa noihin uusiin vanteisiin pienempi magneetti..

Re: Mopojen mittarit

30.5.2013 21:58

Tiedän kyllä että dt:n mittari kusettaa aika hyvin mutta onko tollaset tienvarressa olevat nopeusnäytöt miten tarkkoja? Kun mittarissa oli 62 niin nopeusnäyttö näytti vaan 53. Että voiko se dt:n mittari kusettaa noin paljon noin pienessä vauhissa? Nopeusnäyttö näytti muuten joka kerralla saman lukeman ettei heitelly vaan eri lukuja siihen.

Re: Mopojen mittarit

30.5.2013 23:28

Kyllä se nopeusmittari mopoissa heittää monesti aika paljon :) Heitti mullakin oveton alkup. mittari noin kymmenen liikaa.

Re: Mopojen mittarit

30.5.2013 23:30

Aika outoa jos se nuin paljon heittäis.. Voihan se olla niin että nopeustaulu ei oo kovin tarkka alhaisemmissa nopeuksissa. Ootko mitannut gepsiin nopeutta?

Re: Mopojen mittarit

31.5.2013 0:04

Luulis että ne nopeusnäytöt on aika tarkkoja eihän niitä turhaan laitella sinne jos ne vaikka kympinki heittäs. Ellei tää sit oo joku poliisien juoni.

Re: Mopojen mittarit

31.5.2013 16:05

Osaisko joku kertoo mulle, miks mun derbissä kokonais kilometri määrä on pienentyny 2000 kilometrillä? Mittari on analogien. ( mittari näytti ennen 6000 kilometriä ja nyt 4700.)