Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kypäräkamerat

18.12.2014 0:04

Kakkosen yöominaisuudet on kyllä surkeat kolmoseen verrattuna. Jos vaan mitenkään rahkeet riittää Hero3 silveriin, niin suosittelen sitä. Tuo WiFi on kyllä siitä hyvä, ettei tarvii kuvakulman kanssa arpoa ollenkaan.

Re: Kypäräkamerat

18.12.2014 13:29

Mulla on nyt käytössä ISAW Extreme ja on huomattavasti parempi kuin entinen kakkos GoPro. Löytyy kaikki tarpeellinen ja vähän lisääkin.

Re: Kypäräkamerat

19.12.2014 2:05

Kameraa en ole vieläkään päättänyt, mutta äsken löysin semmosen kameran kun sj4000. Onko kellään kokemusta kyseisestä tapauksesta? :D

Fov siinä ainakin on sen 170 astetta ja kenno on 12mp. Kuvanlaatu näytti hyvältä omasta mielestä gopro 3:een verrattuna. Yksi asia mikä tuossa huolettaa on se joka videossa kuuluva jatkuva ja tasainen piippaus hiljaisemmissa kohdissa, jota ei gopro:lla kuvatussa pätkässä kuulu.. Wifi malli tuosta sj4000:sta maksaa vajaat 140€ kuluineen, joten onko sen arvoinen? :)

Re: Kypäräkamerat

19.12.2014 17:35

Ostin oman SJ4000 Wifini eBaysta 80 eurolla. Pimeäkuvaus on tarpeeksi hyvä mulle ja valosalla tulee tosi hyvää kuvaa. :) Suosittelen!
Jos ostat eBaysta niin muista kattoo et kameran oikees alakulmas lukee SJCAM,

Re: Kypäräkamerat

19.12.2014 19:20

Kiitosta! :) Selailin nettiä eilen, niin jossain luki että tuostakin olisi kopioita ja että ne erottaa suojakotelossa linssin lähellä olevien ruuvien väristä (aidossa kiiltävät ja kopioissa mustat).

Mites se äänenlaatu kun musiikkia en tod.näk. ole laittamassa taustalle?

Ajattelin tilata kameran eville:n Suomen varastosta, jolloin se tulisi nopeammin, eikä tarvitsisi pelleillä tullin kanssa :D

Re: Kypäräkamerat

19.12.2014 22:51

Mullakin SJ4000, vanhempi versio ilman wifiä. Hintaa tuli noin 80e sisältäen kotelon, kaks kantta (vesitiivis ja rei'itetty), paljon klipsejä ja kiinnikkeitä sekä 32gb class 10 muistikortin. Oli omasta mielestäni erittäin kannattava ostos, kuva on hyvää ja asetuksiakin pääsee itse säätämään iso-herkkyydestä valotusaikaan. Kaveri tilas wifi-version "foxoffer" nimiseltä myyjältä, myy vain aitoja ja hintaa tuli reilu satanen, toimituksessa tosin kestää sen pari-kolme viikkoa, nyt joulun alla varmaan vielä enemmänkin.

Mitään mallividiä mulla ei ole antaa, youtubeen uploadattuna laatu kusee heti. On kokeiltu eri ohjelmilla muokkausta ja tallentamista eri koodekeilla yms mutta ei tunnu auttavan... :roll: Äänenlaatu samaa tasoa mitä muissakin kypäräkameroissa, eli kovassa vauhdissa suhisee mutta mopokäytössä menee hyvin. Toki sitä voi parantaa asentamalla erillisen mikrofonin, mutta vaatii kameran avauksen, juottamista ja uudelleenkasauksen (ei mikään ihan helppo homma, kokeiltu on).

Kopioita on sitten liikkeellä aivan aidonkin näköisinä, ruuvien väri yks hyvä tapa tunnistaa. Tosin sekin huomattu kopiotehtailla ja uudemmissa erissä "aidot" ruuvit. Se "SJCAM" teksti taas ei tarkoita mitään, uusista kopioista sekin löytyy ja vanhoista aidoista taas puuttuu. Firmwaren versiosta saa aika äkkiä selville onko aito vai ei. Kopioissa yleensä sama linssi mutta huonompi kenno/sensori ja laatu hiukan heikompi. Pahoin pelkäänkin että Ropsu99 on nyt mennyt ostamaan kopion, aidot wifiversiot yleensä satasesta ylöspäin.

140e saa taas ulkomailta jo uutta SJ5000, missä uutena ominaisuutena 1080p@60fps, kun SJ4000 kuvaa "vain" 30fps. 30 riittää kyllä ainakin mulle normikäytössä vähintääkin hyvin. :)

Re: Kypäräkamerat

19.12.2014 23:12

Pitääkin vilkasta tuota sj5000:sta :D En minäkään sillä 1080p@60fps:llä varmaan mitään tee, mutta jos kuvan- ja äänenlaatu olisi siinä vielä parempi :)

Tuo sj4000 siis olisi Suomesta tulossa, joten toimitusaika muutaman päivän. Eipä sillä tosin varmaan niin kiire ole kun ei vielä ole mitään käyttöäkään, koska detsi ja pv molemmat osittain purettuna :D

Re: Kypäräkamerat

21.12.2014 3:30

Ainakin GoPro Hero vs. SJ4000 testissä jäi tuo SJ4000 jopa Heron kennon jälkeen pimeäkuvauksessa. Eikä sekään ilmeisesti täysin 170 astetta, vaan croppaava mitä tuosta testivideosta pitäisi päätellä :s

Re: Kypäräkamerat

21.12.2014 4:07

Samassa videossa kohdassa 14:49 oli mulle pääsyy valita SJ4000 normi Heron sijaan. ;) Missä kohtaa on vertailukuvaa pimeässä, en itse jaksanut kelailla koko videota taas läpi?

Tuossa taas näkyy rinta-rinnan vidiä, ei mun mielestä ihan älyttömän huonoa kuvaa kun miettii että noita saa 4kpl yhden GP 3 Blackin hinnalla. ;)

E: Niin, ei noissa videoissa yleensä mainita noita asetuksia mutta SJ4000 löytyy 3 eri tarkkuus-asetusta, jos tykkää "pehmeämmästä" kuvasta kuten tuo gopro nyt tekee, onnistuu kyllä. Myös kirkkaus, valkotasapaino, ISO-herkkyys ja suljinaika on säädettävissä, tosin epämääräisellä asteikolla. ;)

Ja tuo croppaus johtunee firmwaresta / kameran komponenteista. Jos on linssistä kiinni, on korjattavissa ostamalla GoPron linssin, käy suoraan kiinni. :)

Re: Kypäräkamerat

27.12.2014 13:18

15:35 etiäpäin hämärämmässä GoPron lämpimämpi kuva on paljon kirkkaampi. Kovassa menossa siitä FOVista ja pehmeämmästä kuvasta on hyötyä, eli kannattaa valita se kamera käyttötarkoituksen mukaan. Tosin huonoilla asetuksilla pystyy pilaamaan helposti minkä tahansa kameran videolaadun editoidessa sitä videota :D

Re: Kypäräkamerat

27.12.2014 18:41

Nuo "bugit" on korjattu uudemmissa firmwareissa ja myös tuota valotusta voi itse säätää haluamaansa suuntaan, GoPron vidissä ei saanut selvää pilvistä vrt. SJ4000 jossa ei taas saannut selvää muusta kuvasta. :lol: Kuvan värisävyn / lämmön voi valita itse, vaikuttaa ettei tuossa videossa kauheasti ole noihin asetuksiin koskettu kummassakaan kamerassa.

Re: Kypäräkamerat

3.1.2015 0:27

Onko uusimmisa go proissa ominaisuus jolla saa talteen hetki sitten "kuvattua " videota, vaikka video ei ole ollut päällä, tarkoitain samanlaista ominaisuutta joka löytyy esim. Drift actionkameroista?

Re: Kypäräkamerat

3.1.2015 0:46

Mitä sul Ledinauha lukee tuol asetuksissa Version kohdassa? Onko tää nyt aito?
Model: SJ4000WIFI
Version W20140918V02
Date: Sep182014
Firm: SJCAM

Re: Kypäräkamerat

3.1.2015 1:57

En noita ulkoa muista mutta kyllä tuo aidolta vaikuttais, hyvään hintaan oot saannu. :)

Re: Kypäräkamerat

26.6.2015 15:00

Onko tuo SJ4000 rahan arvoinen ostos?
http://www.outlet-x.com/products/sj4000 ... mera-wifi/

tuolla olis nyt ilman toimituskuluja nii kannattaako tilata vai ostaa käytetty gopro?