Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

19.8.2012 19:32

No ainakin ne halus antaa sen mulle :) Olin jo lähössä taluttamaa deeteetä, kunnes kuuluu huuto " hei poika, etsä haluu tätä korttiis takas ? " , minä vastaan siihen " nojoo eiksen pitäs lähtee ku kulkee yli 65 mopo " vastaus perään " eime sulta korttii haluta ny viiä ku ei me olla kusipäitä sentää " ja siinä sitten ihmettelin hetken ajan :eek: Noo, voi olla että jos huono tuuri käy ei näy enskesänä kevaria :s

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

2.9.2012 19:08

Olen jäänyt, kerran. Ja se oli heti ekalla viikolla kun mopon sain :lol: Onneksi sai mopon kulkemaan vain 62 km/h (isokokoinen, minun alla kulki 68 km/h tuohon aikaan), joten ei tullut muuta kuin 20€ sakot :D Sen jälkeen en ole poliiseille kiinni jäänyt vaikka mopo kulkeekin nykyään ~80km/h.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.9.2012 10:52

Ja jos joku tosiaan epäilee tuota korkeron väitettä, olin itsepaikalla kun testasivat. ja tosiaan ottivat vielä mittarilukemasta eivätkä tutkasta tuon 74km/h ja siitä miinustivat sen 6km/h.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.9.2012 16:41

ja sanovat että viikon kuluttua tulee soitto jos haluavat viiä kortin. nyt on kuulunu 3 viikkoa , eikä oo vieläkään viäny. :) No, parempihan tuo on mulle ku että ois tullu tutkalla testailee..

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

4.9.2012 14:49

En, mutta läheltäpiti tilanteita on ollut, pari kertaa on pysäytetty, toisella kerralla liputtivat varikolle korttelirallin ajamisesta. :D
Kirjoittivat rikesakon häiritsevästä ajotavasta taavamassa ja tarkkailupisteen ohittamisesta liian monta kertaa. Kun käynnistin mopon niin poliisi sano että vakiolta kuulostaa ja hyvää matkaa..(huiput 67)

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

4.9.2012 16:05

Itellä lähteny täs kuukauden sisää 2 kertaa kilvet =D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

4.9.2012 19:09

En ole vieläkään jäänyt. Kolmas kesä kohta ohi ja eka talvi edessä, eikä ole koskaan pysäytetty :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

4.10.2012 1:27

En. 2 kertaa on mp-poliisi pysäyttänyt ja ollut testaaminen lähellä. Asiallisuudella ja reippaalla toiminnalla saapi paljon aikaan. Itse olen välttänyt 2 kertaa testauksen ja vakuuttanut mopon olevan vakio. todellisuudessa verot olisi napsahtaneet. Viisi kertaa olen säästynyt suullisella varoituksella sakkojen sijaan asiallisuudella. Joten ei kannata mennä ylimielisellä asenteella poliiseille kovistelemaan.

ja he ketkä ovat kyselleet mikä on veroraja niin se on yli 65km/h tai yli 50cc pytty.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

12.10.2012 18:56

Olen, hetken mielijohteesta päätin vähän ärsyttää poliiseja. Olivat pysäköineet paikallisen valintatalon pihaan tien varteen. Katoin että ne juttelee jonkun äijän kanssa siinä, päätin sitten vetää tuppi nurin siinä. Jälkeenpäin ajateltuna: mitä helvettiä :lol: Ajattelin että ei ne kuiteskaa perää lähe. Noh, niillä olikin tutka päällä ja olin kerennyt kiihyttää 62km/h about kahteenkymmeneen metriin. :D Lähtivät saman tien perään muttei pysäyttäny. Sinäänsä ihan ovela veto poliiseilta koska en tiennyt että lähtivät perään. Tulivat sitten pihalle asti, kun kotiin olin menossa. Noh ei siinä, 67km/h saivat mitattua, mutta onneksi jo maanantaina taas kortti taskussa. En kyllä enään laita menemään yli verorajan. :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

12.10.2012 22:11

Tai sitten et enää ikinä ole noin vitun tyhmä, että aivan tarkotuksella kyttien nenän alla lähet vetää tuppi nurin.... :roll:

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

18.10.2012 10:07

täällä salossa poliisei ei oikee näytä mopot kiinnostavan. joka päivä painellaa keskustas 40 alueel jtn 70 km/h ja joskus sattuu maija tulee vastaa eikä koskaa pysäyttäny:D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

18.10.2012 10:48

Mutta oikeesti keskustassa kannattaa ajella sitä 40kmh, se on kiva sittenku pikkulapsi juoksee alle :|

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

19.10.2012 9:38

^jep, keskustassa vois vähän hiljentää. Mitä sitten vaikkei poliisit pysäytäkkään, mutta sitten kun se vekara juoksee eteen onkin totinen paikka. Muualla sitten voi ajaa kovempaa :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

19.10.2012 10:59

Itse en ole vielä kiinni jäänyt, eikä kyllä ikinä ole edes pysäytetty. Aina mopot on ollu vähän enemmän tai vähemmän viritettyjä.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

6.11.2012 14:46

Itellä dt menee sen 81 gepsiin, kerran mp poliisi testannut. Sai menemään 50-55 (sanoi, että vähä yli 50). Ihmettelin kyllä hetken, papereita ei myös ollut mukana, eikä korttia. Etuvalona taskulamppu. Ei tullut sakkoja mistään.