Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

18.5.2012 10:56

jäin entisellä tigerillä: ajoin tutkaan 56km/h ja valittivat putkesta kun on alakauttainen yms. eivät lähteneet testaamaan kun "noin puolet takapyörän pinnoista poikki" ei niistä ollut kuin 7 poikki :lol: 42e sakkoa

SITTEN ensimmäinen koulupäiväni amiksessa: s-1,60cc,jarrutoon--> semmosen pellinpalan ne otti sieltä pois ja sitten sen kortin sieltä lompakon välistä ja sakkoa ~130 ja kahdensadan verot päälle

paras päivä_ikinä_

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

18.5.2012 12:08

Ihan hyvä vaan. Ihan oikeasti, kuka on niin typerä että lähtee jarruttomalla mopolla liikenteeseen? Tai jos vanteesta on pinnoja poikki?

Itse en näe virittämisessä mitään väärää, mutta siinä nään että lähdetään muuten puutteellisella mopolla kyläringille.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

18.5.2012 14:50

Jos viritetään nii pietää ainaki ne jarrut kunnossa!

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

18.5.2012 15:09

Pitihän sitä mennä jäämään toisen kerran nyt pvllä kiinni ja verothan sieltä paukahti. Eli näin lyhyesti kerrottuna olin kyliltä tulossa ja poliisithan ne oli siinä pyörätien vieressä odottamassa. Takavalo rikki, ylinopeus, takajarru hajalla, 80cc sylinteri, käyttökiellossa olevan ajoneuvon kuljettaminen, kevytmoottoripyörän kuljettaminen pyörätiellä ymsyms suoraan sakkolapusta kopioituna. Saa nähä ottaako tästä ikinä opikseen... :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.6.2012 16:57

Joo no kerrotaan nyt itekki...
Moponi on Derbi x-race ja vireinä on tukittu hukkaputki, isompi suutin ja 13/65 välit. Kulki viime vuonna gps 61 km/h itellä. Ensimmäinen pysäytys oli kun olin tulossa koulusta ja menossa kotiin nii kotimatkalla tuli maija vastaan ja siitä noin kilometri eteenpäin oli maija bussipysäkillä ratsaamassa ja huitoivat että tulehan tänne ja minä käännyin niiden luokse. Sammutin mopon ja otin kypärän pois päästä ja se tuli kyseleen et ajokortti ja rekisteriote ja puhallutti ja kyseli et onko viritetty ja sanoin et ei ole, en oon viritelly, ja se sit sano et laitappa se penkki takas paikalleen nii mie käyn kokeilemassa, saman tien alko kädet vitusti täriseen ja jännitti ihan vitusti. Sitten se testas sitä yhteen suuntaan ja onneksi vastatuuleen :D ja sit se kurvas takas siihen bussikysäkille ja maijassa oleva toinen polliisi tuli siihen ja sano et 56 km/h eli se oli menny 59 km/h tutkaan mut tutkavähennys -3 km/h joten 56 km/h. Mietin itsekseni et jes, ei tosta vauhista voi tulla mitään ja se sitte sanoki et on tähän vissi pientä piristystä tehty muttei me aleta sinua sakottamaan ja mie lähin siitä sitte jatkamaan kotimatkaa hyvillä mielin, mutta ei siinä vielä kaikki tasan 6 päivää eteenpäin seuraavalla viikolla sama juttu... olin käymässä kaverilla koulun jälkeen ja ku sieltä lähin nii tuli semmonen jyrkkä mutka ja ajoin jtn melkein 60 km/h ja huomasin sit siinä mutkan takana sininen transportteri ja kaksi poliisia siinä ja kerkesin vähän hiljentää ja ne sit viitto et tänne ja ajoin siitä ohi ja pysähyin sinne parinkymmenen metrin päähän ja ajoin sit siihen niiden luo ja mietin et ei kai taas. Ja sama rutiini ajokortti ja rekisteriote onko viritetty ja plaa plaa plaa ja sanoin et testasivat jo viime viikolla eikä menny ko 56 km/h ja ne kävin maijas tarkastamas ja tuli siihen sitte että joo ei me aleta testaan ku kerran testasivat jo viime viikolla ja ku pysähyitki noin asiallisesti ja sanoivat että oli sulla ainaki kovat äänet, ku mulla on villaton turbokitin änkkä ja sit vilkuista sanoivat ettei oo muka e-hyväksytyt vaikka oikeasti oli ja sanoivat et pitäis vaihtaa nii vein sitten parin viikon päästä koko vilkut helevettiin, joo ei ole vielä ikinä sakkoja tullu eikä mtn muutakaan, tällä hetkellä on sisäänajossa ku vasta toissapäivänä vaihoin männän ja ajettu vasta 15 km uuella männällä ja meni ennen männänvaihtoa gps 63,9 km/h, mietin vaan että mitä poliisit sanoo jos ne nyt pysäyttäis ja sanoisin et on sisäänajossa nii mitä ne poliisit sanoo siihen sitte ja testaavatko??? tietääkö kukaan??

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.6.2012 17:57

Jollain Motottilaisella oli muistaakseni käyny niin että poliisit eivät uskoneet, ja mopo sitte leipoi, ja poliisit joutu maksumiehiks.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.6.2012 18:16

Juu ei ole pysäyttäneetkäään, vaikka ajoin heidän ohitse kun etuvalo ei toiminut, etujarrukahva poikki ( kiitos pikkujonnejen :paha: ) ja kilpi oli liian kulmassa. Eikä onneks pyssäyttäneet ku ajoin 62 kmh / 40 rajotusalueella. ;)

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.6.2012 18:58

Miiggael kirjoitti:Jollain Motottilaisella oli muistaakseni käyny niin että poliisit eivät uskoneet, ja mopo sitte leipoi, ja poliisit joutu maksumiehiks.



Tämä tais olla joku kevarihusse ellen aivan väärin muista..

Kyllä ne poliisit yleensä kuuntelee jos varottaa, että se on sisäänajossa. Näin monet tutut ainakin sanovat poliisin pysäytettyä viritetyn moponsa vaikkei se oikeasti missään sisäänajossa olis.
Varmaan hyvin paljon poliisista kiinni tämäkin.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.6.2012 19:13

Joskus aikoinaan isoveljellä oli tunturi tiger, juuri vaihdettu mäntä ja ensinmäisiä ajoja ajelu ja tietenkin poliisit pysäyttivät, testasivat ja mopo leipo. Isoveli sano kyllä niille, että on sisäänajossa, mutta mitäpä ne siitä välittäisi.

Kyllä siinä oli aikamoiset väittelyt siitä, että joutuuko poliisien korvaamaan. Muistaakseni poliisit lopulta korvas, tarkkaan en muista kun siitä on jo aikaa.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.6.2012 19:14

Fooni kirjoitti:Tämä tais olla joku kevarihusse ellen aivan väärin muista..

http://www.motot.net/galleria/kuva98249/
Oikein muistit.

Jotta ei OT'ksi mene, niin en ole jäänyt kiinni kolmen vuoden aikana, koska mopo on ollut aina hyvässä kunnossa(valot toiminut jne), hyvät villat änkässä ja ajettu asiallisesti. Mopo on ollut kylläkin vain ensimmäisen kesän vakio.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

12.6.2012 20:59

Jäin kiinni, mutta olin saanut kortin pari päivää sitten ja poliisit armahtivat ja miinustivat nopeudesta 3km/h, joten en menettänyt korttia enkä kilpiä :)
Reiluja kavereita nuo tervakosken poliisit.

Tässä vielä yksityiskohtia, olin siis tulossa alamäessä täysin loppuunjauhetulla sylinterillä,
vauhtia oli se 62km/h, kun mopopoliisisetä tuli vastaan ja pysähdytti, sitten siinä kyseli että mitäs on mopolle tehty sanoin että takaratas on liian pieni, ja että ostin mopon vasta pari päivää sitten.
No, paikalle kurvasi maija ja sieltä tuli ukkeli pihalle ja kyseli kaikkea, sitten mopopoliisi-setä lähti testaamaan.. Tuli suoraa 52km/h, ja sanoi kirjaimillisesti "Mitä helvettiä, eihän tää mitään kulje"
Ja sitten kyseltiin rajoittimista ja kaikesta, ei ollut, poliisisetä vähän tutkiskeli ja yritti painella sähköjohtoja *facepalm* ja lopulta sanoivat että etköhän sää pääse sakoilla.
Kuljin 40km/H alueella sen 62km/h. Ylinopeus sakko tuli :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

12.6.2012 22:02

Tänään läks kilvet kun töistä hulmuttelin :D 64 meni poliisin tutkaan, itteni alla menee gepsiin 70 mutta kai toi sitten jo niin väljä on, kun aika puhditon muutenkin :D eipä onneks tullu ku 36e sakkoa ja kilvet veivät, kortin sain jopa pitää ja ajaa mopon kotiin :) Kuva kaveritkin ehätti paikalle kun olivat tossa tien toisella puolella :D
Viimeksi muokannut -MJU- päivämäärä 17.6.2012 3:21, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

12.6.2012 22:04

Kyllähän sen saa ajaa kotiin, jos ei mee yli 65. Koska sillonhan se luokitellaan vielä "mopoks", joten ei kortti lähe myöskään, ja saat ajaa kotiin.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

13.6.2012 11:40

Itse olen jäänyt kerran kiinni ja tuloksena kilvet pois ja 54€ sakkoa :( Oli hirveitä moponvihaaja poliiseja.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

13.6.2012 12:58

Reetuhai2 kirjoitti:Kyllähän sen saa ajaa kotiin, jos ei mee yli 65. Koska sillonhan se luokitellaan vielä "mopoks", joten ei kortti lähe myöskään, ja saat ajaa kotiin.


Mutta kilvet lähti... Kilvettömällä mopolla ajaminen yleisillä teillä on kielletty. :)