Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

4.2.2012 23:43

j
Viimeksi muokannut Nutella päivämäärä 5.2.2012 18:23, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

5.2.2012 0:03

En ole jäänyt kiini, vaikka dt kulkee 80+. Nyt syksyllä maja on tullut kerran viikossa vastaan ja kerran tulivat vastaan kun oman mittarin mukaan vauhtia oli 72km/h kun tuli vastaan eikä lähtenyt perään.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

13.3.2012 16:03

JUU. just tossa sunnuntaina. Lähtivät testaamaan pääs vastatuuleen 72km/h. 84e sakkoo ja kortti ja kilvet pois. sitä sit odotelles koska kuulusteluihin

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

13.3.2012 16:06

Täällä on tällä viikolla joku mopojen kevät ratsaus mutta oma mopo on rikki :lol: Paitsi kohta hakemaan matkahuollosta osat ja taas toimii :)

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

1.4.2012 1:22

Olen... Valoissa lähti keltanen auto perään ja ajelin aika kovaa vauhtia ja poikkesin pyörätielle että oikasen kaverille, auto seuraa vielä ja katoin että vilkkuu ritilän takana punane pysäytys valo. No hädissään lähdin karkuun ajamaan koska olin suorittamassa kevarikorttia enkä oikee voinu jäähä kiinni. Karkuun pääsin kunnes seuraavana aamuna soittivat että tulisin laitokselle mopon kanssa selvitteleen. Oli keskusrikospoliisin tutkinta yksikkö ilta keikalta pois päin ajamassa ja päättivät lähteä huvikseen perään. Sakoitta selvittiin todella suuri ihme kyllä, hieman olen liikenteessä rauhoittunut. Näin Imatralla.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

1.4.2012 10:00

Mitä tästä opimme? Älä lähde karkuun jos kilpesi näkyy. Ite pääsin polliiseja karkuun ku oli kilpi renkaan takana mutta kaveri ilmianto mut :lol: Ajoin karkuun giannellin teharilla varustetulla riejulla ja palasin vakioputken kanssa :lol: Eihän ne saanu kulkemaan sitä edes 40km/h. 90e sakkoaa -.-

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

1.4.2012 11:08

On siinä reilu kaveri kun ilmiantaa :lol: Onneksi selvisit sakoitta. Itse olen myös jäänyt kiinni virimoposta, mutta poliisi vain kaasutteli ja antoi vain sanallisen huomautuksen virityksistä, ja kehoitti poistamaan/vähentämään virityksiä.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

1.4.2012 12:17

Jamppa^ kirjoitti:Onneksi selvisit sakoitta.


240turbo kirjoitti:90e sakkoaa

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

1.4.2012 15:00

No melkein kumminkin, olis varmaa pahemmatki sakot voinu tulla :lol: , täytyy opetella lukemaan tarkemmin :nolo:
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 1.4.2012 15:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

1.4.2012 16:20

Ei sitä virittämisestä ton enempää tuu. Verot tietty eriasia. Toki niistä renkaista, kilvenkulmasta yms jaellaan pika voittoja, mutta ei liity tähän.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

1.4.2012 17:50

No mulla niitä sakkoja tuli ku ei valot toiminu ja kilpi oli väärässä paikassa ja saatto siitä karkuun ajostakin tulla pieni huomatus. :lol:

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

1.4.2012 22:31

240e sakkoja, 12kk suorituskieltoa, 2kk oli korttihyllyllä.. Tapahtui vuosi sitten :lol:

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

9.4.2012 22:27

Ite olin tutustumassa logistiikka linjaan vuos sitte ja siellä painottivat että poliisia karkuunlähtemiset ja alkoholin kanssa pelleileminen liikenteessä on mahdollinen este mutta viri mopolla kiinnijäämiset eivät kuulemma haittaa. Jos saa verot 15-16 vuotiaana niin lykkääntyykö silloinki autokortti vai vain kevari kortti?

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

9.4.2012 22:33

Eihän ne verot siihen korttiin vaikuta, vaan mahdollinen suorituskielto. (Joka melkeen 100% varmasti tulee jos jäät kiinni yli 65km/h kulkevalla mopolla ilman kemmukorttia.) Suorituskiellon pituus taas voi vaihdella. Olikohan se pituus nyt jotain 6kk-18kk, vai paljon se olikaa, tarkkaan en muista. Yleisen jäeltu on kumminkin se yks vuosi. Ja sitä tietenkin voi anoa pois/ainakin lyhemmäks. Suorituskielto myös estää JOKA kortin hommaamisen, ei vaan kevarikortin, tai autokortin jne.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

9.4.2012 22:39

Ja siis sehän ei periaatteessa lykkää mitään, vaan yksinkertaisesti esim. vuoden aikana et saa ajaa mitään korttia. Jos autokorttiin on vielä vuosia, ei se autokortti mihinkään lykkäänny. Jos taas kevarikorttia haluisit ajella, niin se taas lykkääntyy.