Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

11.9.2011 19:17

Ei oo poliiseja kiinnostanu toi mun manki 2,5vuoden aikana. Eli en siis ole jäänyt viritetyllä mopolla kiinni poliiseille ja tuskin ehdin jäämänkään, koska ens kesänä mennään sitten jo autolla. ;)

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

11.9.2011 20:35

Ei sitä tiiä, jos vaikka heti huomenissa tulevat pyytää korttia ja kilpiä hyllylle 8)

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

11.9.2011 21:14

Sanoitko mulle ? Mietin just samaa kun kirjotin ton, että kuitenkin huomenna pysäyttävät. Nooh, ajaa kunnolla ja on asiallinen niin pääsee pitkälle. Ja kun vastaan tulevat niin moikataan. Tuskin pahemmin kiinnostaa, taitaa vaan manki erottua aika helposti liikenteessä.. :roll:

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

11.9.2011 21:18

No kenelle vaan, ei pidä vaan luottaa siihen ettei mitään tule. Ihan yhtä hyvin maailmanloppukin voi tulla huomenna tai poliisit pysäyttää ja tuoda ikävät laput mukanaan :lol:

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

26.9.2011 15:49

Kerran oli kyl jännät paikat kun poliisi pysäytti, mutta ei niitä kiinostanut muutakun mun ajotapa. Sakkolapussakin luki että: Käytti hidastetöyssyä hyppyrinä kuin motocross-kisoissa. :) Sopivasti kerkesin vaihtamaan just päivää ennemmin 80 :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

26.9.2011 17:14

Eilen olin ajelemassa illalla kavereiden kanssa keskustassa.. maijahan sieltä näkyy tulevan vastaan vähän pidemmän matkan päästä.. päätän kääntyä sivutielle ,koska betani pitää hieman ääntä ja varmasti se olisi myös kiinnostanut poliiseja..

Sivutiellä ajaessani kaverini soittaa.. päätän pysähtyä tien laitaan ja tarkistan vielä ettei poliisit tulleet perässä. Sen jälkeen olen ottamassa kännykkää taskusta ja katson taakseni. Siinähän se maija onkin sitten jo vieressä.

Poliisisedät astuvat autosta ulos ja kysyvät, että paljonko mopo kulkee, kun käännyin niin äkäseen poliisin nähtyäni. Sanoin, että no vähän liikaa (tosiasiassa sen 85 mittariin). Poliisi käski kierrättää mopoa, siinä kohtaa alkaa jo hieman vituttaa.. Juttelen asiallisesti poliisien kanssa samalla kun kierrokset ovat huipussaan.. :lol:

No nehän päättävät sitten lähteä testaamaan mopoa. Onneksi oli lyhyt paikka testata ja poliisi testasi vain 4 vaihteella ja sai tutkaan 59 (mittariin 65) . Siinä kertoivat vain , että kuinka vaarallinen viritetty mopo voi olla muille tienkäyttäjille ja itselleen. Kertoivat myös minkälaisia sanktioita voi tulla.
Poliisit totesivat , että kai tästä voi päästää menemään ilman minkäänlaista merkintää mihinkään ja kortinkin sain pitää.

Tuuria oli kohdallani melko paljon? :roll: Asiasta selvittiin ilman minkäänlaisia rangaistuksia (vain vakioksi laittaminen) asiallisuudella. Molemmat konstaapelit olivat vielä melko nuoriakin, että onkohan osasyynä sekin. 8)
Vanhemmat konstaapelit olisivat varmaan kirjoitelleet jopa lentokoneveroja :seko:


Näin rentoja poliiseja siis täällä :)

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

26.9.2011 18:42

Itelläkin kävi betalla hyvä tuurisillo ku mulla oli vielä beta :D kun olin lähteny keskustaa kohti. Alamäessä kattelin että tuleeko tuolta tuttu mopo vastaan vai oisko ihan mp! Mitäpä sitä turhaan pelkäämään ja hidastelemaan :lol: mp:hän se siinä ajeli maijan edellä ja mulla oli +60kmh lasissa.

Siinä sit kuset housussa katoin peilistä ku mp käänty perää ja pysäytti huoltsikalle. Siinä sit puhallutti, kortti, rekisteriote jne. Mun kädet täris nii kovasti et repäsin otettaki ku yritin antaa sitä kytälle. :D Kysy että paljon kulkee ja vastasin vakavana että ~50kmh. Nyökkäili vaa ja ihmetteli ku oli kovat äänet mopossa. Mietin sit siinä pääni puhki et mite selitän kovat äänet. Paisarin ja änkän liitoskohta vuoti vähän ni sanoin äänten johtuvan siitä :D

Maijaki oli tullu huoltsikalle ja sieltä oli joku virkaintone jo tulossa tutkaamaan mut mp vaa sano "ei testata tätä kun kovat äänet johtu änkän vuodosta". Olin siinä iha sairaa helpottunu ku olin ollu varma että ny lähtee kortti ja suorituskieltoo ku kevariki oli jo tilattu ja piikkikortti melkee taskussa :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

27.9.2011 11:23

Ei sitte pysäytetty mua kun ajoin koko kesän 80cc pösöllä, yhelläki kerral mp kytän edes täyskiihdytys ja se ei reagoinu mitenkään (siis en huomannut että mp kyttä on takana).
Nooh hyvä vaan :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

27.9.2011 13:23

Mullakin ollu aina ihmeellistä tuuria, just kääntyny kotikujalle niin poliisit kääntyy kylälle päin :lol: oisvat saaneet tutkaan varmasti sen 106 :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

27.9.2011 18:33

Itselläkin meinannut käydä omalla tiellä hassusti, kotiin tulin ja päätin käydä vielä keula pystyssä tien toisessa päässä, siitä sit lähdin omaa pihaa kohti, kun naapurin mukula tuli Pösöllä kotia ja toi mukanaan aina yhtä mukavan moottoripyöräpoliisisedän. SIinä sit laskin kaasun pienelle ja luikahdin äkkiä omaan pihaan. Silloin oli mankissa 72cc ja hilppeet, joten ei olis yhtään kiinnostanu käydä sedän juttusilla.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

27.9.2011 21:06

Tuskin on oikea paikka kysyä mutta kun mun mopo menee 62 ja siitä tuskin tulee verot niin paljokohan se tulee kaikkineen maksaan kun laittaa takasin kilpiin ja kaikki sakot sun muut?

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

27.9.2011 22:31

max satasen molemmin puolin. Melkeenpä suurin sakko mitä tulee on 50e ja katastus sen toisen 50. Luulisin, veroja ei voi tulla jos menee alle 65km/h.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

4.10.2011 19:58

enpä onneks (:

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

27.12.2011 0:31

No täällä nyt on näitä läheltä piti tilanteita niin kerrotaan sitten omakin.
Tuossa vaihtelin jarrupaloja derbiin ja huomasin että jarrukengästä puuttu yksi osa. No ei siinä sitte mitää ku sykköne ulos tallist ja motoxia päin ajelemaan. Siinä sitte matkalla kokeilin vähän huippuja 60cc läppiksen ja aivan uuden 16 mm kaasarin kanssa nii helposti se 80kmh. :D sitten kaupunkiin pääsin niin maija ajaa perässã ja pistää pillit päälle... olin jo ei jumalauta ku 2 viikkoo ollu kortti ja nysse lähtee. No siinä seuraavassa risteyksessä maija kääntyy toiseen suuntaan :D hetken mietin et hienoo ku muutenki oli sykköse paperit ja kortti jääny kotio. :)
No siinä kun kotiinpäin ajelin ni sai ol vähä varuillas ku putki vuosi ja kauheet äänet :D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

27.12.2011 15:16

Itelläki sellanen tapaus, että olin koulusta tulossa ja derbissä oli sillon metrakitti ja rajotettu cdi, niin ajan kotia päin niin oli rovaniemen PAHIN MOPOPOLIISI risteyksessä skoodalla rovaniemeläiset varmaan tietää :D, mie että huhhuh, toivottavasti ei lähe perään, niin kohta katon peilistä niin vilkuttelee pitkiä valoja takana niin mietin että "joo en nähny" ja jatkoin ajamista, liian raskaalla vaihteella tottakai ;) Sitte ei kauaa kestäny niin olin kääntyny omalle tielle jo ja sitte ne käytti pillejä päällä niin sitte oli jo pakko pysähtyä, ja kotia ois ollu matkaa vaan ~50m :lol: Sitte se tulee autosta ulos ja kysyy että paljo mopo kulkee, niin sanoin että jotain 50. Sitte se että jaha, no testataan miten kiertää (kiitos rajotettu cdi :lol: ) sitte se kierrätti ja derbi huus tatatatat:ta, ja sitte se vaan että noni, rajottimet kunnossa, ookko vaihtanu putkea tähän? niin mie sitte sanoin että joo vaihoin tuon ku vakioputki umpiruosteessa ja en oo ehtiny korjata mutta tässä on e-hyväksyntä ja kurit putkessa paikallaan. Se vaan että no hyvä, hyvää päivän jatkoa. :)

Ette arvaa kuinka ois vituttanu ku sillon kulki 64 gps ja 50m kotoa jos ois lähteny testaan. :lol: Sillon oli tullu ne syksyn ratsiatki rovaniemelle. :D