Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

29.1.2011 1:51

TEHOPUTKI123 kirjoitti:saivat 81 Km/h gps


Ja siellä poliisit mittaavat nopeuksia gepsillä? :roll:

29.1.2011 3:58

Pakkoko sitä pilkkua on aina viilata? Älysit varmasti että oli kyse poliisin tutkasta, vaan oli pakko päästä pätemään..

29.1.2011 14:03

Onhan tuota pvllä ainakin kerran jääty kiinni että poliisit ovat tietäneet mopon olevan viritetty. Eipä siinä mitään sakkoja tullu yms, sanovat vaan että valot kuntoon ja eiku menoks. Kutakuinkin 4-6 kertaa poliisien kanssa sillä tekemisissä olin ja joka kerralla tuli semmonen vikalista poliisien suusta että alta pois, kertaakaan ei sakkoja eikä edes kirjallista huomautusta. 8)

4.2.2011 22:39

Kyllä, ekalla kerral 70@50, kilvet pois, olikohan 120e sakkoo + verot. Toisella kerralla 70@20 kaks päällä ilman kilpiä, 440e sakot.

5.2.2011 1:08

laazeri kirjoitti:Onhan tuota pvllä ainakin kerran jääty kiinni että poliisit ovat tietäneet mopon olevan viritetty. Eipä siinä mitään sakkoja tullu yms, sanovat vaan että valot kuntoon ja eiku menoks. Kutakuinkin 4-6 kertaa poliisien kanssa sillä tekemisissä olin ja joka kerralla tuli semmonen vikalista poliisien suusta että alta pois, kertaakaan ei sakkoja eikä edes kirjallista huomautusta. 8)


Millä taikasanoilla selvitty? Toisinsanoen siis onko hyvällä käytöksellä ollut asiaan vaikutusta?

5.2.2011 15:09

Hyvä käytös auttanut aina poliisien kanssa kun tekemisissä oon ollut. Ei nyt mtn taikasanoja isketty tiskiin vaan paniikkivalheet välillä. :lol: Piikillä taas kun liikenteessä olin ja mp pysäytty, kokeili pyörää vähän ja senkin suusta tuli taas semmonen litania asioista mitkä on lailla kiellettyjä yms. Ensimmäisenä tietysti kuulu että pyörä on täystehoinen ja äänet aivan liiat kovat, tuloksena rekisteriotteeseen merkintä kuluneesta takarenkaasta. :)

7.2.2011 16:41

86km/h poliisin alla tecnigasilla, ja kortille sai sanoa samalla hyvästi ;(

9.2.2011 17:02

Mulla ku mp-kyttä kokeili ni ei saanu tecnigasil tutkaan kun 63 ku suti niin paljo :lol: hyvä munkki kävi ku jäi noin vähä alle verojen. Huomen leimalle...

9.2.2011 18:18

^täh? siis suti 63km/h nopeudessa? :s

9.2.2011 18:46

Eipä siinä mitää ihmeellistä oo. Mullaki on TG ja lumel sutii viel vitoselkii, vaikka on mitrocin nastat. Ja 4 ja 5 vaihteil pitää huudattaa aika paljo että vauhti nousee tarpeeks että voi vaihtaa isommalle ilman että kierrokset laskee piikin alapuolelle. (en usko että poliisi viitsii paljoa huudatta)

10.2.2011 9:01

En oo onneks jääny viel kiinni, eipä noita kyttiikää hirveesti oo näkyny, mut kerran menin kylille, matkalla hajos putki, meni siis iha poikki.

Siellähä ne kytät on s-marketis ja tulee varaosa liikken vieree biberii syömää, ja mä kävin siinä varaosa liikkeessä, ni siinä poliisien nokan edessä käynnistää mopoo mistä tulee niin kovat äänet että ei hyvää päivää ku oli putki poikki.

Ja tuli tulla skootterilla ajeltuu mikä kulkee hiukka pienemmällä kuskilla jotai 80km/h tasasel.

19.2.2011 12:30

Mikä se raja on että ei tuu veroja ja korttia lähe? haluisin laittaa mopon kulkemaan joku 65km/h mutta lähteekö siinä jo kortti ja tulee verot?

19.2.2011 12:40

Verot tulee yli 65km/h, mut siit mä en oo varma millon voi kortti lähtee. Mut verotki voi tulla vähemmästäki jos on oikee vittumainen kyttä ja pikkutarkka.

19.2.2011 12:42

Se raja on juuri se 65km/h. Eli pidät vain huolen että poliisin alla ei kulje yli tuon 65 niin olet turvassa.

19.2.2011 12:48

Verojahan ei poliisi määrää, vaan AKE. Ja se raja on tosiaan 65km/h. Samasta vauhdista lähtee korttikin, tosin se riippuu poliisista. Poliisikin voi katsoa suopeasti ja antaa vaikka pelkät sakot jos mopo kulkee hiukan liikaa
Jos taas riskeeraat liikennettä tai vastaavaa, voi kortti lähteä jo vaikka 45km/h vauhdeista.