Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.8.2011 19:50

En ainakaan toistaiseksi. Kulkee gps:n mukaan 64,9km/h kovalla huudatuksella enkä sen kovempaa saanut sitä menemään.

E: Juu no varmaan seassa on noita vanhemmanki mallisia vielä, ainaki isältä vähennettiin kun sai pari päivää sitten sakot. :P Mut siis joo, ei tällä mitään hätää vielä oo.
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 4.8.2011 3:15, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.8.2011 20:07

Ei muuten vähennä. Vanhoilla tutkilla ehkä mutta uudet tutkat ovat tarkempia ja paremmin kalibroitu niin niistä ei vähennä eli ei kannata luottaa siihen -3km/h. Varmuuden vuoks pistäisin menee gepsiin esim 63km/h, ei ole niin iso vauhtiero kuitenkaan ja sitten voi huoletta ajella ilman pelkoa verosta. kun 64,9kmh voi näyttää tutkassa 65 ja jotkut poliisit kirjottaa verot 65 ja jotkut 66 että joo..

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

3.8.2011 23:04

Kerrotaan ny ku on kerra tylsää.

No joka tapaukses tos viime kesänä jäin kytille kii.

Asun tämmässees tuppukyläs missä ny näkee poliisei korkeintaa 2 kertaa vuodes.Nyt ne oli kumminki päättäny järjestää ratsian tänne.

No lähellä sitä risteystä missä ne alko ratsaamaa on pieni koulu ala-aste.Oltii sii porukal pari frendii autoil ja minä ja pari muut mopoil ja kevareil.Jotain 10 tyyppiä meitä siinä oli.Olin tietysti ainoa kenellä ei ollut korttia.No oli perjantai ja alettii miettimään että pitäs varmaa lähtee kaupunkii hakemas vähä juotavaa ku oli tiedos bileet lauvantaiks.No meillä oli kaksi autoo molemmat meni täytee.Minä ja yks mun frendi ei mahuttu enää.Päätettii sit lähtee meitsin derbil sinne.Huomasin sitte että lompakko jäi kotia ja sanoin et odottaisivat hetken ja lähin siitä sitte kotiin sitä hakemaa.

Kun lähin katoin ettei poliisei näy ja lähin painaa kotio päin(siinä vaiheessa risteyksessä ei ollut poliiseja)No pääsin kotiin ja otin lompakon ja lähin takasi.Siinä koulun risteyksessä(koululle matkaa ehkä 100m)huomasin että maija pusikossa piilossa ja kaksi nais poliisia puhalluttamassa autoilijoita.Autoilijoiden ei tarvinnu näyttää papereita joten aattelin että ei täs mitää ne vaa puhalluttaa.No nais poliisi kysy multa kuitenkin papereita ja ajokorttia.Vastasin vain että jäivät kotiin.No se käski mut siihe maijan viereen.No ajoin siihe ja siinä oli sitten vanhempi mies poliisi ja mp kyttä.Mp kyttä tuli sitten tutkimaan mopoa huudatti sitä siinä ja valitti vähä kaikesta puuttuvasta(vilkut,valot ym)Sitte se oli lähös testille sillä ku mun frendit kyllästy odottaa siel koululla mua ja päättivät lähtee.Kaveri lähtee hussel sielt koulult vähä rajusti ja nosti sitte keulaa vähä siel asfaltil.Mp kyttä jätti mun mopon siihe ja juoksi äkkiä mp päälle ja lähti niitten perää.

No ei sii mitää ajattelin vaa mielessäni et jess.Ei ne testaa sitä.Sitte se mies poliisi vaa tuli sanoo et paljos tää ny sit kulkee ja oothan rehelline.Sanoin vaa vakaval äänel et se kulkee sen 60kmh.No poliisi katto mua ja mä katoin takasi vakavan ja sit se vaa sano et jaahas selvä.Siinä vaiheessa se käski mut sinne maijaa.No istuttii maijassa ja se alko kysellä nimiä sun muista.Sitte paljastin et ei oo korttia.Siitä se vast riemastu.Siinä mä sit soitin faijal ja käskin tulla paikalle.Faijan kaa oltii sovittu et jos jään kii nii mullahan ei oo lupia tällässeesee.Faija sen sit sano sille ja poliisi saarnas mulle sii vähän aikaa.Sitte se vaa haukotteli ja sano et poika olis hyvä pitää vähä aikaa kotiarestissa.Faija vaa juu niin teenkin.

Sen jälkeen poliisi vain sanoi että eipä tässä mitään.Kehui minua asialliseksi ja kehui myös sitä etten lähtenyt karkuun.Sen jälkee vain kätteli mua ja faijaa ja tokas ettei täst mitää tule.Faija työnsi mopon siihe vähän sivummalle otti avaimet ja vei minut kotiin ja lähti takaisin hakemaan mopoa mutsin kaa.Minä otin siinä vaiheessa fillarin ja lähdin sitten takaisin sinne koululle ja morjenstin vai kyseiselle poliisille mikä oli minulle koittanut kotiarestia saada.Katto kyllä varsin tujulla ilmeellä:D


Näin kävi mulle kesäl 2010:D tuuri oli et poliisit eivät sitä testanneet mopo kulki meinaa pääle 70.


radon- kirjoitti:Ei kyllä mp mettään lähe, vähänkin pehmeämpi alusta nii taitaa poliisi jäädä asfaltille... Enduropoliisit saattaa kyllä tulla perässä, kyllä niissä vehkeissä sen verta voimaa on että siinä jää kyllä yks virimopo kakkoseks.


Kyllä mpeet tulee perässä niin kauan kun vai pääsevät.Ja kyllä neki ihmeesti pääsevät.Yks tuttu koitti jättää 525 enduro kotaril sen ties missä Hiekka kuopil metikös ja mettäteillä mut kyl se aina oli siel peräs vaik välillä häviski vähäks aikaa.

Että kyllä ne tulee.Usko pois.

Jostain tosin kuulin joskus että kaveri oli ajannu karkuun mptä ja heittäny kypärän menemään ja mp oli jäänyt siihen en sitten tiiä pitääkö paikkaansa.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

4.8.2011 0:22

jokuvaan123 kirjoitti:
Jostain tosin kuulin joskus että kaveri oli ajannu karkuun mptä ja heittäny kypärän menemään ja mp oli jäänyt siihen en sitten tiiä pitääkö paikkaansa.



ööö täh?

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

4.8.2011 1:01

Eli tarkoittaa sitä että jos karkuun ajava heittää kypärän pois, on poliisin velvollisuuden mukaista(?) lopettaa takaa-ajo. Koska jos pakenevalla ei ole kypärää, on liian suuri riski että hänelle sattuisi jotain, niin poliisi näkee paremmaksi lopettaa takaa-ajon.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

4.8.2011 1:31

Jos on niin reikäpää että nakkaa kypärän pois niin saa luvankin ajaa siihen puuhun päin

Aiheesta voisi jatkaa keskustelua Poliisit-topicissa, sopisi paremmin sen otsikon alle

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

5.8.2011 0:46

Tänään tuli jäätyä. Poliisi sai 80km/h mitattua, eikä ne viä kerinny päästähän täysiä.

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

5.8.2011 11:16

Sanktioita?

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

5.8.2011 19:50

Oli samalla luokalla tuo kaveri ketä ajoi poliisia karkuun 525 kotarilla. Ite en oo jääny kiinni, ja ei olla pysäytettykkään vaikka puoltoista vuotta oon ajellu ja aina mopo ollu viritetty:D

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

5.8.2011 19:59

Täytyy sanoa kyl helvetisti et hävettäs jos en jättäs vaik piikkisel dt endurolla poliisin 1300 yamahan kyykkyä. Crossipyörää ajava kaveri ajo miun nassella, se osaa oikeesti kepittää pyörää metässä, itehä vedin enduromopolla ja se jäi jumii ku menin vähä pahempaa paikkaa, mis ei kyl tehny mopolkaa tiukkaa. Ei se mp mihikää mee sillä sileellä kumilla, ite sain piikin jäämää mei pihaaki jumii ku oli mäki mis mutaa :lol:

5.8.2011 21:13

AInakin mun perässä mp ajo ihan kunnon vauhilla kurasessa ja kivisessä metässä pitkään se tuli siellä perässä kyllä , mutta karkuun pääsin ... noo siitä se sit meni kotiovella käymään kun sai kuulla kuka olin vaikka ei kilpiä nähnytkään. siinä sitten porukoille oli sanonu että ois se kiinni saanu siellä mätässäkin jos ois halunnu mutta ei viittiny rikkoa pyöräänsä enempäää ja ilmeisesti oli katteensa sieltä alta paskonu ja en tiiä mitä muuta meni :lol: Ja pyöränä sillä oli siis ihan semmone normi kokokatettu kyykky
Siinä sitte oli jättäny nimesä ja puhelin numeronsa meille ja sano että tulee kahtomaan sitä mopoa että oliko se sama millä sitä ajettiin karkuun

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

7.8.2011 18:38

Mut pysäytettii tänään 3.kerran tänä kesänä..eikä taaskaan mitään :DMopo menee sen 63,9@gps,poliisit ei kyllä ole kokeillut vielä kertaakaan mopoani..

Olen käyttäytynyt ja puhunut poliiseille aina asiallisesti,ja välillä puhellut mukaviakin niiden kanssa :DJosko se olisi selviytymisen avain? :D
Saa nähdä millon antavat jotain lahjaksi :)

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

10.8.2011 22:52

Ajelin tossa äskettäin mp vastaan. Lähdin siitä nopeasti toiselle tielle ja väänsin kilven ylös ja näin samalla kun polliisi seuraa. Ajan siitä n.kilometrin ja mp pillit päällä. käännyin hiekkatielle aikeena oikaista yhden pellon poikki. Ajoin n.10m ennen sitä vesilammikosta ja boooooooooo mopon vapaavirtauspaskailmanputsari hörppäs vettä ja mopo sammu. Mp tulee viereen ja kangasmerkissä luki lupaavasti J-P KETOLA. Noh käski laittaa käyntiin ja koitin muttei käynnistynyt. Lykättiin se maantielle johon tuli sivari ja ketola koitti mopoa käyntiin ja kysy onko rajotin päällä? Sanoin etten omista ja se käski avata penkin. Eipä siellä ollut muutakun rosvoliitin puna-valkosessa kiinni :lol:
Siinä ne koitti pistää jtn randomi letkuja kaasariin kiinni ja ketola lähti lykkäämään sitä tuloksetta. N.10min se lykkäs/polki kunnes sai käymään, mutta röpötti niin pirusti. Siinä se lykkäs sitä vaihdepäällä ja saikin sen toimimaan (?). noh käski ajaa läheiselle suoralle ja siellä sit alko tutkaamaan. Sanoin että sisäänajo ja se sössötti jtn että ei enään auta kun ajoin karkuun.
Noh ne tutkas sen ja sai mitattua 59 (!!!)
Otti kortin pois, ja sakkoa pysäytys merkin noudatta jättämisestä,vastaantulevien kaistalta oikomisesta, sakko renkaasta, katkenneesta jarrukahvasta ja peilin puuttumisesta.
180€ ne siinä arpo ja käski ajaa suoraan kotiin.
69 olin posottanut niitä karkuun. Ihme ettei tullut veroja tms. Vireinä oli sillä hetkellä 75cc,kuriton vakioputki,vakiokaasari ja 13-62 välit.
Vittu kun ei kännykässä ollut akkua/kameraa tullut mukaan, muuten olisin videoinut tapahtuman :D
Lähti muuten viimevuonna tasan samana päivänä kortti myös :roll:

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

10.8.2011 23:25

Ei vittu. :)

Re: Oletko jäänyt viri moposta poliiseille kiinni?

10.8.2011 23:43

Ens vuonna sitten et sinä päivänä ajele mopolla :D vai onko ensi vuosi vielä mopolla?