Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

27.5.2011 16:39

Motin pohjassa on pultti, sen avaamalla valutat vanhat mottiöljyt pois. Uudet öljyt laitat avaamalla kaasarin alla olevan pienen mustan korkin.

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

9.6.2011 20:36

Miten oppii parhaiten? No ainaki itte oon opetellu sillee että jotain oon purkanu ja sitte kasannu. Sitte jos tulee ongelmia ni kysymään joltain viisaammalta neuvoa. Sillee oon kyllä hyvin oppinu.

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

10.9.2011 10:50

Ensin sohlaan, sitten korjaan, korjaan lisää, kaikki tehty väärin, saan kasan naurua ja jonkun korjaamaan. Näin olen itse oppinut.

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

10.9.2011 11:48

Juuri näin, sama homma itelläkin :D Ensin purkaa, sitten kasaa ja ihmetellään kun ei toimi. Ja sitten on tullut joku auttamaan.

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

20.11.2011 17:47

Tiittasen kirja kannattaa kyllä lukea! Ja Reetuhai2:n esimerkin mukaan kantapään kautta. Ite ihan mielenkiinnosta puran ja pyörittelen osia kädessä pähkäillen niiden toimintaa. Helpottaa myös vian etsintään kun tietää miten moottori toimii ja mikä aiheuttaa ko. oireita.

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

7.4.2012 18:27

Sen tiittasen kirjan voi ladata netistä,ei tartte ostaa kirjaa.
Sen saa esim. täältä http://www.mediafire.com/?4i1zjehymyi tai http://www.madshare.com/en/free-downloa ... df%20.html

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

8.4.2012 13:20

No ei kai sitä koko kirjaa ole saanut edes ostettua mistään viimiseen 20 vuoteen :lol:

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

24.5.2012 18:15

Selaile motot.netin foorumeita ja tietopankkia (90% mun mopotiedost on tullu täält)

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

2.6.2012 21:51

aluksi purkailet ja kasaat ja tutustut mopoon ja sitten kun kuvittelee tajuavan moposta jotain niin kannattaa lukea seppo tiittasen motocross mekaanikon käsi kirja

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

4.6.2012 0:07

Onko toi mopon korjaus opas hyvä ,jos haluaa oppia kaiken yleistiedon?? Ajattelin ostaa moottoripyörientekniikka kirjan, mutta sitä ei enää myydä ja joku sanoi, että korjausopas on aika samanlainen. Niin voiko korjausopas korvata moottoripyörien tekniikka kirjan, jos haluaa perustietoo vähäkaikesta??

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

4.6.2012 0:19

Tiittasen kirja hoitaa senkin. Mutta siinä on jo tekniikkaa vähän syvemmältäkin, niin ihan tietämättömältä voi mennä jotain vähän yli hilseen. Kantapään kautta, omilla käsillä tekemällä oppii parhaiten. Kaikkea ei vain opi lukemalla, teoria puolen saa kyllä kuntoon. Jännä, perkuleen vanha kirjs, mutta silti parhaimmistoa, jota saa omalla kielellään lukea. Olisi kyllö tarvetta jo uudellekki, tai että suomenneltaisiin noita ulkomaisia..

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

4.6.2012 0:31

Tiittasen kirja on ilmaseks netis mut haluisin myös ihan sellaisen kirjan ;)

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

4.6.2012 16:26

manueel kirjoitti:Tiittasen kirja on ilmaseks netis mut haluisin myös ihan sellaisen kirjan ;)

No sit vaa etit kaikki kirpparit läpi hyväl tuuril löytyy. Ei niitä nimittäin ole saanu kaupasta moneen vuoteen

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

4.6.2012 19:15

Siis mopon korjausopasta myydään kyllä nykyyään ainakin netissä uutena, niin haluaisin tietää, että oppiiko siitä muutakin kuin pelkkää korjausta/huoltoa.

Re: Miten oppisin parhaiten mopoista?

4.6.2012 23:15

Mikiäköhän on tämän nkorjausoppaan tarkka nimi ja kuka sen on kirjottanut. Yleensä niistä löytyy tosi ympäripyöreesti perusjutut, jos niitäkään.