Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

9.3.2011 17:03

Niin ja ota huomioon että itselle ei tullut kuin tuo takakatteen halkeama,jota en edes peri, joten tuskin tarvitsee lainkaan mopoa näyttää?

10.3.2011 9:33

Mikset perisi? Mulle tuli yksi pieni naarmu takakatteeseen ja toinen tuppi hajosi vähän päästä. Siitä rapsahti komiasta 600€ tilille.

10.3.2011 20:34

Touronen kirjoitti:Mitäpä suotta, nimimerkillä vakuutustarkastajalle kävin näyttään evoa kun oli 70cc,arrowi,21mm eikä mitään valoja,vilkkuja tai peilejä. Katso vaan naarmut ja muut vahingot mitä tuli (20sec meni) ja kysyi tilinumeron jolle vakuutus maksaa rahat.

Tarkastaja kohtaista, sitte vituttaa ja pahasti ku tulee sellanen nipo tarkistamaan. :lol:

10.3.2011 23:46

Touronen kirjoitti:Mikset perisi? Mulle tuli yksi pieni naarmu takakatteeseen ja toinen tuppi hajosi vähän päästä. Siitä rapsahti komiasta 600€ tilille.

Mut ei tainu kolari olla sun syytä?

11.3.2011 0:29

Kyllähän korvauksia pitäis silti saada, vaikka ois oma vika. Itekki ku kolaroin, ni tuli vakuutusyhtiöltä kirje, että saan yhen kolmasosan korvauksista, vaikka olin kännissä.

11.3.2011 1:22

En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä mutta kysytään silti ;) eli ostin tuossa mankin joku 2 viikkoa sitte. EI ole rrekisterissä mutta paperit löytyy ja kilvistä poisto on suoritettu normaalisti viemällä kilvet konttorille. Myyjä sanoi että tässä ei ole sitä 7vrk aikaa käydä konttorilla. Eli mie saan ne kilvet sieltä konttorilta kuhan vaan käyn hakemassa? Anteeks vähä epäselvä teksti mutta vaikee selittää... :nolo:

11.3.2011 17:26

No hoituu sillee että meet katsastuskonttorille, otat paperit mukaa ja sanot että haluisit rekisteriöidä sen ja pistää omii nimii. Sit ne tekee paperit ja antaa kilvet. (Jos mopo ei oo niinku ollu jotai yli 10v rekisteröimättä, siin oli se joku vuos minkä jälkee saa tolla tavalla).

Muute sun pitää viedä se koko mopo sinne rekisteröintikatsastuksee, näin mä oon käsittäny asiat.

Ja oli kyllä ihan ohi aiheen, ei kuulu tänne, mutta et sentää tehny kokonaa uutta aihetta, jotai positiivista.

17.3.2011 18:12

.
Viimeksi muokannut Zail päivämäärä 19.3.2011 19:38, muokattu yhteensä 1 kerran

17.3.2011 18:23

Minun käsittääkseni korvaa, omavastuu pitää tietty maksaa.
Vakuutusyhtiöön vaan yhteyttä

17.3.2011 21:44

Kyllä korvaa. Saattaa mennä jopa liikennevakuutuksen kautta jolloin ei tarvi maksaa ite mitää mut viimeistää kaskon kautta. Pitää maksaaa omavastuu, varmaanki 150e.

20.3.2011 0:04

En tiiä onko ihan oikee topicci mutta kysytään silti että onks kellää kokemusta onks fennialla tapana pistää korotettuja vakuutusmaksuja tulemaan jos jää +65km/h nopeudest kiinni ja tulee verotki?

20.3.2011 11:54

Nyt menee mutuiluksi, mutta vastataan silti.

Eli jos pyörä on kerran viritetty sehän ei enää täytä vakuutusehtoja (eli vakuutusyhtiön silmissä eri pyörä kun mille se myönti vakuutuksen), jolloin he eivät ole korvausvelvollisia.

Mutta en tiedä miten he menettelevät, jos tosiaan saanut sakot+verot, paha sanoa.

20.3.2011 13:01

nii mutta kun joskus kuulin oisko ollu if on perinyt 8x vakuutusmaksut jos on jääny kiinni +65km/h voi tosin olla että tää on ollu näitä kaverinserkunkaverinisobroidi-juttuja

20.3.2011 17:13

if on ainakin vakuutusmaksuja pistänyt maksuun ja olikohan myös lähivakuutus ainakin

20.3.2011 17:57

Jepp olisi siis ihan kiva tietää pistäskö varautuu tämmösiin(/vaihtaa vakuutusyhtiötä) myös fennian kohdalla :D