Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

7.10.2013 22:04

Nooh vaivät tänään jo mopon huoltoon.. Sinänsä ihan hyvä idea :x

Re: Vakuutuskeskustelu #2

11.10.2013 12:38

Noniin nytten kaikki motot.netin käyttäjätä tarvitsen apuanne! Teksti on kirjoitettu vähän sekavasti, mutta tarvitsen ripeästi apua, toivottavasti saatte selvää!
Jos jotain jäi epäselväksi niin tarkennan asioita teille.

Tapahtui pikkuinen sählinki paikallisen mopoliikkeen kanssa ja takuu asioista tulikin taistelua.Yritän kertoa mahdollisimman tarkasti. Huom! Mopossa on takua ensi keväälle asti.

Ajelin noin kuukausi sitten mopollani (Peugeot xp7) kouluun päin kunnes huomasin moottorin vikavalon syttyneen. Heti samalla hetkellä huomasin, että etuvalo, vilkut eivät toimineet. Myöskään tämä mittari ei suostunut näyttämään vilkkuvaloa, kun suuntamerkki oli kytketty päälle. Pysähdyin, aloin talutella kotiinpäin, vein huoltoon. noin 3vkoa huollossa kesti. Maahantuojalta tehtaalle ja takaisin mopoliikkeelle viestikapula liikkui ja lopulta he saivat päätöksensä (siis alkuviikosta). Tänään oli tarkoitus saada mopo pitkän odottelun jälkeen takaisin, mutta sen sijaan isälleni oli soitettu huollosta, että mopoon on vaihdettu sähköjä (etuvilkut,takavilkut,uusi takavalo) ja syy piilee sähköissä. Eli suoraan sanottuna he sanoivat, että vika oli sähköissä jotka olin kytkenyt itse ja joutuisin maksamaan kaikki kulut. He olivat kokeilleet uudella mittarilla ja anturilla sähköjä ja homma ei edelleenkään pelittänyt. Nyt kaikki oikeasti näistä takuu asioista tietävät, voisitteko auttaa... Olin todella pettynyt kuulla, että mopoa ei tulekkaan takaisin tänään, sähköt olisi uusittava kokonaan ja minun olisi maksettava kulut, lisäksi olin odottelut liki kuukauden pelkkää päätöstä. Nytten olisi luvassa lisää huoltoa ja mopon saisin ajoon vasta ensikeväälle. Huollossa väitettiin myös näin, että nämä vilkut ovat aiheuttaneet jännite-eroja jotka ovat sitten hajottaneet jotakin sähköistä. Vilkut olivat 12v samoin myös takavalo. Liikkeestä, josta ostin vilkut ja takavalot sanottiin, että ne soveltuisivat mopooni. Onko mahdollista siis, että tarvike vilkut hajoittaisivat mopon sähkön... + Onko minun järkeä nyt maksaa montaa sataa euroa korjatakseni mopon alkuperäiseen kuntoon... :nolo: Tilanne on täysin uusi minulle, enkä tiedä miten tässä pitäisi menetellä.

Jos sinä osaat auttaa asiassa laita yksityisviestiä tai laita viestiä topicciin... Tarvitsen apua todella paljon ja ilman sitä en pärjää...
Iso kiitos teille, jotka päättävät auttaa minua asiassa!

Re: Vakuutuskeskustelu #2

11.10.2013 14:33

Nyt ollaan väärässä topikissa, vakuutukset eivät liity takuuseen tai huoltoon millään tavalla. Tuollaisessa tilanteessa kannattaa olla yhteydessä oman alueen kuluttajaneuvojaan, yhteystiedot löytyvät googlella. Kuluttajaneuvonta on olemassa juuri yirtyksen ja yksityisen henkilön väliseen kaupankäyntiin tai palveluun liittyvien erimielisyyksien selvittämiseksi. Mikäli tarvetta on, asian puimista voidaan jatkaa mopon huoltoja käsittelevässä ketjussa mutta uskoisin että asia selvinnee parhaiten mainittujen viranomaisten kanssa yhteistyössä.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

20.10.2013 18:18

-
Viimeksi muokannut aDDee_ päivämäärä 5.5.2014 15:11, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Vakuutuskeskustelu #2

20.10.2013 18:59

Riippuu mopon hinnasta, mutta keulan uusimisessa mennee aika helposti lunastukseen.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

20.10.2013 19:17

-
Viimeksi muokannut aDDee_ päivämäärä 5.5.2014 15:11, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Vakuutuskeskustelu #2

20.10.2013 20:15

Ootko varma että keula on vääntynyt? Kuten on monesti todettu niin nää mopojen keulat tykkää kääntyä t-paloissa. Jos keula on oikeesti vääntynyt niin kyllä se lähes varmasti lunariin menee.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

20.10.2013 22:42

-
Viimeksi muokannut aDDee_ päivämäärä 5.5.2014 15:12, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Vakuutuskeskustelu #2

20.10.2013 23:08

Siis ne pumput on vaan pyörähtäny siellä t-paloissa. Saa korjattua siten että: eturengas jalkojen väliin ja tangosta käsillä kiinni, sitten vaan oikaset sellain että eturengas on suorassa kun tankokin on. :)

Re: Vakuutuskeskustelu #2

25.10.2013 17:34

Voiko kaverini hakea mopon puolestani huollosta? itse en pääse hakemaan. Kysymys kuuluu: Korvaako vakuutus (mopossa täyskasko ja yms) jos kaverini ajaa kolarin tai kaatuu ja osia menee rikki?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

25.10.2013 18:59

Vakuutus korvaa mikäli täyskasko. Tosin edellyttää ettei ole viritetty yms. Pikkusista asioista esim. kate halki ei kannata vakuutuksiin vetää sillä omavastuu 150 ja kyllä kaverisi voi hakea huollosta mikäli asiasta on sovittu huoltopaikan kanssa.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

16.4.2014 18:28

miten vitussa vakuutuksen saamiseen voi mennä muutama päivä?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

16.4.2014 18:33

Kyllä se pitäs heti saada? Kerro lisää?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

16.4.2014 18:44

no iskä soitti vakuutusyhtiöön ja sano että tarttes osakaskon mopoon niin sieltä vastattiin että menee muutama päivä. 8o ja iskä kysy että miksei sitä muka saa heti niin se vastas että ei vaan nyt saa, se muutama päivä tässä menee. outoa

Re: Vakuutuskeskustelu #2

21.5.2014 14:18

Tietääkö kukaan korvaako mopon täyskasko sen kun tänään tulin koulusta jahyppäsin mopon päälle parkkiksella ja katsoin ettei takana ole ketään joten lähdin peruuttamaan mutta siinä välissä taakseni kerkesikin mautokuski ja oli nähnyt kun rupesin peruuttamaan mutta änkesi silti taakseni. Noh odotteli mun takana että peruutan sen päälle ,ei edes töötännyt niin peruutin tietämättäni sen päälle ja sen etupuskuri meni halki ja nyt hän vaatii minulta että korvaisin korjauksen... Vituttaa kyllä rankasti kun ei edes tunnu siltä että oli minun vikani...  .