Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

6.11.2012 17:49

tp222 kirjoitti:kolmetoista , vakuutusyhtiöön on ilmotettu ja on tehty rikosilmotus, sekä olen ihan itsekkin etsinyt pyörää ja pyytänyt kavereita katsomaan jos sattuu silmään. aina ei ekana tarvii tulla negatiivistä kommenttia jos asiallisesti jotain kysyy :eek:
Pahoittelut jos ymmärsit vastaukseni väärin. Tuli vaan tuosta kirjoituksesta heti mieleen, että äkkiä vaan pitäis saada rahat pyörästä.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

8.11.2012 18:10

Jos on pelkkä liikennevakuttus, niin on kyllä todella kallis. Fenniassa mopojen vakutuukset mulla 150-180€.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

8.11.2012 23:48

Parhaiten selviää kysymällä, koska kuljettajan ikä ja asuinpaikka, ajoneuvo, yhtiöiden mahdolliset keskittämisedut ja muut tekijät vaikuttavat hintaan. Joillain vakuutusyhtiöillä on nettilaskureita joissa voi laskea myös mopon vakuutuksen hinnan, muista saanee tarjouksen vaikkapa sähköpostia laittamalla. Google kertonee yhteystietoja.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

9.11.2012 19:58

Mulla on pohjolassa täyskasko ja varkausvakuutus, 230 ja risat.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

19.11.2012 23:42

Sorrun ehkä vähän klisee kysymykseen, mutta olkoon. Mihin skootteriin olisi vakutuus halvimmillaan? -Nettimotossa näytti olevan 2-3 sadalla eurolla ihan varteenotettavia vaihtoehtoja kakkosmenopeliksi. Eli millä skootterilla on halvin vakuutus?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

20.11.2012 1:23

Joku kiinalainen fute . Kaverilla tais kahesta sellasesta olla vakkuutukset 140e ?

ennn ole täysin varma, mutta johonki tuohon suuntaan.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

20.11.2012 2:24

Tuossa syssymmällä oli 2 Fude Classicin tapaista kiinaimuria kilvissä, molempien liikennevakuutus yhteensä sen noin 142 e vuosi. Yhtiönä IF. Aiemmin maksoi Lähivakuutuksessa yhden mopon liikennevakuutus sen 170e vuosi.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

21.11.2012 23:31

Oman Gilera SMT:n pelkkä liikennevakuutus maksaa noin 230e vuodessa IFillä. Kysyttiin tarjousta pohjolasta, vain 10 euroa halvempi. Olisikohan aika vaihtaa sitä vakuutusyhtiötä, omasta mielestäni todella kallista ja sitten kun IFiltä lähetellään kuulemma niitä korotettuja vakuutusmaksuja :s

Re: Vakuutuskeskustelu #2

21.11.2012 23:48

Eihän toi nyt vielä kovinkaa kallista oo, ostappa piikkinen ja muuta tänne niin on helposti yli 1000€ pelkkä liikennevakuutus :| Mut vaiha ihmees pohjolaan, jos et mitään menetä.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

22.11.2012 0:06

Tämän vuoden erät on maksettu niin ajattelin kyllä kysellä tarjouksia vuoden vaihteeseen mennessä muistakin yhtiöistä. Pelkästään nuo korotetut vakuutusmaksutkin riittää syyksi vaihtaa 10e halvempaan :|

Re: Vakuutuskeskustelu #2

22.11.2012 2:04

Helvetti mitä hintoja.. Mulla Derbin pelkkä liikennevakuutus 189 euroa ja Yamahan oma kaskolla noin 450 euroa.. Muualta tarjottiin kaskon kanssa 800 euroa. Kilpailuttakaa vakuutusyhtiöitä hyvät ihmiset.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

22.11.2012 9:06

Miiggael kirjoitti:Eihän toi nyt vielä kovinkaa kallista oo, ostappa piikkinen ja muuta tänne niin on helposti yli 1000€ pelkkä liikennevakuutus :| Mut vaiha ihmees pohjolaan, jos et mitään menetä.

Mulla kaikissa piikeissä ollu pohjolassa liikenne+osakasko rapiat 400e per vuos :D ja fennia ainakin mulla ollu halvin mopovakuutuksissa.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

22.11.2012 11:46

Mul oli apikas vähän yli 800 osakaskol fenniasta, ja sit toi dt oli muistaakseni vähän päälle 200 osakaskolla ja fenniasta myös. Mut niihä noi sano et kuulemma jossain piikeis menee yli kahen tonnin tääläpäin, varsinki jos ei oo mitään boonuksia.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

18.12.2012 23:03

Mites voisinko saada vakuutuksesta rahaa kun tuota minun Riejua oltiin yritetty varastaa mutta eivät olleet onnistuneet siinä. Mutta katteet oli potkittu naarmuille ja yksi on hieman halki myöskin johtoja katkottu. Lumijäljistä näki että siinä oltiin pyöritty ympärillä ja maskin takaa kaiveltu esiin. Ja minulla on osakasko ja yhtiönä on muistaakseni Lähivakuutus. Eli kannattaako yrittää saada sieltä mitään?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

19.12.2012 0:53

Voihan tuosta vahinkoilmoituksen tehdä jolloin vakuutusyhtiö korvaa rikkoutuneiden osien uusimisen tai maksaa sitä vastaavan korvauksen rahana. Tämä siis olettaen että mopossa on kaskovakuutukseen kuuluva ilkivaltavakuutus. Jos mopoa korjataan, joudut maksamaan omavastuun, muussa tapauksessa omavastuu vähennetään sinulle maksettavista korvauksista. Yleensä vakuutusyhtiöt edellyttävät myös rikosilmoituksen tekoa jos ilkivaltavakuutuksesta haetaan korvauksia.