Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

26.10.2011 15:28

Kertokaas mitä tekisin jos paukuttasin 2 pyöräsellä tiessä olevaan helvetinmoiseen routarailoon ja kippaisin, pitäskö haastaa joku, ku ilmane oikeusturvaki viel vuode vai iha vaa kaskosta vakuutusyhtiön piikkii?

Mietityttää vaa ku meinasin könytä piikillä ku ajoin 120 tollasee ja oli oikeesti millin päässä et lähtis alta. :|

Ja skodesta meinasin saada keulan paskaks joskus ku uues asvaltis oli sellane varmaa puol metrii halkasiljaltaa kuoppa, varmana ois heitäny ympäri siitä. Ei ees mitään merkintää. Seki oli nopeitte refleksien ansiota et selvittii.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

26.10.2011 15:58

Jos siihen kaatuisi niin kannattaisi etsiä tien kunnosta vastaava henkilö. Jos tie on vaarallinen ajaa ja sen takia kaatuu, periaatteessa tämän vastaavan henkilön pitäisi se korvata.
Mutta aika epätodennäköistä on, että mitään rahaa saisi, varsinkin jos nopeutta on liikaa ja tiet kun tuppaavat muutenkin olemaan liukkaita tähän aikaan vuodesta.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

26.10.2011 17:15

Toi kuoppa oli tossa viime kesällä, ihan hyvillä keleillä siis. Tuo railo on tossa vieläki ja sillonki oli iha hyvä keli ku toho viikko sit täräytin.

Ja mitähä muute ku meni piikistä etulokari vituiks tossa, ku ajoin Alakylän koulun luona kaivonkanteen, joka oli varmaa 25cm muuta tietä matalemmalla :eek: Saisko jonku maksamaa, rahaa en halua, mut jos kunnalta/joltaki firmalta sais jotai ni kaikk kelpaa :lol:

Re: Vakuutuskeskustelu #2

27.10.2011 22:00

Joo perkeleeeeee nyt meni etusivukate paskaks, kun kaatu pyörä paikoillaan,, vitun kestävää tekoa kyl.. Myyntiin taian pistää kunhan kuntoon saan ja ostan jonkun vanhan paskan jolla saa huoletta ajaa vaikka järveen..

Eli, mitäköhän nyt? 2 vahinkoo käyny ja kummastakaan en oo viel ilmotellu, kuvat otettu tosta ekasta..(vois kai selittää jotain bullshittiä että oli kai halennut jo sen ekan ulosajon jälkeen..
tai sitten maksan ton etukatteen omasta pussista... TARKASTAAKO VAKUUTUSMIEHET NUO TAPAHTUMA PAIKAT? tuo eka paikkakin oli jossain korvessa, enkä varmaankaan edes osaa sinne enää

Re: Vakuutuskeskustelu #2

27.10.2011 22:14

Jos sulla täyskasko on, niin eivät lähde tosiaan katselemaan paikkoja. Itse romutin yhden talvileikkikaluista ja korjausarvio oli toista tonnia. Vakuutustarkastaja kävi vain tsekkaan vahingot ja kyseli vain kuinkas näin rumasti kävi. Suuri osa ajasta oli juttelua niistä sun näistä.

Itse vielä listasin rikki menneet osat ennen korjausarviointia ja lista sitten annettiin arviota tekevälle korjaajalle. Se katto jokaisesta osasta hinnat ja laski sen perusteella arvion. Olin listannut sinne jokaisen osan, jossa oli pienikään vaurio. Jopa muutama normaali kulutusosa lipsahti sinne. :)

Re: Vakuutuskeskustelu #2

27.10.2011 22:27

Hyvä kuulla, on täyskasko nimittäin.

Mulla vähän takarengas tais kulua jarrutukses niin sen vois siihen lisätä, kun on vähän keskeltä pintaa hävinnyt mystisesti :lol:

Re: Vakuutuskeskustelu #2

28.10.2011 8:47

Joo, kun itse kaatusin tolla tezzarilla tässä parisen viikkoa takaperin, niin vakuutusmiäs kävi vaan kattoo koulun pihassa ne vauriot ja kuvat sitten selaili missä selailikaan. Sittenpä jo soittivatkin, että mitä tehdään. Lunastukseenhan se meni. :D /Täyskasko korvaa kaiken? :lol:

Re: Vakuutuskeskustelu #2

30.10.2011 7:25

Jos mulla on täyskasko, viritetty mopo, kunnon talvirenkaat ja pannutan talvella, niin saanko mitään korvauksia jos vaikka katteet hajoaa? Ja miten vakuutusyhtiö saa selville onko mopo viritetty? Pitääkö mopo esim. vakuutusyhtiön toimesta katsastaa?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

30.10.2011 8:17

Voi olla, että eivät edes tarkista. Eivät minulla ainakaan tarkistaneet, kun pannutin.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

30.10.2011 15:55

pistät sen vakioks ennenku otat yhteyttä vakuutusyhtiöön,, that's it

Re: Vakuutuskeskustelu #2

30.10.2011 18:21

LaneKit kirjoitti:Kertokaas mitä tekisin jos paukuttasin 2 pyöräsellä tiessä olevaan helvetinmoiseen routarailoon ja kippaisin, pitäskö haastaa joku, ku ilmane oikeusturvaki viel vuode vai iha vaa kaskosta vakuutusyhtiön piikkii?

Mietityttää vaa ku meinasin könytä piikillä ku ajoin 120 tollasee ja oli oikeesti millin päässä et lähtis alta. :|

Ja skodesta meinasin saada keulan paskaks joskus ku uues asvaltis oli sellane varmaa puol metrii halkasiljaltaa kuoppa, varmana ois heitäny ympäri siitä. Ei ees mitään merkintää. Seki oli nopeitte refleksien ansiota et selvittii.


Tohon tie huonossa kunnosa olevaan juttuun niin kaveri vetäs särällään helvetin syvään töyssiin tos keväällä ja siithän se sitte lens mopo kylelleen ja mies liuku peräs. Noh vakuutusyhtiölle viestii ja he asiaa kattelivat ja muistaakseen meni niin että kaupunki sitten loppujen lopuks korvas ja mopo lähti lunariin. Tarkkaa nyt en tiiä miten meni mut kyllähän siitä massii saa. ;D

Re: Vakuutuskeskustelu #2

25.11.2011 12:56

Tuli tuossa rysäytettyä mopolla auton kylkeen. Autoilijan vika täysin, tuli vastaan ja kääntyi eteen, silminnäkijäkin näin todisti poliisille. Silminnäkijä sanoi myös, että valot pelasi eikä mitään ylinopeuksia yms ollut. Moposta katteita halki ja etuvanne ja pumput solmussa, t-palat taisivat myös vaurioitua sekä vilkut ja sigma lensi veke. Mitenkäs tämmöisessä tilanteessa yleensä käy? Meneekö lunariin, saanko esim. pitää mopon ja saan vakuutuksista rahat vaikka korjauksiin? Isäntä sanoi, että voi myös mennä käräjille, kun liikenneturvanvaarantaminen yms. Peukalo murtui ja polvesta ja säärestä luu esillä, vähällä taisin siis selvitä siltä osin.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

25.11.2011 13:05

Autoilija liikennevakuutus korvaa kaikki vahingot, vakuutusyhtiön toimesta mopo viedään jollekkin korjaamolle jossa tekevät korjausarvion. Mitään varsinaista nyrkkisääntöä ei sille ole milloin menee lunariin, mutta näin kuullun perusteella voisin sanoa, että jos korjausarvio on yli puolet mopon silloisesta arvosta niin antavat mielummin rahat kuin korjaavat.

Tuota käräjille menoa en ala kommentoimaan, kun en tilannetta tiedä tarkkaan. Jos autoilija on ihan pahoillaan tilanteesta niin ei minun mielestä kannata paiskoa enää käräjöinnillä. Mutta jos autoilija on jokin ylimielinen pelle niin eikun vaan käräjille tyhjentämään kaverin lompakko.

Pikaista paranemista vaan!

Re: Vakuutuskeskustelu #2

25.11.2011 14:20

Luulenpa että menee lunariin, jos kerta on keula osunut ja pumput selvästi solmussa, nimittäin pitää varmaan runko mittauttaa tms. ettei ole taipunut.

Itsellä kävi täysin samanlainen tilanne, ja käräjillä ne määräsi päälle ajaneelle sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta yms. Siellä ei tainnut kumpikaan osapuoli olla läsnä..

Re: Vakuutuskeskustelu #2

25.11.2011 16:03

Mitenkäs jos olis joku oikee viimesen päälle laitettu vaikka vuoden 2005 dt50 jota laitettu niin paljon että hinta olis itse myydessä vaikka 3000e niin antaisko vakuutus yhtiö sen 3000e jos ajaa lunari kuntoon vai antaako vakuutus yhtiö vaikka kattoo nettimotosta että perus 05 dt50 hinta 800e jolloin saisin sen 800e oikeasti kolmentonnin moposta ? :D