Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

1.9.2011 7:30

Onkimato kirjoitti:
MopediPoika kirjoitti:Pidättekö vakuutustani kalliina? Moponi on siis vuoden 2011 Rieju MRT 50 Motard Europa, ostettu uutena, hintaa tuli 2200 euroa. Vakuutusyhtiöni on Tapiola, vakuutus maksaa 500 euroa vuodessa, sisältää kaskovakuutuksen myös.

Ajattelin vaan kun useimmilla on mopon vakuutus tyyliin 200 euroa, mutta onko uuden mopon vakuutus oikeasti noin kallis?

Ostit 2200eurolla ylilaiskan europen. 2500eurolla olisit saanut jo power upin joka on huomattavasti tykimpi laite. Itselläni on täyskaskolla noin 300euroa power upissani vakuutus.

Mitä väliä, kuinka laiska mopo on vakiona, kun voi aina virittää kiihtymään pirteämmin. Käsittääkseni tuota Power Upia on myös vaikeampi virittää kuin halvempaa Europa mallia?

Ja miten esimerkiksi ikä vaikuttaa vakuutuksen hintaan? Nuorilta laskutetaan enemmän vai?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

1.9.2011 14:01

Jep, nuorilta tulee yleensä vähän enemmän maksua, koska vanhemmilla ihmisillä on sitä liikennekokemusta jo jonkin verran, mitä näillä nuorilla kuskeilla ei ole. Toki bonukset vaikuttaa, siitähän ei pääse yli eikä ympäri.

Ja tässä kun mulla haltijana on tosiaan vanhempi henkilö, jolla on täydet bonukset, niin tietenhi se hinta on vähän halvempi.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

1.9.2011 18:12

Miten mä oon luullu, ettei moposta kerry bonuksia? Oonko ihan väärässä?

Oman mopon liikennevakuutus faijan nimissä ja 190e pohjolalla vuodessa.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

1.9.2011 18:13

Ei kerry, mutta voihan olla jotain keskittämisbonuksia ym.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

1.9.2011 18:58

Siis mopolla ei kerry bonuksia, mutta ne keskittämiset + muut bonukset VAIKUTTAA tähän hintaan. (Kuten kerroin muutama viesti taaksepäin. ;)

E: Siis pelkkä liikennevakuutus 190 euroa? :eek: Mulla 154.40€.. Tosin meillä on keskitetty tosiaan vähän toho Pohjolaan, mutta silti.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

1.9.2011 23:06

Joo siis kinkkimankin liikennevakuutus 190e/vuosi pohjolassa.

Mulla ollut nyt jotakin 9 mopoa tässä kolmen vuoden sisällä ja kaikissa ollu suunilleen saman verran tuo liikennevakuutus. Alkuun oli tapiolalla, mutta vaihdettiin pohjolalle.

Nyt pitäs laittaa toi furia kilpiin. Oisko vinkkejä mistä vois saada halvimman liikennevakuutuksen?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

2.9.2011 5:54

Kilpailuttaa kannattaa aina. Joskin sulla taitaa olla keskitetty tonne Pohjolaan, niin luulen, että sieltä saat kaikista halvitte.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

6.9.2011 16:24

Tänää kävi semmonen kolari, että pakettiauto pakitti mopon päälle, ja etuloksu meni säpäleiks + pumput tais pyörähtää t-paloissa kun stonga ihan suora, mutta silti ajaessa pitää pitää n.10cm vinossa sitä. Niin mietin vaa, mitäköhän se vakuutus yhtiö haluu tolle tehä? Mulla on fennia ja syyllisellä eli pakukuskilla Pohjola. Poliisit kutsuttiin paikalle ja teki asianmukaset toimenpiteet. Se vaan vähä jännittää, että ku on metra kiinni ja kulkee sen 75-80 nii mitäköhän siitä voi seurata jos vakuutusyhtiö päättää lähettää sen jonnekki korjaamolle missä se keula suoristettais?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

6.9.2011 16:37

Periaatteessahan kun pyörään on tehty muutoksia niin he eivät ole enää velvollisia maksamaan. Kyseessä kun on lain mukaan moottoripyörä ja siinä on mopon vakuutus (vai miten se menikään?). Mutta käytännössä, kun ei nuo viritykset ole tässä missään osassa olleet niin korvaavat vahingot.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

6.9.2011 16:42

niin, mutta siis mun vakuutuksillahan ei pitäis olla mitään virkaa kuitenkaan koska ne vauriothan menee sen syyllisen osapuolen liikennevakuutuksen piikkiin?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

6.9.2011 16:46

Näimpä. Jos taas olisit vaikka ylinopeudella viritetyllä mopolla aiheuttanut kolarin niin vakuutuksesi olisi korvannut syyttömän osapuolen vahingot ja jättänyt sinut ilman korvauksia. Näin muistaisin asian menevän, korjatkaa siis jos väärin muistelin.

Re: Vakuutuskeskustelu #2

6.9.2011 19:48

Jees hyvä, onkos kellään kokemusta miten vakuutus yhtiö menettelee jos pumput on pyörähtänyt t-paloissa silleen että keula on mennyt vähän kieroon? eikai se ny sentää voi siitä lunarii mennä?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

7.9.2011 7:14

Riippuu nyt ihan, että kun katsovat kaikki rikkimenneet osat, ja mitä niiden korjaus maksaa. Mutta tietääkseni ne kysyy sulta, että meneekö lunariin, vai otetanako rahana?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

13.9.2011 19:16

Mulla on Derbi Xtremessä vakuutukset vähän yli 200€ ja tosta pois joku keskittämisetu niin jää 189€. Onko tuo kova hinta ja olisko jossain muualla halvempi?

Re: Vakuutuskeskustelu #2

13.9.2011 21:05

Itellä oli lähivakuutuksessa -09 dt:n vakutuusmaksu 154e.