6.3.2012 23:22
Öljy on kuitenkin aina uutta, eikä sitä paskasta 30 000 ajettua mönjää, jossa jo pensaakin on mennyt sekaan tolkuttomasti ja kondenssivettä. Vielä pahempi juttu jos vaihteisto ja moottoriöljy on samassa, sittenhän siellä koneessa pyörii vielä ne metallisilputkin. Vielä jos mahdollinen suodatin on mennyt tukkoon, ja avannut varoventtiilin, ei koneella kovin juhlalliset oltavat ole. 2 tahdissa kun vaihteistoöljy on erotettuna moottoriöljystä, jolloinka sillä ei niin suurta väliä ole.Ihan yhtä paljon kakstahilla ajetaan paskalla öljyllä
Ehkä leipoo kiinni helpommin, mutta nelarissa on taas muut ongelmat kuten venttiilien palaminen, (ja mahdollisesti niiden hakkaaminen mäntään kansi rakenteesta riippuen, en ole varma onko kevarissa näin matalia kansia).Herkemmin kun nelarit, tämä vaan on fakta.
Nelari kosahtaa komeesti venttiileistä kun on seoks laihalla ja kone käy kuumana. Vielä oman lisänsä tuo hommaan se, jos on välykset vähän pielessä...nelitahtia ku et saa laihalla seoksella rikki, kakstahdin voi saada.
kysyn ihan mielenkiinnosta, kauanko ajat nelarin öljyillä? Vanhoissa "karuissa" autoissa öljynvaihtoväli on jotain 7500- 10 000 luokkaa, joten kuvittelisin sen kevarissakin olevan aika samaa luokkaa, vai voiko mielestäsi pienen öljytilavuuden, jonkunnoiset litratehot, mahdollisesti öljynsuodattimella ei-varustettu menopeli omata jotenkin pitemmän huoltovälin? Vielä kun lisätään joukkoon se, että mahdollisesti vielä vaihteisto ja koneöljyt on samassa tilassa jolloin se metallisilppukin on siellä öljyssä.Mutta kyllä se on vaan totta että käytännössä kaikki 2t vaatii enemmän huoltoo ku 4t mut toisaalta 2tahin huoltaminen on kaasarin putsausta ja tulpan vaihtoo ku nelarissa säädetään venttiilit ja vaihdetaan öljyt, pitemmällä huoltovälillä kuin 2t.
Tai sitten äitisi voi vaan sanoa että ei viriä? Autokortin eteenpäinmenosta tuskin kukaan muu kärsii kuin sinä? Entäpä jollei äitisi suostu maksamaan huoltoja, tai mitään muitakaan viriosia? Käytännössä sinä ja mopoilusi on täysin riippuvaisia perheestäsi, joten en nyt heitä tietyntahtoen hermostuttaisi...sanoin sille no sitte pamahtaa semmosest virit mopoo että autokortti tulee 19 vuotiaana + go pro helmet cam + ne huollot viel...
6.3.2012 23:27
9.3.2012 23:24
9.3.2012 23:44
9.3.2012 23:52
9.3.2012 23:56
9.3.2012 23:57
9.3.2012 23:57
KarsTa kirjoitti:mopon viritys on mulle harrastus, isompikuutioiset ei kiinnosta.
Saakos siitä jotaki määräalennusta kun ei oo mopos mitään valoja ? kattokaas kun jos esim. ois takavalo mutta se ei palais nii siitä saa sakot, mutta jos sais jotakin paljous alennusta sitte noista kun ei mitään valoja, viritetty ja muutenkin laiton.
poliisin halventaminen tietty päälle, se 50 e ei enää tunnu missää verojen ja muitten rahastusmaksujen jälkee ...
9.3.2012 23:57
10.3.2012 1:17
Shape@Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus kirjoitti:
1, Mikä on sallittu kilven kulma?
2, Saako kilven kiinnittää lokariin, varinkoppaan, reppuun, yms?Takarekisterikilven sijainti
1. Ajoneuvon rekisterikilpi pohjalevyineen on kiinnitettävä ajoneuvon taakse siten, että mikään osa kilvestä ei ole sivuttaissuunnassa ajoneuvon ulommaisin osa.
2. Rekisterikilven on kokonaisuudessaan sijaittava vähintään 20 cm ja enintään 150 cm maanpinnan yläpuolella.
3. Rekisterikilven kallistuskulma pystytasoon nähden saa olla enintään 30 astetta alareunasta ulospäin tai 15 astetta alareunasta sisäänpäin.
4. Rekisterikilven sivuttaissuuntaisten näkyvyyskulmien on oltava vähintään 30 astetta kummallekin sivulle.
24.3.2012 18:47
24.3.2012 19:59
24.3.2012 21:19
24.3.2012 22:43
24.3.2012 23:11