Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Onko laillista

4.5.2011 21:52

Tiedän yhen tapauksen, jossa moposta vietiin kilpien lisäksi koko takalippa :D Oli varmaan pistetty paremmin kiinni kuin hyvin.

Re: Onko laillista

5.5.2011 18:59

anteeks mutta mitä HELVETTIÄ?? :s

Re: Onko laillista

5.5.2011 19:04

itse ainakin näen tuon ihan oikeutettuna toimena :roll:

Re: Onko laillista

5.5.2011 20:01

Eikös se niin mene, että jos miliisit ei kilpeä irti, syystä tai toisesta, saa, niin laitavat sitten omistajan repimään irti/ottavat väkivalloin?

Re: Onko laillista

5.5.2011 20:03

Kilpi lähtee tavalla tai toisella, se ei siihen jää. Joku sen irroittaa siinä ja irroitetaan vaikka X-määrä osia mukana jos se on tarkoituksella hankaloitettu sen irroittaminen, jota esim popparit aikalailla ovat...

Re: Onko laillista

5.5.2011 20:29

Viisaamp laittaa ruuveil nii ei tarvii takalipan perää kysellä :)

Re: Onko laillista

5.5.2011 21:55

Hey, onko pösö nyt laillinen ku lukee, että änkästä tulee 88db ja yhtäkkiä siitä on ruvennut tulemaan aivan helvetinmoinen melu, joka tulee 100% änkästä, mitä on tapahtunut ja voinko saada jtn sakkoja?

Re: Onko laillista

5.5.2011 22:02

Tuombe kirjoitti:Hey, onko pösö nyt laillinen ku lukee, että änkästä tulee 88db ja yhtäkkiä siitä on ruvennut tulemaan aivan helvetinmoinen melu, joka tulee 100% änkästä, mitä on tapahtunut ja voinko saada jtn sakkoja?

Siis jossakin täällä (tässä topicissa?) luki että ei saisi ylittää 86dB mutta en ole aivan varma.. :roll: Ja änkästä on voinut villat palaa, jonka takia ei vaimenna, eli ne kannattaa katsoa.

Re: Onko laillista

6.5.2011 0:44

Iha vaan infona että biltema peili ei oo laillinen, on kuulemma halkaisijaltaan liian pieni. Sakkoa tuli :D

Re: Onko laillista

6.5.2011 2:26

AnanasJoonas kirjoitti:Iha vaan infona että biltema peili ei oo laillinen, on kuulemma halkaisijaltaan liian pieni. Sakkoa tuli :D

Joo, sinne peilin sisälle pitäisi mahtua 78mm halkaisijaltaan oleva ympyrä, ja pinta-alan pitää olla vähintään 6900 neliomillimetriä. Sen biltema peilin korkeus on 49mm ja pinta-ala 5800mm2, eli täysin laittomasta vehkeestä kyse :lol:

Re: Onko laillista

6.5.2011 18:36

tavallisen vittumainen poliisi että antaa tollasesta sakot :lol:

Re: Onko laillista

6.5.2011 22:32

Mä en kyllä tienny et poliisin vakiovarustuksee kuuluu mittanauha :eek: . Hui

Re: Onko laillista

7.5.2011 10:16

Kyllä niillä nyt on autossa melkee kaikki mitä tarvii. Äitilläki käsilaukku (sen auto) jos siellä ei oo jotain, ni sitä ei tarvii. :lol:

Re: Onko laillista

7.5.2011 11:51

BigPaaryna kirjoitti:Mä en kyllä tienny et poliisin vakiovarustuksee kuuluu mittanauha :eek: . Hui

Kyllähän nyt silmämääräisestikin erottaa 5 sentin ja 8 sentin. Mutta minä ainakin luulisin että poliisiautossa hyvin voisi olla mittanauha mukana, onhan poliiseilla ruuvareita ja muitakin tarvikkeita esim. kilpien poistoon

Re: Onko laillista

7.5.2011 17:30

Ja esim. jossain kolaripaikalla jos pitää mitata vaikka jarrutusmatkaa tai jotain, ni aivan varmana niillä on mittanauha. Eise nyt nii plajoo tilaa vie.