Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

21.10.2010 22:06

Ei tartte.

21.10.2010 22:09

Hassua, vm ~90 Tigerissäni piti olla peili.. :eek:

21.10.2010 22:50

topppsu kirjoitti:Ei tartte.

Mielellään jos jonkun pykälän sais, et ei oo mutu-tietoo.

4.11.2010 13:48

HeGee` kirjoitti:
_niklas] kirjoitti:Värjätä etuvalon se muoviosa(jos tajuatte), kun easypartsilla on niitä tusseja millä sen voi värkjätä

eihän värillinen etuvalo ole lailinen? :roll: ja itse olen ymmärtänyt että niillä tusseilla värjättäisiin polttimon kupu.

Mä ostin vähän aikaa sitten XenonLook H4 polttimon (sininen valo), niin eikö se sitten ole laillinen? 8o Ainakin se on E-hyväksytty.

4.11.2010 20:41

Nii että voinko ajaa mopoa ilman ajolaseja? siis että jos poliisit ajaa ohi nii eivät sano mitää vai onko laissa sanottu että on pakko olla ajolasit crossikypäräs? :s :itku: :nolo:

4.11.2010 20:54

edi- kirjoitti:Nii että voinko ajaa mopoa ilman ajolaseja? siis että jos poliisit ajaa ohi nii eivät sano mitää vai onko laissa sanottu että on pakko olla ajolasit crossikypäräs? :s :itku: :nolo:


En mä ainkaa tiiä et mikään laki kieltäs ajamasta ilman ajolaseja... :lol:

4.11.2010 20:57

_niklas] kirjoitti:
edi- kirjoitti:Nii että voinko ajaa mopoa ilman ajolaseja? siis että jos poliisit ajaa ohi nii eivät sano mitää vai onko laissa sanottu että on pakko olla ajolasit crossikypäräs? :s :itku: :nolo:


En mä ainkaa tiiä et mikään laki kieltäs ajamasta ilman ajolaseja... :lol:


Itellä ei ainakaan ole tullut sanomista, vaikka ei ole laseja tai umpikypärässä edes visiiriä :D :lol: :lol: :lol:

4.11.2010 22:43

ite päristelin kerran keskustasa poliisia vastaan lasit kaulalla ja kypärä otsalla korkealla :lol: poliisit katto pitkään mutta eivät lähteneet perään, ja ainaki näytti että niillä ei ollu kiire mihinkään

5.11.2010 21:28

Onko laillista, jos kilpi on kiinni nippusiteillä silleen ettei kuitenkaan heilu ajossa mutta voi kulmaa muuttaa?

5.11.2010 21:35

Wilco kirjoitti:Onko laillista, jos kilpi on kiinni nippusiteillä silleen ettei kuitenkaan heilu ajossa mutta voi kulmaa muuttaa?


Eipä se laillista ole. Ei saisi olla muutettavissa.

5.11.2010 21:36

Kulmaa ei saa muuttaa.

Kaverin -86 mankis ei tarvinnu olla peilii eikä myöskään tööttiä.

5.11.2010 21:39

J00N4 kirjoitti:
HeGee` kirjoitti:
_niklas] kirjoitti:Värjätä etuvalon se muoviosa(jos tajuatte), kun easypartsilla on niitä tusseja millä sen voi värkjätä

eihän värillinen etuvalo ole lailinen? :roll: ja itse olen ymmärtänyt että niillä tusseilla värjättäisiin polttimon kupu.

Mä ostin vähän aikaa sitten XenonLook H4 polttimon (sininen valo), niin eikö se sitten ole laillinen? 8o Ainakin se on E-hyväksytty.


mun H7 xenon look polttimo oli sininen, valo ei

21.11.2010 20:31

Ei oo varmaa laillista muokata aputakarunkoa? aattelin vähä pätkästä perää poikkee räsästä mutta en tiiä passaisko.. :D

21.11.2010 21:55

juvee_ kirjoitti:Ei oo varmaa laillista muokata aputakarunkoa? aattelin vähä pätkästä perää poikkee räsästä mutta en tiiä passaisko.. :D

Muistaakseni, josaki lakipykäläs luki että on laillista. Jos maavara pysyy vain tarpeeksi korkeana. Ja hitsaus on oikeanlaisella langalla ja tehty siististi, ettei mitää räkäsaumaa mikä ei kestä mitää.

21.11.2010 22:01

Tuskin se nyt laillista on, kilven paikka muuttuu yms muut tekijät. Riippuu myös siitä miten määritellään räkäsauma, saahan se sauma olla ulkopuolelle kaunis mutta sisältä lahoaa ko kiinanmuuri. Varmimman tiedon saat kun soitat katsastusasemalle.