Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keskustelua kypäristä

20.7.2012 16:51

Kellää ideaa miten sais Marushiniin ton nenän eteen tulevan kumipalan kiinni?

Re: Keskustelua kypäristä

21.7.2012 20:35

Onko nää airohit aina tällästä paskaa vai onko itselle osunut jotain maanantai malleja ? Tosiaan mulla on airoh olikohan joku stealt white ovh n.400€ ja ollu mulla nyt puolivuotta ja kerran menny jo takuuseen ku levis se remmi ja nyt hajos lipasta kiinnitykset :paha: . Ja turha tulla inisemään että pitäis huolehtia paremmin koska ei oo ikinä edes kolahtanut mihinkään eikä naarmun naarmua
Sitten mulla on 2 kpl hjcn hiilitkuitukypäriä noin 450-600€ ollut hinta eikä oo ikinä hajonnut mikään .

Re: Keskustelua kypäristä

21.7.2012 21:12

Veljen airoh ainaki timmissä kunnossa eikä mitään ''vikaa'' ole ilmennyt. Makso aikoinaan jotain 200-250e siitä potasta. Ja mulla on HJCn joku 130€ ei siinäkään kyllä mitään oo ilmenny, joten tainnu olla sulla maanantai-mallia :|

Re: Keskustelua kypäristä

22.7.2012 21:16

http://www.mc-scatter.com/product_info. ... AxBHN1hic0
onkos toi kannattava ostos? Miten nämä koot menevät eli miten tiedän oikean koon kokeilematta kys. kypärää?

Re: Keskustelua kypäristä

22.7.2012 23:44

Et mitenkään. Mene kokeilemaan kypärää jonnekin. Voit toki myös tilata tuotteen, kokeilla ja palauttaa, mutta asiassa piilee vaara. Kun olet tklannut itsellesi yhden kypärän ja pitänyt sitä päässä syntyy herkästi ajatus: "Tämähän on ihan ok", vaikka mitään kunnollista vertailua ei ole tehty. Lopputuloksena sinulle sitten todennäköisesti jäisi "ihan ok" kypärä, joka harvoin oikeasti istuu hyvin.

Kuten sanoin, mene liikkeeseen kokeilemaan. Kypärien muodot myös vaihtelevat, eli esimerkiksi oma Shoei kokoa S on päässä täysin erilainen kuin vaikka AGV S4 kokoa S.

Re: Keskustelua kypäristä

23.7.2012 3:28

Juu, eroja on valmistajilla. Motoxissa kun käytiin potta hakemas ni Marushin oli ainoo XL joka ees sopi päähän. Käyppä vaan hakemassa paikan päällä potta ni saat sopivanki.

Re: Keskustelua kypäristä

23.7.2012 15:53

Othil kirjoitti:Onko nää airohit aina tällästä paskaa vai onko itselle osunut jotain maanantai malleja ? Tosiaan mulla on airoh olikohan joku stealt white ovh n.400€ ja ollu mulla nyt puolivuotta ja kerran menny jo takuuseen ku levis se remmi ja nyt hajos lipasta kiinnitykset :paha: .


Siks mä ostinkin foxin :lol:

Re: Keskustelua kypäristä

25.7.2012 14:27

Noh kävin kokeilemassa pottia, mutta en osaa nyt päättää että pitäisikö ottaa s vai m-koko. M tuntui mukavalta ja suuta availlessa posket jäivät hieman hampaitten väliin, kun taas s puristi poskia oikein kunnolla ja päähän laittaminenkin oli vaikeampaa. Purkkaa ei s koon kanssa ainakaan voi syödä.

Re: Keskustelua kypäristä

25.7.2012 14:32

Ite ottasin M-kokoa ;) ja purkkaa, tarkemmin ottaen mitään en oo syöny samalla ku ajelen :lol:

Re: Keskustelua kypäristä

25.7.2012 14:45

Umpukypärässä ainakin ne toppaukset antaa periksi ja vähän muotoutuu pään mukaan ajanmyötä. En mäkään pystyis tuo mun AGV K4 päässä purkkaa syömään mutta silti tuolla on jo +6000km päästelty ilman ongelmia.

Re: Keskustelua kypäristä

25.7.2012 15:17

Eli kumpi kannattaisi ottaa?

Re: Keskustelua kypäristä

25.7.2012 16:25

M, jos se ei purista kun poskista. Luulis nyt että myyjäkin osaa sen verran neuvoa.. Mä sain ainakin kunnon saarnan paikallisesta liikkeestä että minkälainen se kypärä pitää olla päässä.

Re: Keskustelua kypäristä

25.7.2012 16:53

Joo oli vähän huonoa palvelua kyllä. Toi m heilu hieman päässä, onko se huono asia?

Re: Keskustelua kypäristä

25.7.2012 19:57

On... Se on liian iso, kypärä siis.

Re: Keskustelua kypäristä

25.7.2012 22:51

Myyjän pitäisi osata suositella sopivaa kypärää. Jos myyjä on aivan kahvilla, kannattaa pyytää toista myyjää paikalle tai vaihtaa suosiolla liikettä. Itse ainakin käyn fyysisessä kivijalkakaupassa saadakseni asiantuntevaa palvelua.

Kypärän suhteen ratkaisun teet sinä itse. Lähtökohtana on ettei kypärä saa puristaa, mutta sen pitää istua jämäkästi. Jos S-koon kypärä tuntuu siltä että sitä voisi hyvin pitää muutaman tunnin päässä, valitse se. Mikäli pienempi koko puristaa eikä tunnu luontevalta, kokeile isompaa tai jotain toista mallia. Kypärien kokomitoitukset ja muotoilut vaihtelevat, joten kypärän valinta pitäisi tehdä ensisijaisesti istuvuuden mukaan ja miettiä sitten vasta muita asioita.