Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keskustelua kypäristä

19.6.2012 17:51

Malkin71, mutta sitten kun kaadut / pudotat kypäräsi ja se pitäisi vaihta, niin tuleekin äkkiseltään uudet 199€ tai omavastuu.

Ihasproblem, ymmärrän kyllä pointtisi mutta on tuputettu niiin paljon tota pään hinnoittelua :D Ja oma pottahan on 160€ + 60€ lasitkin ja sen lasken kyllä kaiken järjen mukaan ihan laatupotaksi ja MP-liikkeestä kyllä ostettu. Mutta omien kokemuksien mukaan isoillakaan hintaharppauksilla en ole juuri eroa kypärissä tuntenut. Siksi jos olisi itsellä budjetti tiukalla niin nappaisin ihan hyvin mielin 100€ kypärän. Tällä hetkellä rahaa riittäisi potanvaihtoon mutta just meni 370€ huoltoon ja seuraavaksi 100-150€ ketjuihin ja rattaisiin niin ei huvita laittaa lisää rahaa palamaan kun kypärässä ei kuitenkaan mitään hajoamisen merkkejä näy. Jos oisin joka kerta ostanu uuden kypärän kun kypärä kolahtaa niin ajelisin rahanmenon takia jopolla pakostakin..

Re: Keskustelua kypäristä

19.6.2012 17:59

Ei ole olemassa mopo- ja moottoripyöräkypäriä, on olemassa vain hyviä ja huonoja kypäriä. Ja kuten sanottu, jokainen suhteuttakoon oman pään arvon kypärän hintaan. Ite en ainakaan riskiä haluaisi ottaa, mitä sillä rahalla tekee kuolleena? Ei se 100€ honkkari kypärä välttämättä suojaa tarpeeksi, vaikka kaikki tarvittavat CE-hyväksynnät jne. löytyykin.

Toki esim. sharpin testeissä täydet 5 tähteä saaneista kypäristä osa maksaa semmosen 100€.. Mutta noissa testeissä ei ole mitään crossikypäriä. Hinta ei aina ole suoraanverrannainen laatuun, mutta hyvin usein kyllä, ja ne kannattaa pitää suoraanverrannaisina, ellei tiedä mitä on ostamassa.

Ja mitä ne lasit siihen turvallisuuteen vaikuttaa? Silmiä ne suojaa ehkä kiviltä ja pölyltä kaatuessa, ei muuta. Mutta mitä veikkaatte lasien suojaavan kaatuessa asfaltilla? Omat lasit maksoi vajaa 100€, ja senkin rahan olisi voinut käyttää kypärään, jos lasit ostaa sen takia että ne suojaisi paremmin tmv.

Jos ei ole varaa kypärään, niin nää mp hommat ei ehkä ole se oikee vaihtoehto sulle, ensin varusteet, sitten pyörä.

Re: Keskustelua kypäristä

19.6.2012 18:13

Mulla oli ekana mopokypäränä joku GREXin 90€ kypärä muutaman viikon. Sitten kun ostin tuon AGV K4 sen tilalle niin ero oli tosi iso oli se kyllä hinnassakin.. 90€ -> ovh 245€. AGV:ssä oli paljon paremmat pehmusteet sisällä ja oli niin hyvä päässä, että tuo päässä vois vaikka nukkua jos ei tulis kuuma :lol: On se laatukin kyllä aivan toisenlaista tuossa merkkikypärässä ja se on kevyempikin kun monien halpis-merkkien umpikypärät.

Re: Keskustelua kypäristä

19.6.2012 20:58

Gogge, mainitsin lasit vaan kun edellinen kaveri lisäsi siihen. Tietääkseni en puhunut niiden suojaavudesta mitään. Ja tosiaan 100€ honkkaripottia löytyy, mutta on myös laadukkaita ton hintasia kuten sanoitkin.

Re: Keskustelua kypäristä

19.6.2012 21:43

Kyl määki sanon et kalliimpi kypärä o mukavampi. Marushin Monstra mulla.

Re: Re: Keskustelua kypäristä

19.6.2012 21:55

Bacon kirjoitti:Ja tosiaan 100€ honkkaripottia löytyy, mutta on myös laadukkaita ton hintasia kuten sanoitkin.

Nimen omaan, mutta mistäpä tiedät mikä on laadukas ja mikä ei? Ei sitäkään aina suoraan näe, kypärää pitää käyttää jonkun aikaa että siitä voi antaa kunnollisen mielipiteen. Jos jotain testejä et ole lukenut, ja todella perehtynyt mitä ostat niin se 100€ potta, minkä oot ostanut niin tuskin on kovin laadukas. Kyllä se hinta ja laatu on hyvin pitkälti suoraan verrannollisia. Ei siihen 100€ kypärään voida käyttää yhtä hyviä materiaaleja kuin siihen 500€ kypärään.

Re: Keskustelua kypäristä

19.6.2012 22:05

Eikös niitä nyt ole mp käyttöön , ja mopokäyttöön erikseen tarkoitettuja kypäriä ? Ainakin läheisessä liikkeessä viimeperjantaina, kun kävin hakemassa kypärän sanottiin että " joo, tässä on nää mopoille tarkoitetut kypärät, ja sitten iha erilaatusia moottoripyörä kypäriä ".

Re: Keskustelua kypäristä

20.6.2012 1:41

Ei. ''Mopokypärä'' on sitä varten ettei saa sakkoja, moottoripyöräkypärä on pään suojaamista varte.

Re: Re: Keskustelua kypäristä

20.6.2012 1:53

Gogge kirjoitti:dumdidum


Juuri tästä syystä voi varmaankin perehtyä kunnolla siihen ostettavaan kypärään? ;)

Laadukas 100-150€ kypärä on riittävä, tottakai rahalla saa aina parempaa :roll: Alkaa käydä Cpt. Obvious tyyliseksi tämä keskustelu joten eiköhän anneta apuatarvitsevien jatkaa, jos haluaa yrittää saada minua ostamaan 400€ pottaa niin voi laittaa YV tai siirtää rahaa mun PayPaliin.

Sehän on kaikkien oma asia. Itse olen nyt tolla satakertaa tippuneella potalla vedellyt, eikä ajokamojakaan ole jaksanu hankkia, mutta ei se pyöräilyä estä. Älkääkä sanoko, että sitten opit kun käy jotain, olen mopoaikoina pannuillut ja kolariin osallistunut. Mutta ei silti pelota ajaa, ei vaan saa kaatua :D Mutta se on mun asia, joidenkin mielestä on tyhmää kun en tunge rahojani kalliisiin kypäriin yms., mutta samanlailla mun vinkkelistä se on turhaa kun halvemmalla sais.

Re: Keskustelua kypäristä

24.6.2012 7:43

Tollasta kypärää ostamassa. Keksikääs jotkut mukavat peililinssi lasit messiin :)

Re: Keskustelua kypäristä

24.6.2012 9:07

Ostakaa pojat MDS:n crossikypärä. Hyvät pehmusteet, hyvin muotoiltu ja kevyt kuin mikä. Oma MDS tuntui päässä kevyemmältä kuin kaverin fox v1/3.

Re: Keskustelua kypäristä

24.6.2012 15:09

kyllä puolivuotta 40 euron crossi kypärällä ajaneena täytyy tänne kirjottaa oma mielipide, kyllä kannattaa ostaa suosiolle kunnon laadukas kypärä, enkä puhu nyt mistään 200 euron perus potasta, ero 40 euron crossi kypärän ja 430 euroa laseineen maksava foxin v3 nii fox ei tunnu päässä kypärältä, tuntuu kevyeltä kuin huppu ja suojaa lialta paljo paremmi :) näkökenttäki laajeni muute huomattavasti verrattuna halppis kypärään!

Re: Keskustelua kypäristä

25.6.2012 3:06

Ajolaseista sen verran että Roll-Offit vai Tear-Offit? O.o

Re: Keskustelua kypäristä

25.6.2012 3:45

Et tarvi mopoillessa kumpiakaan :roll:

Re: Keskustelua kypäristä

26.6.2012 2:33

Elzux kirjoitti:Tollasta kypärää ostamassa. Keksikääs jotkut mukavat peililinssi lasit messiin :)

Njaa.. Näytti noistakin toi S koko loppuvan heti.. Suositelkaas jotain hyvää kypärä+ajolasi settiä max 300e. Laseissa oltava peililinssi.