Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 12:30

Kyllä se 200e kypärä voittaa ulkonäössä ja kestävyydessä sen Bilteman amis kypärän.

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 14:10

HeGee` kirjoitti:
simppe kirjoitti:useita satoja euroja tarvii käyttää johki kypärää..
tuu toteamaan sit uusiks kun kolahtaa kunnol? :roll:

Joku Bilteman kypäristä oli joskus kypärätestissä lehdessä, jota en nyt muista, ja pärjäsi ihan hyvin, vei monia kalliimpia, ellei ollut jopa testivoittaja suojan osalta, en muista..

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 14:37

Mutuako täällä taas jaellaan? :)

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 15:14

Noh, täytyy vaan muistaa ettei kaikilla ole sellasta että : kattokaa jätkät, iskä osti mulle uuen kypärän, ja tää makso vaan 499€, siis tiiätteks te oikeesti mite se meni näi halvan paskan mulle ostaan???!

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 15:22

Aika harvoilla on oikeasti pappa betalar-tapaus... Itseäni sponsoroitiin kylläkin kypärän ostossa kun rahat olivat vähissä, mutta kunnioitan heitä, jotka maksavat omistaan sen 500€ kypärän vaikka se onkin paljon rahaa. Tuollainen henkilö osoittaa sen verran henkistä kypsyyttä, että tajuaa jo sen, että kypärän voi aina vaihtaa, mutta päätä ei.

Ja taas tuo Biltemakypärä... Se että yksi Biltemakypärä on voittanut yhden testin monta vuotta sitten ei ole painava kriteeri. Itse en siltikään koske tuommoisiin Biltemapottiin kuin pitkällä tikulla, jos silläkään. Se taas kun hyvät merkit (Esim. Arai ja Schuberth) heiluvat testien yläpäässä koko ajan tarkoittaa jo jotakin.

Ja ei nuo tuollaiset: "No suojas se hyvin kun keulin yli"-tarinat kerro mitään. Siinä kohtaa voimat ovat niin pienet, että lätkäkypärä päässäkin selviäisi ilman vammoja. "Kunnolla kolahtaminen" tarkoittaa jo ihan oikeaa kolaria auton kanssa ja silloin ei tuommoinen pari kertaa kolhittu lelu enään suojaa. Mutta kukapa minä olen paasaamaan! Menkää ja kokeilkaa, ei se ole kuin minun lompakostani epäsuorasti pois kun kuolette sielä liikenteessä

Mikä siinä on kun eivät ihmiset välitä turvallisuudestaan?
Kyllä se on minun rahoista pois. Jos joku motoristi kuolee liikenteessä niin vakuutusmaksut moottoripyörille/mopoille/kevareille nousevat ja ne jotka laskunsa itse maksavat kärsivät.

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 15:54

Topsa- kirjoitti:Noh, täytyy vaan muistaa ettei kaikilla ole sellasta että : kattokaa jätkät, iskä osti mulle uuen kypärän, ja tää makso vaan 499€, siis tiiätteks te oikeesti mite se meni näi halvan paskan mulle ostaan???!


Hmm, ei kyl noin "kalliista" kypärästä kukaan sano että paska kypärä, vaikka olisi kuinka rikas. Itse ostin kypärän niillä kriteereillä, että se kestää, väritys/muotoilu on hieno ja sopii päähän paremmin kuin mikään muu kypärä.

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 16:10

Haloo, se oli esimerkki. Ja miksi paskoja kypäriä edes myytäisiin, sillä käyväthän ne hyväksyntätestit läpi, tuskin suomessa edes myydään jotain kananmunakuori kypärää :roll: Se on sitten eriasia miten kovassa vauhdissa kolaroidessa se kestää, toisaalta, oli vauhtia 45km/h tai 300km/h, ja onnistut taittamaan niskasi niin silloin se on kyllä se ja sama mikä potta sitä päätä koristaa.. Ja juu, valitsin tietty itsellenkikin sen kypärän mikä on hieno,päähän sopiva yms, mutta sellasen mikä maksaa alta satasen. Juu kiittikuitti tästä topicista :)

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 16:18

Jos joku kypärä saa E-hyväksynnän ei se tarkoita, että se olisi turvallinen. Ne testit mitä tuon merkinnän eteen tehdään ovat erittäin heppoiset jostain netistä löytynee dokumentti ko. testistä eli kyllä ne ovat vielä melko kananmunakuori-kypäriä.

Toki jos kuski taittaa niskansa siihen ei auta kuin niskatuki, jota harvat omistavat, mutta eivät kypärät ole sen estämiseen tehty... Sama kuin valittaisi, että takki ei poista kolaroidessa jalkakipuja. :roll: Näin kärjistetysti. Ja kypärää ostaessa se ensimmäinen kriteeri on joko istuvuus tai turvallisuus (näitä on hankala erottaa koska ne vaikuttavat suoraan toisiina) ja sitten vasta ulkonäkö.

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 16:41

Ihasproblem kirjoitti:Ja kypärää ostaessa se ensimmäinen kriteeri on joko istuvuus tai turvallisuus (näitä on hankala erottaa koska ne vaikuttavat suoraan toisiina) ja sitten vasta ulkonäkö.
Allekirjoitan, näinhän se menee.

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 16:56

Shape kirjoitti:
Ihasproblem kirjoitti:Ja kypärää ostaessa se ensimmäinen kriteeri on joko istuvuus tai turvallisuus (näitä on hankala erottaa koska ne vaikuttavat suoraan toisiina) ja sitten vasta ulkonäkö.
Allekirjoitan, näinhän se menee.

Itsehän tilasin saksasta Foxin V3 sarjaa olevan kypärän, luottaen että se istuu hyvin päähän. Merkistä päättelin, että on suht laadukasta tavaraa, kun näkee ihan ammattilaisillakin ja hienokin oli vielä :roll: Makso vain 220e ja hyvin istuu ;)

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 17:52

jjerE__ kirjoitti:
Shape kirjoitti:
Ihasproblem kirjoitti:Ja kypärää ostaessa se ensimmäinen kriteeri on joko istuvuus tai turvallisuus (näitä on hankala erottaa koska ne vaikuttavat suoraan toisiina) ja sitten vasta ulkonäkö.
Allekirjoitan, näinhän se menee.

Itsehän tilasin saksasta Foxin V3 sarjaa olevan kypärän, luottaen että se istuu hyvin päähän. Merkistä päättelin, että on suht laadukasta tavaraa, kun näkee ihan ammattilaisillakin ja hienokin oli vielä :roll: Makso vain 220e ja hyvin istuu ;)

Ennenkuin tilaa netin kautta kypärän niin järkevää olisi että käivisit testaamassa kyseistä kypärää vaikka paikallisessa liikkeessä, niin tietää varmasti että sopiiko se juuri omaan päähän.

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 18:59

jjerE__ kirjoitti:
Shape kirjoitti:
Ihasproblem kirjoitti:Ja kypärää ostaessa se ensimmäinen kriteeri on joko istuvuus tai turvallisuus (näitä on hankala erottaa koska ne vaikuttavat suoraan toisiina) ja sitten vasta ulkonäkö.
Allekirjoitan, näinhän se menee.

Itsehän tilasin saksasta Foxin V3 sarjaa olevan kypärän, luottaen että se istuu hyvin päähän. Merkistä päättelin, että on suht laadukasta tavaraa, kun näkee ihan ammattilaisillakin ja hienokin oli vielä :roll: Makso vain 220e ja hyvin istuu ;)

miltäs sivulta noin halvalla saa? :O pitäsköhän itekki tilata?

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 19:02

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... s/10207048 ;)

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 19:26

Lexi kirjoitti:Ennenkuin tilaa netin kautta kypärän niin järkevää olisi että käivisit testaamassa kyseistä kypärää vaikka paikallisessa liikkeessä, niin tietää varmasti että sopiiko se juuri omaan päähän.

Tottahan tuo, mutta otin sen riskin kuitenkin :P

Re: Keskustelua kypäristä

8.5.2011 23:25

jjerE__ kirjoitti:
Lexi kirjoitti:Ennenkuin tilaa netin kautta kypärän niin järkevää olisi että käivisit testaamassa kyseistä kypärää vaikka paikallisessa liikkeessä, niin tietää varmasti että sopiiko se juuri omaan päähän.

Tottahan tuo, mutta otin sen riskin kuitenkin :P

Itseasiassa itsekkin tilasin kypärän netistä ilman että olisin kokeillut missään :lol: