Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keskustelua kypäristä

8.7.2011 20:31

Mitä ainakin mulla tuo kelkkakypärä on, niin se on Zeus -merkkinen.


Mutta sen verta, että ketä minä sitten uskon, jos en myyjää? :D

Re: Keskustelua kypäristä

8.7.2011 22:31

Myyjä on moraaliton eliö, se myy vaikka kolaroidun kypärän ja väittää sitä uudeksi, kunhan ei joudu itse/liike ei joudu vastuuseen. Ole kriittinen sen suhteen mitä myyjiltä kuulet. Sinisilmäisiä ihmisiä kustaan silmään surutta, paljon ja usein.

Re: Keskustelua kypäristä

9.7.2011 0:42

en voi suositella o'nealin kypäriä kenellekkään :I itsellä oli tollane o'nealin monster (160€ malli) ja kun lensin tangon yli kypärä antoi niin paljon periksi että nenä murtu ja hammas halkes :F kypärä oli alle 6kk vanha ja käsitelty silkkihansikkain että ei pudoteltu tai kolhittu. Aluksi kypärässä ei ollut mitään jälkiä mutta kun käytiin vakuutustarkastajalla näyttää kuuppaa niin leukasuojus halkesi vakuutustarkastajan taivutettaessa sitä että jos tulee hittiä (mihin tahansa) kypärään vaihtakaa se heti! Muutenkaan kypärän laatu ei vastannut 160€ hintaa. Nykyään hyllyssä on M2R genesis potta ja todella tyytyväinen olen kuuppaan :P

Re: Keskustelua kypäristä

10.7.2011 20:54

Taisi olla vähän liian iso päähäsi.

Re: Keskustelua kypäristä

13.7.2011 17:23

mistäs sais semmose halva rossikypärä n.100 euron arvonen? saa olla toki halvempiki ;)

Re: Keskustelua kypäristä

13.7.2011 19:16

Tilasin viime syksynä Hyeenaracingista HJC CS-X3 oranssina, hyvä on ollut. :) Täältä löytyy. 99€ oli sillonkin hinta, kävin yhessä liikkessä sovittamassa ekana ja siellä jtn 150€. lol

Re: Keskustelua kypäristä

13.7.2011 21:38

mikerin kirjoitti:mistäs sais semmose halva rossikypärä n.100 euron arvonen? saa olla toki halvempiki ;)


Vaikka tuolta :)
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... er-100euro

Re: Keskustelua kypäristä

13.7.2011 23:29

Onko toi airohin dome potta muovikypärä?

Re: Keskustelua kypäristä

13.7.2011 23:41

shalloa kirjoitti:Onko toi airohin dome potta muovikypärä?

On, ainaki mun airoh runner on :idea:

Re: Keskustelua kypäristä

14.7.2011 0:18

Miten helposti tommosesta voi mennä pintajännitys paskaksi? Onko kolaritilanteessa kauheesti eroa muovikypärä vs kuitukypärä?

Re: Keskustelua kypäristä

14.7.2011 10:26

pintajännitys on vain myytti :nörtti:

viewtopic.php?f=19&t=78510&p=3788345#p3788345

Re: Keskustelua kypäristä

14.7.2011 11:22

Ja tosiaan tuossa oli vain murto-osa kaikesta. :D

Re: Keskustelua kypäristä

14.7.2011 11:30

Rematch anyone :lol:? Kolaritilanteessa kuitukypärä on kestävämpi, mutta en osaa sanoa paljonko. Ja kaikki on tietenkin tilannekohtaista, jos ajat rekkaa päin kuitukypärä päässä niin ei se kestä sen enempää kuin muovinen.

Re: Keskustelua kypäristä

14.7.2011 21:22

Mutuilua:
hiili- tai lasikuidulla vahvistettu pintarakenne on jäykempi ja sitkeämpi kuin muovista tehty. Näinollen pinta ei muuta muotoaan, murru tai halkea yhtä helposti. Täten se suojaa muovikypärää paremmin törmäystilanteessa kypärän sisään työntyviä teräviä kulmia tai piikkejä vastaan. Kääntöpuolena kuidulla vahvistettu kypärän pinta ei ota yhtä suurta osaa törmäysenergiasta vastaan kuin muovipinta, jolloin suurempi osa törmäysenergiasta jää sisämateriaalien ja viime kädessä pään vastaanotettavaksi. Täten tietyissä törmäyksissä muovikypärä saattaisi suojata jopa paremmin kuin kuitukypärä.

Re: Keskustelua kypäristä

14.7.2011 22:00

Missäs olis vihreä musta kypärä hinta sais olla alle 100e kun nuita ei meinaa olla kun sointuis hienosti mopon väreihin.