Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keskustelua kypäristä

16.2.2014 18:48

Minulla on FOX v3 kypärä ja olen tykännyt tosi paljon. Istuu mukavasti päähän, on kevyt ja kaiken lisäksi tyylikäs omaan silmään. Sen sanon, että kypärään oikeasti kannattaa panostaa! Ei vain ajomukavuuden vaan turvallisuuden vuoksi. :)

Re: Keskustelua kypäristä

22.3.2014 12:58

Olisin ostamassa kypärää ja olen miettinyt Lazerin ja HJC:n kypäriä. Onko noi molemmat hyviä merkkejä ? Että kannataako ostaa ?

Re: Keskustelua kypäristä

23.3.2014 17:49

HJC ainakin kokemuksen mukaan on hyvä kypärämerkki, päälle 5 vuotta ollut sama kypärä ja vieläkin toimii :D . Riippuu kumminkin ihan mallista, mutta itellä oli jokin 100€ malli ja olen ollut tyytyväinen.

Re: Keskustelua kypäristä

22.4.2014 19:29

Voiko endurolla ajaa umpikypärä päässä?

Re: Keskustelua kypäristä

22.4.2014 19:47

Miksi ei vois? Mikäs ihme sen estää :roll: Jos tässä on kyse jostain "katu-uskottavuudesta" niin valele se bensalla ja polta pois.

Re: Keskustelua kypäristä

26.5.2014 18:16

Ostin tässä uuden kypärän mopoilua varten, mutta huomasin juuri että kypärä taitaa olla liian iso koska ei purista poskista uutena ollenkaan ja hölskyy lievästi päässä.
Onko vaarallista ajaa liian isolla kypärällä, tiedän toki ettei se ole suositeltavaa, mutta mikä on suurin ero suojaavuudessa verratuna sopivaan kypärään? Meinaan vaan että meneekö kolarissa helpommin niskat tms.?

Re: Keskustelua kypäristä

26.5.2014 18:54

Kaatuessa potta voi lipsahtaa päästä.

Re: Keskustelua kypäristä

26.5.2014 21:58

Ei se välttämättä päästä lipsahda jos remmi on vedetty oikein piukaksi. Huonosti silti käy riippuen ihan siittä miten kaadut. Jos naama edellä asfalttiin niin hampaat iskeytyy kypärän etuosaan, se on legot maassa ja mahdollisesti taittuu niskat kypärän sisällä. Myös leuka raahaa maata ja on aika entinen.

Jos taas sivuttain kaadut niin kypärä pyörähtää päässä ja nenä murtuu ja saattaa vääntää niskat mennessään.

Liian iso kypärä toimii vähän kuin vipuvartena sille törmäysvoimalle kaaduttaessa.

Re: Keskustelua kypäristä

26.5.2014 23:00

Tuo kyllä kuulostaa jo vähän liiottellulta. Kyllä se parempi on kuin ei kypärää.

Re: Keskustelua kypäristä

26.5.2014 23:11

No ei se paljoa parempi ole kuin ei kypärää lainkaan.

Re: Keskustelua kypäristä

27.5.2014 9:16

Olisiko muiden näkemyksiä asiasta?

Re: Keskustelua kypäristä

27.5.2014 10:58

Ostikko netistä? Palauta potta ja kokeile toista.

Re: Keskustelua kypäristä

27.5.2014 14:07

Ostin ja palautan.

Re: Keskustelua kypäristä

16.6.2014 11:01

Ostin ebaystä Duchinni D721 kypärän 51 euroa, uusi kypärä, ei mitään vikaa, tuli oikea koko kun mittasin vaan oman päänympäryksen.Hyvän näköinen kypärä joka näyttää paljon hintaansa kalliimmalta ja täyttää kaikki turva standardit jopa paremmin kuin jotkin monta kertaa kalliimmat Arai mallit.Paras ostos koskaan.

Re: Keskustelua kypäristä

17.6.2014 0:44

Itse en luottaisi mihinkään 51 euron kypärään :D Ei varmasti oo yhtä turvallinen ku joku laatukypärä :roll: