Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kouluratsiat

25.8.2011 22:34

Hirveästi huhuillaan että posliinit tulee, mutta sitten kun sitä vähiten odottaa niin sillon ne ilmestyvät :lol:

onko kellään muute kokemust et kuin usein amiksella on ratsiaa pidetty? monetkin on puhuneet että joka vuoden alussa käyvät kattelemassa vaikka en ole kyllä itse moisesta kuullut.

Re: Kouluratsiat

25.8.2011 22:43

radon- kirjoitti:Hirveästi huhuillaan että posliinit tulee, mutta sitten kun sitä vähiten odottaa niin sillon ne ilmestyvät :lol:

onko kellään muute kokemust et kuin usein amiksella on ratsiaa pidetty? monetkin on puhuneet että joka vuoden alussa käyvät kattelemassa vaikka en ole kyllä itse moisesta kuullut.


empä usko että amiksessa niitä on kun ähtärissä missä olen koulussa niin ei ainaakan ole ollut.

Re: Kouluratsiat

26.8.2011 11:41

eipä täällä mitään moporatsiaa ole ollut minun aikanani. nopeus/turvavyöratsioita kyllä ollut muttei mopot ole kiinnostaneet

Re: Kouluratsiat

14.9.2011 21:25

Nyt ne sitte tuli meidänki kouluu ehtivät reilun tunnin aikana ratsata melkein puolet mopoista.
Vain ehkä viideltä lähti kilvet.. ei tullu kellekään veroja edes vaikka useampiki meni seittemänkympin pintaan ;D

Re: Kouluratsiat

14.9.2011 22:04

Entisellä yläasteellani kävivät nyt syksyllä pitämäsä ratsiaa, omana aikana ei kertaakaan tullu vaikka siittä aina sanottiin opettajien ja välillä poliisienki toimesta että ratsia pidetään sinä keväänä ja sinä syksynä ja sinä toisena keväänä... eli joka vuosi näin sanottiin mutta mulle ei ehiny tulla, nyt oli sitte ollu ratsia. Sattui semmonen päivä että ei monta mopoa ollut, yhdellä kaverilla oli deeteeseen männänvaihto menosa nii ei ollu kouluu päässy ja toinen kaveri oli juuri eellisenä iltana laittanu 65 takahampikkaan nii ei ollu saanu menee ku 50 :D ja sitte yhdessä mopossa eivät ollu saanu 6 vaihdetta päälle niin oli menny vaa 59... Se mopo on muutenki nii ruoska että ei mitää rajaa. Ei vaan tajua minkälaista tuuria voi tuolla ikäluokalla olla! :)

Re: Kouluratsiat

15.9.2011 14:31

Chain lube kirjoitti:Nyt ne sitte tuli meidänki kouluu ehtivät reilun tunnin aikana ratsata melkein puolet mopoista.
Vain ehkä viideltä lähti kilvet.. ei tullu kellekään veroja edes vaikka useampiki meni seittemänkympin pintaan ;D

Verot tulee yleensä viikko-3vuotta

Re: Kouluratsiat

15.9.2011 15:41

Chain lube kirjoitti:Nyt ne sitte tuli meidänki kouluu ehtivät reilun tunnin aikana ratsata melkein puolet mopoista.
Vain ehkä viideltä lähti kilvet.. ei tullu kellekään veroja edes vaikka useampiki meni seittemänkympin pintaan ;D

Älä vaan sano että oot seinäjoelta..

Re: Kouluratsiat

15.9.2011 18:12

Kolmetoista kirjoitti:Älä vaan sano että oot seinäjoelta..

SYKissä lähti kuulemani mukaan vain kolmelta kilvet (mukaanlukien kaverini räxästä), lähemmäs parillekymmenelle tuli varotusta. Itsehän olen jo tuosta laitoksesta päässyt pois, ei jääny harmittamaan.

Re: Kouluratsiat

15.9.2011 19:58

Joo SYKiä just tarkotin.. Pian ne on täällä Perä-Nurmossakin..

Re: Kouluratsiat

16.9.2011 0:17

Ilmajoellakii oli samana päivänä ratsia :d

Re: Kouluratsiat

18.9.2011 1:18

Lukiossa oli viime maanantaina ratsiat... Satuin olemaa kipeenä just sillon :D En oo kyl varma olisko edes sanonu mitää.

Re: Kouluratsiat

18.9.2011 11:34

Lukiossa :eek:. Ohhoh, luulin että ei poliiseja nyt enää kiinnostaisi.

Re: Kouluratsiat

18.9.2011 21:03

Muistaakseni Suomen laki koskee myös lukiossa ja muissa toisen asteen koulutusta tarjoavissa paikoissa opiskelevia. Suurin osa lukiossa opiskelevista on tällä hetkellä alle 18v joten mopoja ja kevareita varmasti löytyy parkkipaikoilta jopa enemmän kuin yläkoulujen(ent. yläaste) pihoilta.

Re: Kouluratsiat

18.9.2011 21:11

Joo, Kajaanissa lukio on poliisiaseman vieressä, mutta enpä oo ikinä kuullu että ne ois niitä ratsannu. Ja amikselle poliisilaitokselta matkaa on ehkä noin kilometri. Amiksella on ehkä aikalailla saman verran mopoja kuin yläasteella, nääs kun kaikki amiskalaiset eivät asu samalla paikkakunnalla joten tuskin kaikilla on mopoakaan/kevaria täällä. Asuntolassa kun asuvat, ja joskus pitkänkin matkan päästä kulkevat kouluun.

Ja amiksen mopoissa on kyllä omien kokemuksieni mukaan melkosen työn takana löytää vakiomopo, kun niistä suurin osa kyllä kulkee (reilusti) enemmän kun sen 45km/h. Ja (2t) kevareista varmaankaan ei yksikään ole A1 tehoissa joten niissäkin olisi varmaankin ratsaamista.

Re: Kouluratsiat

19.9.2011 8:34

Täälläpäin ainakin lukion pihassa on iha helvetisti mopoja ja kevareita, jopa enemmän kun amiksen pihalla. Amiksenki pihalla on paljon mutta lukiossa on hiukka enemmän. Joskin amiksessa taitaa viritysprosentti olla suurempi.... :D