Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kouluratsiat

29.4.2011 21:32

Menee nyt OT:n puolelle, mutta tossa helmikuussa kaveri sanoi, ettei poliisit pysäyttele mopoja talvella, noh kävipä sitten niin että oli kotia päin menossa, niin maija tulee vastaan ja
30 euron sakot sai kun ei pysähtynyt STOP-merkille ja kilven kulma oli vähän miten sattui :D

Re: Kouluratsiat

30.4.2011 0:09

Kolmetoista kirjoitti:Menee nyt OT:n puolelle, mutta tossa helmikuussa kaveri sanoi, ettei poliisit pysäyttele mopoja talvella, noh kävipä sitten niin että oli kotia päin menossa, niin maija tulee vastaan ja
30 euron sakot sai kun ei pysähtynyt STOP-merkille ja kilven kulma oli vähän miten sattui :D

Kyllä ne nyt tuollasista pysäyttää, mutta eivät käy testaamaan mopoja nopeuksien puolesta. :lol: Ja talvellahan liikkuu vähemmän porukkaa mopoilla ;)

Re: Kouluratsiat

30.4.2011 0:14

välillä mietin että kuinka tyhmää porukka voi olla...

Re: Kouluratsiat

30.4.2011 20:16

^reps :lol:

Meidän koululla ei vielä ole ratsiaa tehty, viime vuonna oli jossakin huhtikuun puolvälissä, miksipä ei tänäkään vuonna kohta olisi miliisit parkkipaikalla :s

Re: Kouluratsiat

1.5.2011 13:59

Kyllä ne niitä talvellakin testaa.... http://www.youtube.com/watch?v=DcOEK-8vBgU

Re: Kouluratsiat

3.5.2011 21:31

^saattaahan tuo olla erityistapaus esim. poika ajanu tuota 70kmh vastaa ja sitte inttany että ei oo virittäny eikä antanu viiä kilpiä nii sitte alkanu testaamaan. Tai sitte vaa tosi virkaintonen poliisi joka ei kylmää pelkää ;)

Re: Kouluratsiat

4.5.2011 0:26

Taitaa olla huomenna ratsia ku kävi tänään kaks mp-poliisia kattelemassa mopoja... Kaveri kysy siltä että mitäs kattelitte? Ja vastas että eipä mittään ,(virne naamalla) :lol: No eipä mua haittaa ku on 500m koulumatka nii voi sotkee polkupyörällä sinne...

EDIT:eipä ollukkaa ratsiaa..
Viimeksi muokannut -atte- päivämäärä 6.5.2011 0:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kouluratsiat

4.5.2011 7:03

Hömppö kirjoitti:Kyllä ne niitä talvellakin testaa.... http://www.youtube.com/watch?v=DcOEK-8vBgU

Mutta hyvin harvoin :roll:

Re: Kouluratsiat

8.5.2011 1:19

Meillä oli viime vuonna ratsia kun olin vielä yläasteella. Siinä sitten kun kuulutus tuli, että pitää mennä pihalle ajokortti ja rekisterilappunen kädessä niin kyllä siinä meinas paskat lurahtaa housuun. Oma mopo menee kuitenkin sen ~85-90km/h. ONNEKSI olin pysäköinyt oman mopon parkkihalliin, mutta sieltäkin kyllä piti hakea omat vehkeensä, jos sinne olivat jättäneet kuten moni tekikin. Siinä sitten pikapuhelua isukille ja sieltä tuli terävästi, että pois sieltä ja äkkiä. :D Noh siitä painoin menemään vähän kauemmas R-Kiparille, josta isukki tuli töistä hakemaan himaan. Siinä sitten mietittiin hetki ja pakko oli vielä kouluun mennä, joten piruuttain lähin painelemaan veljen mopolla, jolla ei oltu ajettu ~vuoteen ja sen käynnissäpitämisen kanssa oli ihan tosissaan oma haasteensa. Kerran valoihinkin sammu ja joku random siinä tuli auttelemaan ja 10min päästä sain sen romun pysymään käynnissä ja suuntasin koulun pihaan. Siellä sitten poliisit viittoili, että tänne vaan ja kiltisti ajoin mopon poliisin viereen ja annoin kortit+avamet sinne. Vähän siinä repeilin, kun tuli oma vuoro ja piti mennä posliineja avustamaan mopon kanssa, kun eivät käyntiin saaneet. Ja koko koulu oli paikalla seuraamassa tapahtumaa ja hiukan sieltä naurunpurskahduksia kuului kun se romu hyytyi jo siihen penkkiin. ''Juu eiköhän tää ihan vakio ole'' -totesi poliisi. :D Siinä sitten sain kavereilta vähän nauruja tästä tempusta. Vielä koulupäivän ollessa loppusuoralla tuli kuulutus, jonka seassa mainittiin mun nimi ja pyydettiin siirtymään parkkipaikalle. Sinne saavuin ja jotain ne kyseli, että toinko mä mun moponi parkkihallista ja sanoin kyllä ja totesin siihen vielä heidän juuri testanneenki sitä. Sitten ne vaan totesi, että ''asia selvä''. Tuo oli kyllä hyvin hämärä keskustelu. En ymmärrä vieläkään mikä sen tarkoituksena oli. Kaipa ne oli jotakin tietoa saanut ongittua siitä mun oikeasta moposta, joka sielä parkkihallissa löhöili. Noh siinä sitten illalla mentiin isukin kanssa hakemaan mopedi ja ehjin nahoin selvittiin. :)

Taashan sen aika koittaa. Nyt ollaan tosin jo eri koulussa, mutta nyt viimesen viikon ajan olen moponi pysäköinyt ~100m päähän koulusta noiden varalle. Tämä tapahtui 5.5.2010 eli aika lähellä ollaan aikaa jolloin tämä tapahtui.

Re: Kouluratsiat

8.5.2011 1:28

|tepe| kirjoitti:Meillä oli viime vuonna ratsia kun olin vielä yläasteella. Siinä sitten kun kuulutus tuli, että pitää mennä pihalle ajokortti ja rekisterilappunen kädessä niin kyllä siinä meinas paskat lurahtaa housuun. Oma mopo menee kuitenkin sen ~85-90km/h. ONNEKSI olin pysäköinyt oman mopon parkkihalliin, mutta sieltäkin kyllä piti hakea omat vehkeensä, jos sinne olivat jättäneet kuten moni tekikin. Siinä sitten pikapuhelua isukille ja sieltä tuli terävästi, että pois sieltä ja äkkiä. :D Noh siitä painoin menemään vähän kauemmas R-Kiparille, josta isukki tuli töistä hakemaan himaan. Siinä sitten mietittiin hetki ja pakko oli vielä kouluun mennä, joten piruuttain lähin painelemaan veljen mopolla, jolla ei oltu ajettu ~vuoteen ja sen käynnissäpitämisen kanssa oli ihan tosissaan oma haasteensa...............................................................................................................................................................................
Taashan sen aika koittaa. Nyt ollaan tosin jo eri koulussa, mutta nyt viimesen viikon ajan olen moponi pysäköinyt ~100m päähän koulusta noiden varalle. Tämä tapahtui 5.5.2010 eli aika lähellä ollaan aikaa jolloin tämä tapahtui.

Cool story bro :lol:

Re: Kouluratsiat

8.5.2011 9:50

Empä oo nyt näihin aikoihin menossa kouluu mopolla ko on ollu näihin aikoihin ratsiat. :D

Re: Kouluratsiat

8.5.2011 12:37

Joo en määkään varmaa kouluun mee seuraavalla viikolla mopolla :D Saa olla siellä huollossa sen viikon ja sitte onkin tettiviikko niin ei pahemmin ratsiaa pitäis olla :D

Re: Kouluratsiat

8.5.2011 13:24

Morjens!

Tuohon mopojen testaamiseen talvella pitää vielä sanoa, että kyllä ne poliisit vain testaa kunhan tarpeeksi virkaintoiset sinipukuiset sattuu eikä ole muita kiireisiä hälyytyksiä pysäyttämisen aikana. Itseltä lähti tammikuussa kilvet ja kortti, 92€ sakot + verot (joita edelleen odotellaan). Tie, jolla pollarit testas, oli syrjäinen hiekkatie ja peili jäässä, ja mulla mopossa kummit vielä semmoset, noh millaset ne nyt on kun koko talvi yritelty ajella poikittain. Hienointa kiinni jäämisessä oli se, että vanhemmille oli koko talvi tuohon päivään asti hoettu, ettei ne poliisit testaa mopoja talvella. Niin vain testas ja seurauksena 6km lykkäämistä kotiin -30c lämmöissä.

Meilläpäin ei poliisit harrasta varsinaisia ratsauksia, mutta joka aamu vähä ennen koulun alkamista paikalliset pollarit ajelee koulun ohi ja toisinaan jäävät "kytikselle" johonkin koulun ääreen. Joskus taas harrastavat sellaista, että jäävät keskellä koulupäivää, välitunnin aikana koulun tienpäätä vastapäätä olevalle bussipysäkille, ja kyyläävät mopoja sieltä, noin 50m päästä koko välitunnin, joskus tuntien aikanakin. Ihmeellistä, mutta koskaan eivät ole pihaan asti tulleet ihmettelemään mopoja.

Re: Kouluratsiat

9.5.2011 22:32

mut tota voiks poliisit tehä mopolle jotain esim jos sanon vaa että avain ´´hukku``ja se on vaik takin taskussa koulun sisällä ja täälä ne ei voi laitokselle viedä mopoa koska somerolla sitä ei edes ole

Re: Kouluratsiat

9.5.2011 23:01

Tuskimpa ne voi. Meillä sillon oli teknisenluokan pihdit kovassa käytössä. Yllättäen joka toisella oli kaasuvaijeri poikki. :lol: