Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

29.5.2010 13:57

Jos kuulisin kesken koulupäivän, et ratsiat tulis tänään kouluun, ja oon virimopolla liikkeellä, niin ruuvailee nopsaa kilvet pois, ja heittää jonnekki pusikkoo... ja sit ku poliisit kattelee mun mopoa, ja toteaa et on aikalailla viritetty vehje, ni väittää, et "oon taluttanu sen tänne koulun parkkipaikalle, ja et tää ei oo kilvissä"? Oiskohan mahdollista ja välttäis sakot ja muut laskut? Eiks se näi oo, et saa olla vaikka kuinka viritetty, mut ei saa olla silloin kilvissä?

29.5.2010 13:58

LaneKit kirjoitti:Eli tarkotatteko työ sitä että jos mun mopo kulkisi 85 ja se on parkkeerattu abc:n pihalle ja poliisi testaa, tule verot jne, mutta jos en ole ajanut/työntänyt, niin en saa suoritus-, enkä ajokieltoa?

Jos et ite sitä myönnä että oot ajanu, niin et saa.

29.5.2010 13:59

latetzeee kirjoitti:Jos kuulisin kesken koulupäivän, et ratsiat tulis tänään kouluun, ja oon virimopolla liikkeellä, niin ruuvailee nopsaa kilvet pois, ja heittää jonnekki pusikkoo... ja sit ku poliisit kattelee mun mopoa, ja toteaa et on aikalailla viritetty vehje, ni väittää, et "oon taluttanu sen tänne koulun parkkipaikalle, ja et tää ei oo kilvissä"? Oiskohan mahdollista ja välttäis sakot ja muut laskut? Eiks se näi oo, et saa olla vaikka kuinka viritetty, mut ei saa olla silloin kilvissä?

Ne näkee sen runkonumeron, vai mikä onkaa.

29.5.2010 14:00

latetzeee kirjoitti:Jos kuulisin kesken koulupäivän, et ratsiat tulis tänään kouluun, ja oon virimopolla liikkeellä, niin ruuvailee nopsaa kilvet pois, ja heittää jonnekki pusikkoo... ja sit ku poliisit kattelee mun mopoa, ja toteaa et on aikalailla viritetty vehje, ni väittää, et "oon taluttanu sen tänne koulun parkkipaikalle, ja et tää ei oo kilvissä"? Oiskohan mahdollista ja välttäis sakot ja muut laskut? Eiks se näi oo, et saa olla vaikka kuinka viritetty, mut ei saa olla silloin kilvissä?

ton takia on runkonumero ja ne näkee sen siitä onko kilvisä

29.5.2010 14:02

latetzeee kirjoitti:Jos kuulisin kesken koulupäivän, et ratsiat tulis tänään kouluun, ja oon virimopolla liikkeellä, niin ruuvailee nopsaa kilvet pois, ja heittää jonnekki pusikkoo... ja sit ku poliisit kattelee mun mopoa, ja toteaa et on aikalailla viritetty vehje, ni väittää, et "oon taluttanu sen tänne koulun parkkipaikalle, ja et tää ei oo kilvissä"? Oiskohan mahdollista ja välttäis sakot ja muut laskut? Eiks se näi oo, et saa olla vaikka kuinka viritetty, mut ei saa olla silloin kilvissä?

Jos mä kuulisin, että kouluun tulee ratsia ja oon virimopolla koulussa, ajaisin mopon himaan. So simple?

29.5.2010 21:54

Kaikkikun eivät asu siinä 100m säteellä koulusta.

29.5.2010 22:02

No mitäs sitte? Kyllä mä ajaisin kotia vaikka sen viis kilsaa jos välttäisin verot yms.

29.5.2010 22:12

Teme_94 kirjoitti:Kaikkikun eivät asu siinä 100m säteellä koulusta.

Siis mikäs tässä sitten on? Saman rangaistuksen ainakin omassa koulussani sai, lintsasi sitten tunnin tai 5 tuntia.

Joten miksi et ajaisi sitä mopoa kotiin, tai johonkin vähän matkan päähän mettään piiloon tai vastaavaan paikkaan?

29.5.2010 22:37

Pitäisitte kurin kii jos noin paljon pelkäätte poliiseja että kesken koulupäivän lähetään kusisukassa viemään mopoa kotiin.

29.5.2010 22:43

Onko se mopo pakko ajaa koulun "mopoparkkiin" ? Ajaa vaikka koulun taakse ;)

29.5.2010 23:08

Slerpa_ kirjoitti:
Teme_94 kirjoitti:Kaikkikun eivät asu siinä 100m säteellä koulusta.

Siis mikäs tässä sitten on? Saman rangaistuksen ainakin omassa koulussani sai, lintsasi sitten tunnin tai 5 tuntia.

Joten miksi et ajaisi sitä mopoa kotiin, tai johonkin vähän matkan päähän mettään piiloon tai vastaavaan paikkaan?



Ite ainaki ajaisin vaan tien toiselle puolelle parkkiin.

29.5.2010 23:12

Voi ne sen sieltäkin bongata, ja ruuvata kilven irti, ja jättää sen selityslapun, missä lukee se että poliisi on ottanut kilvet koska plää plää.

29.5.2010 23:48

Slerpa_ kirjoitti:Voi ne sen sieltäkin bongata, ja ruuvata kilven irti, ja jättää sen selityslapun, missä lukee se että poliisi on ottanut kilvet koska plää plää.


Jep mutta kuinka monta tapausta tiedät jossa poliisi olis vaan menny ruuvailemaan parkkipaikalla olevasta moposta kilvet irti?

30.5.2010 2:03

Kaverilta lähti kilvet ku jätti mopon leikkipuistoon ku kytät tuli ja ite lähti pois ku oli juonu.

30.5.2010 12:39

Teme_94 kirjoitti:Pitäisitte kurin kii jos noin paljon pelkäätte poliiseja että kesken koulupäivän lähetään kusisukassa viemään mopoa kotiin.

Kumman itse mieluummin tekisit:maksaisit ne verot, uudelleen rekisteröimiset, vakuutusmaksut, ja olisit vielä kortitta muutaman kuukauden, vai ajaisit mopon kotiin, ja istuisit tunnin jälki-istunnossa?

Sanoppa sinä yksi syy, miksi et lähtisi viemään sitä mopoa kesken koulupäivät pois?
Jep mutta kuinka monta tapausta tiedät jossa poliisi olis vaan menny ruuvailemaan parkkipaikalla olevasta moposta kilvet irti?
Noo yhden tiedän, muttasen on kertonut kylän suurimpia juttuja kertova henkilö, joten sen voi varmaan jättää omaan arvoonsa.