Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

21.5.2010 23:36

Sakot voi antaa ajoneuvon rakenteellisesta muuttamisesta.

21.5.2010 23:37

Sebu-- kirjoitti:Tota verojuttua mä hain, että verot annetaan, vaikka väittäisit, ettet mopolla ole ajanut.

62km/h on yli suurimman sallitun nopeuden (ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus), tästä voidaan viedä kilvet.

poliisisetä sano et jos mopo menee yli 59 nii ne vie kilvet, mutta sekin voi riippua poliisista.

21.5.2010 23:39

Fill3r kirjoitti:
Sebu-- kirjoitti:Tota verojuttua mä hain, että verot annetaan, vaikka väittäisit, ettet mopolla ole ajanut.

62km/h on yli suurimman sallitun nopeuden (ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus), tästä voidaan viedä kilvet.

poliisisetä sano et jos mopo menee yli 59 nii ne vie kilvet, mutta sekin voi riippua poliisista.

Mä taas oon kuullu et yleisesti yli 55 menee kilvet, mut riippuu toiki poliisista. Täälpäin liikkuu yks poliisi kuka oikeesti vie kilvet ja antaa sakot jos mopo kulkee 50... :|
vrtnn kirjoitti:Sakot voi antaa ajoneuvon rakenteellisesta muuttamisesta.

Itse virityksen teko ei ole laitonta, eikä viritetyn mopon hallussapito ole laitonta (rekisteröimättömänä, mökkimopo), mutta sellaisella ajaminen yleisellä tiellä on laitonta.

T. Wikipedia (tiiä sit ton tiedon luotettavuudesta :lol:)

21.5.2010 23:45

'Allu kirjoitti:itse virityksen teko ei ole laitonta, eikä viritetyn mopon hallussapito ole laitonta (rekisteröimättömänä, mökkimopo), mutta sellaisella ajaminen yleisellä tiellä on laitonta.

T. Wikipedia (tiiä sit ton tiedon luotettavuudesta :lol:)

toisinsanoen se ei ole laitonta jos mopo ei ole rekisteröity

22.5.2010 0:10

Fill3r kirjoitti:
'Allu kirjoitti:itse virityksen teko ei ole laitonta, eikä viritetyn mopon hallussapito ole laitonta (rekisteröimättömänä, mökkimopo), mutta sellaisella ajaminen yleisellä tiellä on laitonta.

T. Wikipedia (tiiä sit ton tiedon luotettavuudesta :lol:)

toisinsanoen se ei ole laitonta jos mopo ei ole rekisteröity

62 vauhdeista tulee sakko mopon rakeenteellisesta muuttarimisesta ja kilvet pois.

22.5.2010 0:11

Sebu-- kirjoitti:
HoNNddA kirjoitti:Korttia eivät voi ottaa eivätkä antaa veroja, sakkoja kylläkin ja kilvet voi viedä. Itse ainakin teen sen oho avain hävis kikan. Ellei sulla sit ole isompaa sylinteriä. Jos mopossa on 51cc sylinteri, tulee verot ja lähtee kortti vaikka huiput olis 30.

Pitäkää mielessä, et kilvet voi viedä ihan täysin vakiostakin moposta jossa kaikki pelaa, jos poliisilla on epäilys ettei ole laillinen.

Mä tiedän nää peusperiaatteet, mutta muutama kysymys.
1. Moponi seisoo koulun pihalla ja mopo kulkee 75km/h. Poliisit ratsaavat koulun mopot ja saavat tutkaan sen 75km/h. En saa veroja sun viestin perusteella, jos eivät voi todistaa, että olen ajanut mopolla?
2. Jos moponi on 100% laillinen ja kulkee 45km/h mutta poliisit epäilevät sen olevan viritetty ja vievät kilvet, pitääkö tästä vain valittaa.
Samalla tavallahan voi kiistää kaiken, vaikka mopo olisikin viritetty. Pitää poliisin kuitenkin jotenkin todistaa, ettei mopo ole tieliikennekelpoinen?
En minä ainakaan maksaisi senttiäkään tai hyväksyisi, että moposta viedään kilvet jos kaikki on 100% kunnossa, mutta poliisi väittää mopon olevan viritetty.

1. Ei poliisi voi ajaa mopoa, kun ne avaimet ovat "hukassa". Kortti jää ja veroja ei tule. Kilvet voidaan viedä, jos on vaikka tehari tai isompi kaasari, vilkuissa ei hyväksyntää, renkaat loppu ym. Ja antaa sakkoa mopon rakenteellisesta muuttamisesta. Verot tulee, jos poliisi huomaa et pytty on yli 50cc, vaikkei niitä avaimia oliskaan.

2. Tietty pitää valittaa. Silti poliisi voi ottaa kilvet, ja siirtää näin vastuun ajoneuvon laillisuudesta katsastusmiehelle.
'Allu kirjoitti:
Sebu-- kirjoitti:62km/h on yli suurimman sallitun nopeuden (ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus), tästä voidaan viedä kilvet.

Jep, mutta Honda väitti että voivat sakot antaa. Vielkään en tajua mistä ne muka ne sakot vois antaa, tajusin kyl jo että kilvet voi viedä :nörtti:
HoNNddA kirjoitti:Korttia eivät voi ottaa eivätkä antaa veroja, sakkoja kylläkin ja kilvet voi viedä.


Sakkoa voi tulla, jos mopo on määräysten vastaisessa kunnossa, vaikkei poliisi pääsisikään ajamaan. Esim tehari tai rengas kalju.

Ja tottakai mopoa saa virittää ihan niinpaljon kuin haluaa, muttei sillä saa ajaa viritettynä liikenteessä eikä sellanen mopo saa olla kilvissä.

22.5.2010 0:24

Tosta nopeudesta mistä on ollut puhetta, että milloin poliisisetä tai -täti vie kilvet. Niin joskus parisen vuotta sitten täällä mototissa oli kouluratsiat -topic:issa puhetta. Niin joltain tytöltä oli viety täysin vakiosta Aprilia SR:stä kilvet, kun se meni 47km/h. Ja tähän vielä lisäten, täälläpäin oli parivuotta sitten sellainen kiva poliisisetä, joka sattui olemaan pahalla päällä ja uhkasi viedä jokaisesta moposta, joka menee yli 45km/h kilvet. Muttamutta tähän vielä lisäten, jos otetaan tutkalisä (+3km/h) pois, niin silloinhan moposta voisi periaatteessa viedä kilvet pois, jos se menee 49km/h tutkaan, eli 46km/h. :nörtti:

22.5.2010 1:26

Ja mikä oli topicin aihe? Miten nää viestit liittyy Kouluratsioihin?

22.5.2010 1:28

Ssamu kirjoitti:Ja mikä oli topicin aihe? Miten nää viestit liittyy Kouluratsioihin?
Eikö sakot, poliisit, kilpien menetys ja tutkalukemat mielestäsi liity kouluratsioihin?

22.5.2010 2:37

sebuzz kirjoitti:Tosta nopeudesta mistä on ollut puhetta, että milloin poliisisetä tai -täti vie kilvet. Niin joskus parisen vuotta sitten täällä mototissa oli kouluratsiat -topic:issa puhetta. Niin joltain tytöltä oli viety täysin vakiosta Aprilia SR:stä kilvet, kun se meni 47km/h. Ja tähän vielä lisäten, täälläpäin oli parivuotta sitten sellainen kiva poliisisetä, joka sattui olemaan pahalla päällä ja uhkasi viedä jokaisesta moposta, joka menee yli 45km/h kilvet. Muttamutta tähän vielä lisäten, jos otetaan tutkalisä (+3km/h) pois, niin silloinhan moposta voisi periaatteessa viedä kilvet pois, jos se menee 49km/h tutkaan, eli 46km/h. :nörtti:


Sais olla vittumainen kyttä. Itelle sano vaan että hyvä mopo pitä kunnossa kun meni 59 tutkaa :nörtti:

22.5.2010 11:33

EI se 60km/h ole mitenkään tarkka kilven viemiseen. Ite ajoin vuosi sitten tutkaan 61km/h kakspäällä. Ei ollut kilpeä kiinni, ei vilkkuja, sakkorengas... 48€ sakko lyötiin kouraan ja meno jatkui.

22.5.2010 12:19

jonik1 kirjoitti:EI se 60km/h ole mitenkään tarkka kilven viemiseen. Ite ajoin vuosi sitten tutkaan 61km/h kakspäällä. Ei ollut kilpeä kiinni, ei vilkkuja, sakkorengas... 48€ sakko lyötiin kouraan ja meno jatkui.

Ei oo ei, nimimerkki 63km/h tutkaan ja 50e sakko :)

22.5.2010 15:00

HoNNddA kirjoitti:
Ssamu kirjoitti:Ja mikä oli topicin aihe? Miten nää viestit liittyy Kouluratsioihin?
Eikö sakot, poliisit, kilpien menetys ja tutkalukemat mielestäsi liity kouluratsioihin?

Ennemmin voisitte mennä tonne Poliisit topicciin jauhamaan tätä. Ja täällä puhua miten sitten oikeasti kävi kun tuli Kouluratsia.

22.5.2010 20:40

Ssamu kirjoitti:
HoNNddA kirjoitti:
Ssamu kirjoitti:Ja mikä oli topicin aihe? Miten nää viestit liittyy Kouluratsioihin?
Eikö sakot, poliisit, kilpien menetys ja tutkalukemat mielestäsi liity kouluratsioihin?

Ennemmin voisitte mennä tonne Poliisit topicciin jauhamaan tätä. Ja täällä puhua miten sitten oikeasti kävi kun tuli Kouluratsia.

Kouluratsioista se keskusyelu kumminkin alko

23.5.2010 12:38

Mua häiritsee edelleenkin tuo tieto mitä täällä levitetään, kun mää en oikein ymmärrä tätä. Minkä takia sulla saa olla 200 cc pyörä ilman kilpiä, jolla saat ajaa suljetulla alueella ilman että se on rekisteröimätön ajoneuvo josta tulis sakot, mutta sitten taas jos sulla on mopo, johon pistät tuon samaisen 200 cc pytyn, ja ajat sillä vain suljetulla alueella, niin miksi se on sitten rekisteröimätön ajoneuvo josta tulee verot, sakot ynnä muut?


Nyt lähteitä kehiin kans, ei nyt riitä pelkät mopopoikien hurjat huhut.