Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 15:06

toivottavasti ei tule keskustaan...

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 15:22

masoeman_ kirjoitti:luultavasti täälläkin on sitten tällä viikolla jonkinmoista ratsaamista jos kerta orimattilassakin ollu ja ovat lupailleetkin tehovalvontaviikkoa.


Joo siinä kun juttelin niitä näitä sanoivat, että Nastolassa ja Lahdessa käyvät testailemassa, päivää eivät kuitenkaan kertoneet :lol: Juu, tosiaan monesta pelistä lähti kilvet puutteiden ei nopeuden takia. Ja aika rennosti näyttivät nopeuksienkin kanssa ottavan kun esim. 63 km/h tutkaan ja kirjallinen huomautus :) No onneksi itse olin piikillä niin ei nopeuden puolesta kilpien lähtöä pelätä voinnut, mutta ainahan he jotain huomautettavaa löytävät (peili liian pieni, kytkinkahva poikki)...

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 15:39

No 63km/h tutkaa miinus tutkavirhe 3km/h ni 60km/h nopeudesta en lähtis ketää tappaa. Ei kaikki opi sillä että heti viedään kilvet ja kaikki.

Mutta onks laitonta jos on kytkinkahva poikki? :eek:

Ja toivottavasti ei vihdissä järjestetä ratsioita, ainakaa sillon en toivottavasti oo stalkkerilla.

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 15:45

Oon kuullu et ne ois joskus jaellu pikavoittoja katkenneesta kahvasta. En mee vannoo ja saa olla aika virkaintonen

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 16:14

Juu eli tänäänhän tuota oli Orimattilassa ratsia niin kuin joku jo tuossa aiemmin mainitsi.
Olisko viideltä lähtenyt kilvet, voi toki olla enemmänkin. Monilta lähti juurikin jarrujen takia mutta oli siinä myös jotain mistä oli kytkin ja jarrukahva poikki yms. syytä kilvenlähtöön... Sakkojakin jakelivat ahkerasti...
Kuulin poliisilta, että noin puolet oli ihan laillisia ja kunnossa olevia pelejä ja lopuissa oli jotain puutteita...

Ja tosiaan, katkenneista (vääntyneistä) kytkin- jarruvivuista voi saada sakkoa jos on vittumainen poliisi.

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 16:17

Mitenköhän, kun mulla on jarrukahva sieltä juuresta menny poikki, mutta muuten se on kokonainen.

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 17:17

Joskus olen selitykseksi kuullut että tuollainen terävä kulma on esim. kolaritilanteessa riski. Mieleen vain tuli että eikö kolaritilanne yleensäottaen ole aikamoinen riski... Muttamutta, noistahan melko useasti on sakkoja jaeltu mitä nyt on muutaman vuoden seuraillut näitä sakkohommia sivusta

Jatkot rikkonaisista kytkinkahvoista voisi laitella Poliisit-topicissa, täällä sitten ihan ratsioista

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 20:48

Hmm, kuinkahan kauan meinaavat jatkaa tuota tehoratsiaa(viikko)? ''Valitettavasti'' en pysty ainakaa alkuviikosta ajelemaa ;) Mutta juu, mahtaakohan tulla ratsia meirän koululle, ei ole ollu 2-3vuoteen, joten ehkä on korkea aika? :eek:

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 21:06

jjerE__ kirjoitti:Hmm, kuinkahan kauan meinaavat jatkaa tuota tehoratsiaa(viikko)? ''Valitettavasti'' en pysty ainakaa alkuviikosta ajelemaa ;) Mutta juu, mahtaakohan tulla ratsia meirän koululle, ei ole ollu 2-3vuoteen, joten ehkä on korkea aika? :eek:


Ainakin Tampereella on 16-22.päivä (eli nyt ma-pe) tehovalvonta viikko, mut en siltikään usko että juuri omalle koululle tulisi ratsia, siltikään ollut PITKÄÄN aikaan ratsiaa, eikä ole mitään ilmoitettu.
Viimeksi muokannut Fägg päivämäärä 16.5.2011 21:26, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 21:09

Onkohan sitten täällä Lempäälässäkin ratsiaa :P Samapa tuo, kun TETissä oon :D

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 21:47

Taitaapi olla koko maassa "tehovalvontaviikko" 16. - 22. päivä. Vaasan seudullakin on polliisit oikein lehden päällä ilmoittaneet mopoilijoiden sekä nuorten autoilijoiden ratsaamisesta. Onneksi itsellä ei pitäisi olla minkäänlaista huolta poliisien suhteen :) .

Re: Kouluratsiat

16.5.2011 23:31

Jep, vituttaa silti kun ei nyt viitti oikeen ees ajella, vaikka alle verorajan meneekin (kai?) mutta ei niitä kilpiä siltikään olisi kiva menettää.
Omalla asuinaluuella siis ajelen, mutta pidempää retkeä en lähde tekemään, eihän tässä karavaanaritkaan liikkellä ole.

Re: Kouluratsiat

17.5.2011 9:07

Jep itekki pidän mopon tossa pihassa vaan tän viikon ajan :D Ei oikeen verot innosta

Re: Kouluratsiat

17.5.2011 16:59

haukiputtaalla (oulun lähellä) ei oo oikeen noita kouluratsioita ollu... itellä ei kyllä mittää hättää ees ois :lol:

Re: Kouluratsiat

17.5.2011 17:13

Janiih kirjoitti:Jep itekki pidän mopon tossa pihassa vaan tän viikon ajan :D Ei oikeen verot innosta

Sama juttu, tosin rehtori oli sitten täällä sanonut yhdelle oppilaalle että huomenna tulisi, mutta en sitte ota selvää että sanoiko läpällä vai tosissaan :P