Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

24.7.2012 20:36

Jos kovetetta on liian vähän niin voi olla, että se ei kuivu ollenkaa tai jos kuivuu niin ei kovetu hyvin (tai näin olen ainakin kuullut :s ). Osta lääkeruisku ja sillä mittailet oikeat määrät niin ei tule tuollaisia ongelmia ;)

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

25.7.2012 0:34

Ei siihen mitään lääkeruiskuja tarvita. Silmässä on mitta ja aina on hyvä tullu ja kuivunu samassa ajassa :lol:

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

25.7.2012 0:52

Mulla on kerran kovetetta menny liikaa. Se kovettu niin nopiaan, että se oli parissa minuutissa jo jumalattoman sitkeetä. :D

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

25.7.2012 1:59

Mulla taas liian vähän kerran, eipä siinä muuta kun sliippas märät kuidut ja hartsit paperilla pois ja uus yritys. Silmämääräsesti pystyy yleensä arvioimaan sen määrän, eikä se niin tarkalleen oo.

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

23.8.2012 20:31

Tuli tehtyä elämäni ensimmäinen kuituperä stalkkeriin, mutta jäin miettimään vaan että kuuluuko muotin jäädä lasikuidun alle vai pitääkö se ottaa pois? Meinaan toi kuitu on tossa muotissa niin juntturassa ettei se lähde siitä irti. Päälystin muotin pakkausteipillä. Tossa kuvaa vielä. http://aijaa.com/0044810768671

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

23.8.2012 20:49

eikös kun olen pv sivu koppaa kuiduttamassa niin jos vallaauretaanila muotin ni siihen hyvä kuiduttaa

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

29.8.2012 15:29

osaako kukaa kuiduttaa pk-seudulla ja paljonko veloittaa jos underia tekee cpi formulaa ???

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

18.9.2012 13:11

ite aattelin boosteriin tehdä kuituperää, mutta en viittis alkaa kuiduttaa nuita katteita yhteen jos menee pilalle :s . Joten voisko nuita alkuperäisiä katteita käyttää muottina, siis ettei se jää kiinni siihen se lasikuitu. Tietäskö kukaan voiko sillein tehdä ettei ne katteet mee pilalle.

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

18.9.2012 16:47

Laitat vaan jotain muovia (esim. jätesäkkiä) niiden alkuperäisten katteiden päälle, teet muotit ja sitten teet itelles toiset katteet.

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

4.11.2012 2:40

Alotusviestissä mainitaan että ketjussa myös hiomisesta puhutaan vaikken kovin montaa kysymystä nähnyt, mutta kuitenkin. Kun olen aloittelemassa 2006 Peugeot XPS katteiden hiomista niin ajatus on että ekat paperit on hiekkapaperia ja viimeistelypaperit vesipaperia. Tuleeko hiekkapaperilla millaista jälkeä vai pitääkö vetää kokonaan vesipaperilla?

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

4.11.2012 2:46

siis on olemassa ns. kuiva hiomapaperia ja vesihioma paperia. Eroa nyt on että vesipaperin kanssa pitää käyttää vettä ylläri tai muuten paperi on tukossa ja sillä ei pysty hiomaan mitään. Vesipaperia on yleensä hienompaa laatua kun tota kuivaa. Ja katteet nyt kannattaa hioa karkeuksilla 120-240-360-ja sitten joku 600 vedellä ennen kun maalaa ja pohjamaalin kuivuttua hioa vielä jollain 600 tai 800 veden kanssa ennen pintamaalia niin tulee hyvä. Ite tehnyt ainakin näin.

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

4.11.2012 11:21

^ samaa mieltä mut ite en 600 hienommalla hios. Eli kyl se 600 on hyvä siinä enne pintamaaliaki (:

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

4.11.2012 12:23

Mä myös suosittelen hankkimaan niin karkeeta vesipaperia kun löytyy ja alottaa sillä mahdollisimman aikasin.

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

4.11.2012 16:44

Samalla kannalla Reetuhain kanssa olen. Itse en syystä tai toisesta pidä kuivahiomapaperista ja aina olen kuidat, katteet ja kitit hionut vesihiomapaperilla ja tyytyväinen tulokseen olen ollut.

Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

4.11.2012 17:25

Vesihionta on paljon parempi! Kusilaitua et halua keuhkoihin saada ja yllätysyllätys kuivahioessa pölisee ja sen lisäksi tavallinen hiekkapaperi menee "tukkoon", toisin kuin vesihiomapaperi jonka voi huuhdella vedessä ja käyttää uusiksi.