Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

11.10.2009 17:44

NosSami kirjoitti:Pitäis korjata tuo valkoinen nokkakate boosterissa, siinä on 20cm halkeama, eli millä korjaan sen?

E: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... oto/434376 tossa tuo valkoinen etukate, siinä on myös pikku reikä.



Vaikkapa lasikuidulla?

11.10.2009 18:25

Lasikuidulla ja kitti päälle ja hiot ja maalaat. Done.

15.10.2009 12:13

Pistäkääpä biltemasta tuotenumeroita, mitä kaikkea tarvitsen, että voin korjata sen 20cm halkeaman ja peukalon kokoisen reiän.

Esim: lasikuitukangasta jne...

15.10.2009 13:57

kovetin 36069
lasikuitu kangas 36070
polyerster 0.5l 36075

Sovivaa kittiä en löytänyt.

15.10.2009 14:05

valomerkki kirjoitti:kovetin 36069
lasikuitu kangas 36070
polyerster 0.5l 36075

Sovivaa kittiä en löytänyt.

Siitä kittiä. :)

16.10.2009 21:02

Kertokaahan, että millä saa pakkelin kovettumaan jos kovetinta on tullut vahingossa liian vähän?
Uuden pakkelipurkin mukana tuli surkian pieni kovetintuubi, joten laitoin sitten kovetintakin vähemmän kuin yleensä. :roll:

24.10.2009 10:33

Noniin tuli biltemasta kuidutustarvikkeet.

Eli miten alaan kuiduttamaan?

24.10.2009 10:42

Auttasko tää mitään. http://www.motot.net/wiki/Lasikuitukatteiden_teko

25.10.2009 19:00

NosSami kirjoitti:Pitäis korjata tuo valkoinen nokkakate boosterissa, siinä on 20cm halkeama, eli millä korjaan sen?

E: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... oto/434376 tossa tuo valkoinen etukate, siinä on myös pikku reikä.


Kolvilla, sisäpuolelta sulatat halkeaman hyvin yhteen, niin syvältä kuin uskallat ettei näy ulkopuolelle, ja se kestää. Ite tänään korjasin kolvilla juurikin tuosta katteesta(ja parista muusta) edestä halkeaman, oli poikki, ja ulospäin ei huomaa ollenkaan että on halki, kun kunnolla painaa kiinni ja sulattaa takapuolelta kiinni kunnolla. Sit jos halkeema näkyy vielä niin hiot hiukan tai kolvaat ulkopuoleltakin ja sit hiot, ja kestää.

Mikäli kuidutat sen niin tee ensin toi minkä sanoin, ja sit vaikka kuitua vielä päälle, mut ite en kuiduttais.

22.12.2009 17:57

Tota kun mun pitäs vähä tota hussen lippaa kuidutella että sais paremmin sopimaan niin mitenkä saan sitte ne lasikuitumatot kiinnitettyy muoviin?

22.12.2009 18:12

OziBo_ kirjoitti:Tota kun mun pitäs vähä tota hussen lippaa kuidutella että sais paremmin sopimaan niin mitenkä saan sitte ne lasikuitumatot kiinnitettyy muoviin?


hiot sitä muovia vähän karheeks, ja sit pensselin kanssa painelet ne palaset siihen.

22.12.2009 21:55

Larppari kirjoitti:
OziBo_ kirjoitti:Tota kun mun pitäs vähä tota hussen lippaa kuidutella että sais paremmin sopimaan niin mitenkä saan sitte ne lasikuitumatot kiinnitettyy muoviin?


hiot sitä muovia vähän karheeks, ja sit pensselin kanssa painelet ne palaset siihen.
Mut sithän se näyttää tyhmältä ku siihe tulee semmonen "kerros"?

22.12.2009 23:23

OziBo_ kirjoitti:
Larppari kirjoitti:
OziBo_ kirjoitti:Tota kun mun pitäs vähä tota hussen lippaa kuidutella että sais paremmin sopimaan niin mitenkä saan sitte ne lasikuitumatot kiinnitettyy muoviin?


hiot sitä muovia vähän karheeks, ja sit pensselin kanssa painelet ne palaset siihen.
Mut sithän se näyttää tyhmältä ku siihe tulee semmonen "kerros"?

sitä hiotaan,pakkeloidaan ja hiotaan sopivaks

29.12.2009 17:57

Tuli tossa tehtyä elämäni ensinmäiset lasikuidutukset, helppoa se on. Ainut mikä oli vaikeeta oli saada ne lasikuitumaton palaset taipumaan katteiden jyrkkiin ja pieniin muotoihin. Toinen kate meni paremmin, toiseen jäi ilmaa väliin ja kun yritti painella niin kaikki matot meinas tulla pois. Pistinki vaan yhen tai kaks kerrosta ja sit huomenna kattelen miten meni ja sit vaik yks viel päälle. :)

1.1.2010 20:55

Oon kuiduttamassa hussen takalippaa niin kannattaako se kuiduttaa takakatteisiin kiinni vai jättää siihen pieni rako?