Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

9.11.2011 19:00

Ei tällä hetkellä mahdollista kun on koulusta lomaa ja en viitsis tätä varten ostaa 50 osasta sarjaa :D, joka maksaa liikaa. Jos muita ehdotuksia niin antaa tulla vaan!

Re: Tee se itse

9.11.2011 20:46

haet yhen m6 tapin ja 5mm poranterän rautakaupasta ja painat meneen. ei maksa maltaita

Re: Tee se itse

9.11.2011 22:00

Okei, haen huomenna todennäköisesti tollasen tapin. Koulussa käyttänyt kierretappeja ja käsillä pyöritellyt, eikös ton voi tehä myös poralla (hitailla kierroksilla)? Ja osaatteko sanoa että minkäkokoiseksi reikä tulee loppujenlopuksi halkaisijaltaan?

Re: Tee se itse

9.11.2011 22:14

en tie kannattaako porakoneel, ku sitä olis hyvä välil pyörittää takasinki päi. Eikä sitä ny väkisin kannata vääntää. Johki alumiiniin varmaa viel uskaltaa... Ja eiköhän se halkasija sillon oo 6mm jos siihe m6 kierre tehään.

Re: Tee se itse

9.11.2011 22:27

Väännä ennemminki jakarilla, saat menemää suoraankin sen.

Re: Tee se itse

9.11.2011 22:36

Ja tosiaan eikös se mennyt tyyliin neljäsosakierros eteen ja puolikas taakse, ja sitä rataa?

Re: Tee se itse

9.11.2011 22:38

Joo ja mielellään vähän öljyä siellä mihin kierteet tulee.

Re: Tee se itse

10.11.2011 1:36

Kyllä sitä ihan reippaasti saa pyöritellä ennen kuin pyörittää takasi päin.. Vaikka pari kierrosta ja sitte takasi päin niin että lastu katkeaa. Ja öljyä on tosiaan hyvä olla.

Jos et poraa läpi asti, niin olis hyvä olla lastua nostava kierrettappi.

Re: Tee se itse

10.11.2011 8:12

Itse monelta osan ostolta päässyt kun hitsikoneen ja muutaman rälläkän omistaasekä jotain 20laikkaa niihin.. :lol:.. Ja nuita kierteitäkinjoutunu tekemään, taka-akseliin piti tehdä kun lähti "vähän väärillekierteille".. :lol:

Re: Tee se itse

10.11.2011 16:00

oikeestaan nykyajan tapit ei tartte takaskiertoa, jos ei mitään älysyviä jengoja tee. jotain nesteytystä vähä väliin (paras ois kierteytysneste) eikä porakoneella pyöritystä. ei saa tuntumaa ja saattaa katketa tappi erittäin helposti
ja reikähän periaatteesa jää siihen 5 milliin mutta jengan kärjet menee kuudessa millissä

Re: Tee se itse

10.11.2011 20:26

Mites olette vaihtaneet keulastefat paiolin keulasta, siinä missä etuakseli tulee keulan etupuolelle (ks. peugeot xps <-09) Olen nyt ottanut pölysuojan pumppujen yläpäästä pois ja sen metalliholkin mikä sen alla on, mutta miten sen varsinaisen stefan saa irti? muutoin kun avaamalla pohjaruuvin keulasta, jolloin kaikki hilppeet lähtevät pois...

Re: Tee se itse

10.11.2011 20:46

no ei sieltä mitää lähe jos sen avaat ko sitte vaa liukuputket irtoaa ja joku holkki on siellä sisällä. sitte vaan kampeat stefan pois, on vitun tiukassa, tierän. kannattaa vaikka yrittää rikkoa se stefa jollai että lähtee helposti

Re: Tee se itse

10.11.2011 20:56

Stefalle kannattaa tehdä ulosvedin.
Pitkä akseli, kaksi kynttä, joissa säätö ulospäin, ja akselissa paino, eli toisinsanoen iskuvasaran tyyliin.
Helppo tehdä jos vähäänkään hitsikonetta osaa käyttää, ja löytyy jämärautaa nurkista.

Re: Tee se itse

11.11.2011 0:09

Sain ton änkän tossa kunnolla kasaan, mutta äänet todella kovat. Kuullostaa ihan tehariderbiltä, mutta nelari versio ja kovat äänet. Mites lähtis hiljentämään? 8mm reiät ja tiiviisti 1,5 kierrosta vaimenninvillaa nyt.

Re: Tee se itse

11.11.2011 12:55

eikös sitä kannattas pikkasen löysyttää sitä villaa