Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

18.9.2011 23:13

radon- kirjoitti:No älkää nyt lannistako, yrittäkää saada se tekemään siitä hienompi :lol:

Maalaa jonkun väriseks ja hio noi saumat pois nii ihan hyvä se on.


Mielummin joo tälläseen lähtisi.

Esimerkiksi jo se, että jättäisi tuon välilaippahässäkän pois ja tekisi suoraan änkän sisääntulopäätyyn laippaa vastaavat reijät ja sinne kierteet, yksinkertaistaisi änkän ulkoänköä melkoisesti. Eli siis tuon itse putken päätyyn laippa jossa reijät, ja änkän pääty on samanlainen laippa, mutta sisäpuolelle on hitsattu mutterit. Ei turhia välilaippoja ja simppeliä.

Tuo teräspanta muuten ei hirveemmin mitään tue, pitemmän päälle ratkeaa/repeää jostain tai pultit poikkeaa kiinnityksistä.

Hitsisaumoja joo hioo, mutta kun treenaa tarpeeksi pitkään niin sittenhän niitä on turha enää hioakkaan. ;) Se vaan vaatii harjoittelua, harjoittelua ja harjoittelua..

Jostainhan sitä on liikkeelle lähdettävä, eikö?

Re: Tee se itse

18.9.2011 23:21

Näinpä, kukaan ei ole seppä syntyessään. Ketuttaa vaan kun itsellä ei kotona ole hitsauskonetta, muuten voisi tehdä sitä sun tätä ja harjotella tota metallintyöstöö enemmänkin ja kaikessa rauhassa. No, josko se joskus tulisi, varsinki ku parin viikon päästä on taas oma talli missä värkkäillä...

Ja toi äänenvaimennin kannattaa varmuuden vuoksi tukea kanssa, itellä kävi niin että kun en tukenu kunnolla niin koko vaimennin hajosi, piti tosin vaa hitsata kasaan mutta jos on oikee löysästi tuettu nii saattaa jopa sylinterinkannen pinnapultteja väännellä paskaksi jos oikeen töyssy tulee. Mutta kyllä luulis että toi sun tuenta tyhjää parempi on. ;)

Re: Tee se itse

19.9.2011 12:49

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... M_1371.jpg

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 1373_2.jpg

Lasikuitu takakatteet :)

Vihdoin valmiit muttei vieläkään aivan täydelliset, joutuu parantelemaan

Re: Tee se itse

19.9.2011 14:27

Ei pahal mut aikast järkyttävät....

Re: Tee se itse

19.9.2011 14:41

kermakoira kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/kuvat/kayttaja/11/108404/SAM_1371.jpg

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 1373_2.jpg

Lasikuitu takakatteet :)

Vihdoin valmiit muttei vieläkään aivan täydelliset, joutuu parantelemaan

Ihan komeathan nuo on omatekeleiksi.

Re: Tee se itse

19.9.2011 18:19

Onhan ne simppelit mutta sentään itse tehty. Ei tipu jonneilta propseja snägärin kulmalla kun ei ole Hussenlippaa kiinni, mutta kyllä mä ainakin arvostan sitä että tehdään itse. Siitä se lähtee.

Re: Tee se itse

19.9.2011 20:21

No eipä nuilla tarvii hirveesti rispectiä saadakkaa, mopo se vaan on :) Ja ehkä joskus myöhemmin onnistuu vähän paremmin ku on vähäsen kokemusta ;)

Re: Tee se itse

19.9.2011 20:41

kermakoira kirjoitti:No eipä nuilla tarvii hirveesti rispectiä saadakkaa, mopo se vaan on :) Ja ehkä joskus myöhemmin onnistuu vähän paremmin ku on vähäsen kokemusta ;)

Asenne oikee, eihän sitä opi ellei tee ja ihan hyvin onnistuneet jos katotaan vielä että ensimmäisiä kertoja lasikuidul leikitty.

Re: Tee se itse

19.9.2011 20:54

Minun mielestä ihan ok näköset katteet ja sit vielä kun ajattelee et ite tehty niin onhan ne ihan hienot.

Re: Tee se itse

20.9.2011 21:44

no juu keskenhän tuo on sen verran et pitää hioo ja maalaa tuo mutta kyllä täs nyt kerkee

Re: Tee se itse

23.9.2011 14:31

Tuli tehtyä tuossa ledeille kytkin ;) Kuva

Re: Tee se itse

23.9.2011 16:10

Kuidutin vakioilmanputsarin takaosan itse kun oli hajonnut ihan kokonaan, ja taittelin+kiillottelin siihen päälle turkkipellin palasen (eli vähän kuin underin tein)

Re: Tee se itse

24.9.2011 19:14

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Re: Tee se itse

24.9.2011 21:26

Etkai vaan ole sovittamassa pevukkiin jotain isompaa myllyä? :D Tyylikästä metallin käsittelyä, kuten aina. ;)

Re: Tee se itse

24.9.2011 21:32

kossusukka kirjoitti:Etkai vaan ole sovittamassa pevukkiin jotain isompaa myllyä? :D Tyylikästä metallin käsittelyä, kuten aina. ;)


Niin on päässyt nyt käymään. :P Kiitän!

Koneeksi tulossa DT125 tai vm93-> TZR125 motti.