Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

31.8.2011 15:50

Kupari ei mene oikeen hyvin sinne, ellet kuparitahnaa tarkoita.
Mulla ei ainenkaan omassa mopossa mennyt O-rengas (normaali) miksikään, vasta sitten meni kun otti putken pois niin ei enää ollut tiivis ja joutui aina vaihtamaan uuden.

Re: Tee se itse

31.8.2011 16:13

^^jaani^^ kirjoitti:sanokaas mistä teen pakoaukkoon tiivisteen, siis detsiin? :s eli semmonen pyöree rengas vaa:_D ko ei taaas viittis koko tiiviste satsii ostaa

Ite ostin jälleenmyyjältä originaalin. Makso alle 5€.

Re: Tee se itse

4.9.2011 22:12

Tai sitte juissi/maitopurkista leikkelet sopivan, kestää hyvin kuulemma. ;)

Re: Tee se itse

5.9.2011 9:07

temeee. kirjoitti:Tai sitte juissi/maitopurkista leikkelet sopivan, kestää hyvin kuulemma. ;)

Detsissä on sellainen kumirinkula putken ympärillä, joten et ainakaan pahvista sitä saa tehtyä.

Re: Tee se itse

5.9.2011 15:19

Nyt tarvis hieman helppiä. Eli oon laittamassa niin sanottua audi luukkia. Siihen tulis katasimen taakse(12v akku kyseessä) 18 kirkasta lediä niin mitekäs nuo vastukset ja liitännät yms?
Pitääkö jokaiselle ledille olla oma ensiövastus ja sit kytkee ne kaikki rinnan?

Re: Tee se itse

5.9.2011 20:20

Éki kirjoitti:Nyt tarvis hieman helppiä. Eli oon laittamassa niin sanottua audi luukkia. Siihen tulis katasimen taakse(12v akku kyseessä) 18 kirkasta lediä niin mitekäs nuo vastukset ja liitännät yms?
Pitääkö jokaiselle ledille olla oma ensiövastus ja sit kytkee ne kaikki rinnan?

Osta suosiolla valkoinen led-nauha, mitä tuolla mototallin puolella on myynnissä jsv:llä muistaakseni 8e/kpl. Ei ole kuin kytkeä akkuun ja on tosi kirkkaat.

Jos päätät itse tehdä niin ledit rinnan ja sitten yksi oikeankokoinen vastus jommankumman johdon väliin. Tuossa vastuksessa saattaa ilmetä tehonkeston riittämättömyys jos laitat jonkun 0.5w vastuksen.

Re: Tee se itse

5.9.2011 20:30

Selvä no nauhaa ei tule kun on jo porattu reijät ja puolet ledeistäkin ostettu. Itse sähkö liikkeessä sanottiin että jokaiselle pitäs olla oma vastus mutta joteki se kuulosti hurjalle.. Itekki mietin et eiks se muka yhellä vastuksella riittäs ku laittas sen vaa oikeeseen paikkaan :)

Re: Tee se itse

5.9.2011 21:21

http://ledcalc.com/ tosa olis yks ledien vastus laskuri, valitset vaan onko ledit kytketty rinnan vai sarjaan ja syötät muut tarpeelliset tiedot ja saat tietää vastuksen koon

Re: Tee se itse

6.9.2011 23:00

Kuva
Kuva
Semmonen siitä sitten tuli.
Enää kaipaa kate maalia + valot kunnolla paikalleen, kuvien oton ajaksi vaan tungin ledi reikiinsä :P
Tuossa hintaa noille valoille.
Hintaa ledeille 21,6€ ja ledi halogeeneille ~14€.

Re: Tee se itse

18.9.2011 18:04

täs olis siit oma teko änkästä kuvaa: http://www.motot.net/galleria/kuva92956/

Re: Tee se itse

18.9.2011 19:44

Melko... ruma... Nuo hitsisaumat aivan perseestä ettenkö sanoisi, ei lähellekkään sellasta saumaa mitä ei tarviais hioa piiloon... :roll:

Re: Tee se itse

18.9.2011 20:40

Voe ristus mikä räpellys tuokin "vaimentaja on"

Re: Tee se itse

18.9.2011 21:02

Saatikka tuo putki :lol:

Re: Tee se itse

18.9.2011 22:01

Ei tuo änkkä nyt mikään ruma ole. Ihan komia putkihan kuvassa näkyy olevan. Vähän hitsisaumoja ehostaa niin tulee hiano.

Re: Tee se itse

18.9.2011 22:36

No älkää nyt lannistako, yrittäkää saada se tekemään siitä hienompi :lol:

Maalaa jonkun väriseks ja hio noi saumat pois nii ihan hyvä se on.