Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

16.7.2011 22:21

Ei se varmaan ihanalta tunnu, jos se kahva uppoaa esim reiteen tai sääreen jollakin ilveellä kaatuessa.. Mutta itse oon aina lyhennetyillä kahvoilla ajellu, kun en koskaan kuitenkaan oo koko kädellä niitä painanu :)

Mutta nyt loppu se ot, palataan takas aiheeseen, eli Tee se itse patentteihin..

Jotta tämäkään viesti ei olis ihan ot täytteinen, niin tuli tehtyä takavalo+vilkkuyhdistelmä, eli samalle piirilevylle superkirkkaita punaisia- ja keltaisia ledejä ;)

Re: Tee se itse

17.7.2011 0:33

Olisko kuvaa? :D

Re: Tee se itse

17.7.2011 0:54

itseänikin kiinnostaisi nähdä millanen tuli :)

Re: Tee se itse

17.7.2011 14:50

Nyt se on vähän kuin prototyyppi V1, esim. kotelona läpinäkyvä sininen kotelo, mutta tarkoitus valaa koko hökötys epoxiin niin tulee vedenpitävä ;) Kuvaa laitan kun valettu ja lopullisesti valmis :P

Re: Tee se itse

17.7.2011 16:13

Itseäkin kiinnostais tosiaan nähdä tuo, ollu nimittäin samanlainen tossa pöydällä puolivalmiina monta kuukautta. :D Eli takavalo ja vilkut ledeillä samalla piirilevyllä. Koteloa ei saanu mistään tehtyä joten se homma jäi sellaseks. Eli ois kiva nähä millasen sä saat aikaan :)

Re: Tee se itse

17.7.2011 21:05

Joo toi kotelo tosin sais olla läpinäkyvä, kun tuo sininen vääristää noita keltasia vähän, ja ei näy niin kirkkaasti, mutta kahtellaan ;)

Re: Tee se itse

17.7.2011 23:58

DIY takajarrun korjaus. Polkimesta se osa, jota jalalla painetaan, meni poikki ja näppärästi pistin sitten polkimessa sijainneesta reijästä ruuvin sisään ja mutterilla kiristin. Paljo parempi nyt painaakkin tota jarrua kun se "poljin" osa on paljon pidempi kun vakio :x

Re: Tee se itse

18.7.2011 21:42

http://www.motot.net/galleria/albumi11519/

Kiinnostuneille olis kuvaa tosta takavaloräpellyksestä.. Epoksivalu vielä tekemättä.

Re: Tee se itse

18.7.2011 22:03

tollanenhan ois ihan jees :) laita kuvaa sitte ku on valmis ja mopossa kiinne ;)

Re: Tee se itse

20.7.2011 0:16

comanche888 kirjoitti:En ymmärrä miks se on niin yleistä et sanotaa että kytkin on liian raskas yhellä sormella painettavaks. Ite aina kaikissa menopeleissä mitä ollu niin yhellä sormella, tai no yhessä piti kahella mutta kyl mopon kytkintä pitäis yhellä sormella pystyä painaa.

aika nopeasti menee mun mopolla muutenkin vain sormet kipeeksi kun sitä käyttää, 2x sormella, yhdellä sormella käyttö olis mahotonta. Sen verran jäykkä se kisakytkin on :s
Sen takia nestekytkin tilaukseen.

Re: Tee se itse

21.7.2011 19:27

Eilen tuli iltapuhteena väsättyä DIY takaheijastin jostain vanhasta random heijastimesta ja ledilipan ylijäämäpalasta. Kuvaa gallerian patentit ja muut osat -albumissa.

Re: Tee se itse

21.7.2011 20:11

numero kilven valon väsäsin tylsyyteen vaikkei numero kilpeä olekkaan mopossa :D

Re: Tee se itse

21.7.2011 20:17

-Gazzu- kirjoitti:
comanche888 kirjoitti:En ymmärrä miks se on niin yleistä et sanotaa että kytkin on liian raskas yhellä sormella painettavaks. Ite aina kaikissa menopeleissä mitä ollu niin yhellä sormella, tai no yhessä piti kahella mutta kyl mopon kytkintä pitäis yhellä sormella pystyä painaa.

aika nopeasti menee mun mopolla muutenkin vain sormet kipeeksi kun sitä käyttää, 2x sormella, yhdellä sormella käyttö olis mahotonta. Sen verran jäykkä se kisakytkin on :s
Sen takia nestekytkin tilaukseen.

Jep kyllä se kisakytkimellä on raskaampi, itellä tossa kisarojussa prorace kytkin mutta samalla vaihtu kahvakin kunnolliseen ja onnistuu edelleen hyvin yhellä sormella! :)

Re: Tee se itse

23.7.2011 17:22

Yritin tos kilvntelinettä tehä et kilven sais ihan silleen suoraan:DD Mutta enpä sit keksiny että miten vilkuille ja takavalolle siihen paikka:DD

Re: Tee se itse

7.8.2011 2:21

en tiiä okse ny kauheen ihmeelline keksintö, mut yhdistin lyhyet ja pitkät valot, eli ku painan lyhyet valot päälle, ni ei oo valoi ollenkaa, ja ku pistän pitkät päälle, ni o lyhyet ja pitkät päällä + pistin etuvilkut maskiin kiinni :D