Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

15.7.2011 21:48

Joo-o on kyllä lyhyin kytkin"kahva" minkä oon nähny, mutta mikäs siinä jos toimii :D

Re: Tee se itse

15.7.2011 21:50

En ymmärrä miks se on niin yleistä et sanotaa että kytkin on liian raskas yhellä sormella painettavaks. Ite aina kaikissa menopeleissä mitä ollu niin yhellä sormella, tai no yhessä piti kahella mutta kyl mopon kytkintä pitäis yhellä sormella pystyä painaa.

Re: Tee se itse

15.7.2011 22:03

no ittee enemmä mietityttää miten hyvin toi kahva pitää eli jos esim ajohanskat kädes käyttää nii meinaako helposti livetä sieltä sormen alta

Re: Tee se itse

15.7.2011 22:10

Se, joka saa mun tunan kytkimen yhel sormel painettua ihan alas, niin on aika mestari. ;)

Re: Tee se itse

15.7.2011 22:37

Kaikkein huvittavinta tossa lyhyessä kytkinkahvassa on se, että ainakin yksi kaveri sai sakot (vai huomautuksen, en ihan varma mutta kyllä se paperin kanssa poliisiautosta tuli) muuten vakio DT:llä (oli se kyllä muutenki vähä huonossa kunnossa mutta lain mukainen) mutta kytkinkahva oli erittäin lyhyt, kuitenki hiema pitempi kun toi käsin lyhennetty :D Ja etujarrukahva tais olla samanlainen, "yhden sormen kahva" niin siitäkin tais olla jotain sanomista.

Riippuu toki varmaan poliisista aika paljon, mutta tuo on kyllä varmasti yks kummallisimmista asioista mistä oon kuullu paperilapun saavan, kuitenkin onhan ne iha käytettävissä olleet molemmat kahvat.

Re: Tee se itse

15.7.2011 23:26

evottaja7 kirjoitti:Kaikkein huvittavinta tossa lyhyessä kytkinkahvassa on se, että ainakin yksi kaveri sai sakot (vai huomautuksen, en ihan varma mutta kyllä se paperin kanssa poliisiautosta tuli) muuten vakio DT:llä (oli se kyllä muutenki vähä huonossa kunnossa mutta lain mukainen) mutta kytkinkahva oli erittäin lyhyt, kuitenki hiema pitempi kun toi käsin lyhennetty :D Ja etujarrukahva tais olla samanlainen, "yhden sormen kahva" niin siitäkin tais olla jotain sanomista.

Riippuu toki varmaan poliisista aika paljon, mutta tuo on kyllä varmasti yks kummallisimmista asioista mistä oon kuullu paperilapun saavan, kuitenkin onhan ne iha käytettävissä olleet molemmat kahvat.

Eihän kytkintä käytännössä edes tarvitsis, mutta kyllä se konetta säästää ja helpottaa. Jarrusta voi kyllä sanomista tulla.

Re: Tee se itse

16.7.2011 0:45

kaasuvaijeri poikkes yläpäöästä. Niin laitoin sitte klemmarilla sen vaijerin köppihin kiinni. Ja se toimi hyvin kaasuvipuna.

Re: Tee se itse

16.7.2011 3:14

evottaja7 kirjoitti:Kaikkein huvittavinta tossa lyhyessä kytkinkahvassa on se, että ainakin yksi kaveri sai sakot (vai huomautuksen, en ihan varma mutta kyllä se paperin kanssa poliisiautosta tuli) muuten vakio DT:llä (oli se kyllä muutenki vähä huonossa kunnossa mutta lain mukainen) mutta kytkinkahva oli erittäin lyhyt, kuitenki hiema pitempi kun toi käsin lyhennetty :D Ja etujarrukahva tais olla samanlainen, "yhden sormen kahva" niin siitäkin tais olla jotain sanomista.

Riippuu toki varmaan poliisista aika paljon, mutta tuo on kyllä varmasti yks kummallisimmista asioista mistä oon kuullu paperilapun saavan, kuitenkin onhan ne iha käytettävissä olleet molemmat kahvat.

Eiks ne voi valittaa jo siitä, että se "pallo" puuttuu sieltä kahvan päästä, joka nimenomaa on siel ettei oo liian terävä kahvan pää? :)

Re: Tee se itse

16.7.2011 12:15

Poliisien mukaan liianlyhyt jarru/kytkinkahva voi olla turvallisuus riski.. => Hätätilanne, ja sormesi ei sitten yletykkään paniikissa jarrulle.. ja pum..

Edit: Mutta jos on tommone Barbistuntteri nii kahvallinen takajarru on ihan jees, ja silloin tarvii lyhentää kytkinkahvaa, mutta kaikella on rajansa

Re: Tee se itse

16.7.2011 14:47

Eikös se ole syy siihen miksi poliisit ei tykkää jos kahvat poikki. Että sieltä on se pallo päästä pois, ja terävä kahva on vaarallinen.

Re: Tee se itse

16.7.2011 15:04

Kaverille olivat sanoneet että voi tulla haava käteen :lol:

Re: Tee se itse

16.7.2011 15:13

Kaveri puhu, joka oli ollu jossai crossikisoissa, että oli just tuollane katkennu jarrukahva rossipyörässä, siinä oli sit tullu kisoissa joku kolari nii oli kahva painunu rintapanssaristaki läpi, vaikuttaa aika vaarallisilta, pitäs mankii uusia kans tuo jarrukahava.

Re: Tee se itse

16.7.2011 15:59

comanche888 kirjoitti:En ymmärrä miks se on niin yleistä et sanotaa että kytkin on liian raskas yhellä sormella painettavaks. Ite aina kaikissa menopeleissä mitä ollu niin yhellä sormella, tai no yhessä piti kahella mutta kyl mopon kytkintä pitäis yhellä sormella pystyä painaa.

seki riittää että ku pistää jäykät kytkinjouset nii ei enää kunnolla saa painettua.

Re: Tee se itse

16.7.2011 21:09

Kyllä ne poliisit sanoo ihan turvallisuuden takia noista, tuntuis varmaan teistäkin hölmöltä jos jollakin olis kytkin ja jarrupolkimet pelkkiä tynkiä autossa, ilman niitä paininläpyköitä :lol:

Re: Tee se itse

16.7.2011 21:20

Itse sain kans kirjallisen huomautuksen kun kahvat lyhennetty. Sanoi että turvallisuus riski jos sormet lipeää.