Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

15.5.2013 21:31

Nappirajottimenhan voi toki iteki tehä...
Mutta, jos tosi helpon kurin haluut ni opiskelet vähä miten kaasukahvas toimii, sopivaan kohtaan pieni reikä johon jengat ja peukaloruuvi. Siit sit vaan ruuvia kiinni jos käy setäsininen kimppuun.

Re: Tee se itse

17.5.2013 20:46

Tuommone pukki tuli tehtyä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Tee se itse

17.5.2013 21:02

Laitoit mopon ilmaan kaupasta hankitulla nosturilla jolloinka se muuttui itse tehdyksi?

Seems legit... :roll:

Re: Tee se itse

17.5.2013 22:23

Ei vaan tein tuommosen ristikon johon laitoin levyn päälle ja siihen tapin. Ku siinä on normaalisti semmone pyöreä lätkä. ETTÄ NII.ku paljo kätevämpi tuommone mikä menee JOKA mopolle

Re: Tee se itse

19.5.2013 15:48

radon- kirjoitti:Kestää se useammankin vuoden.
Mutta ei sitä kyllä liimata siihen kannata siitä huolimatta. Mitä ihmettä kukaan edes tekee irtonaisilla sigmoilla, en kyllä ymmärrä yhtään miksi noita pöllitään. Ja uus maksaa 10-15e?


No nyt on jo kyllä muutaman sivun vanha juttu, mutta omasta keewaystani, koulun parkkipaikalla, oltiin käännetty sigma irti, viety 5m päähän moposta ja hypitty asfalttiin paskaksi :3 :roll: Muistakaan vaan kääntää sigmat mopolta lähtiessänne omaan taskuun!

Re: Tee se itse

18.6.2013 12:02

itellä on nytte leovincessä pien kuri kiinni. Aattelin ottaa pois. Se kuri on kiinni pienillä hitsipisteillä. Jos sen kurin laittaa takas joskus niin voisko sen laittaa kemiallisella metallilla kiinni? Tartuukoha se hyvin? Saisko sillä tehtyä vähän niinkuin hitsipisteen?

Re: Tee se itse

18.6.2013 12:10

Ei siihen alkuperästä kuria kannata laittaa, mielummin ostat tuolta mototallin varaosapuolelta sellasen kurin joka tulee pytyn ja alkukäyrän väliin.

Re: Tee se itse

18.6.2013 12:11

8ade8 kirjoitti:itellä on nytte leovincessä pien kuri kiinni. Aattelin ottaa pois. Se kuri on kiinni pienillä hitsipisteillä. Jos sen kurin laittaa takas joskus niin voisko sen laittaa kemiallisella metallilla kiinni? Tartuukoha se hyvin? Saisko sillä tehtyä vähän niinkuin hitsipisteen?


Ei kestä. Ei se kemiallinen metalli mitään ihmeainetta ole vaikka nimessä mainitaankin metalli.

Re: Tee se itse

18.6.2013 12:26

Kolmetoista kirjoitti:Ei siihen alkuperästä kuria kannata laittaa, mielummin ostat tuolta mototallin varaosapuolelta sellasen kurin joka tulee pytyn ja alkukäyrän väliin.


Viittikkö linkata ilmon kun en löytänyt? :)

Re: Tee se itse

22.6.2013 12:47

Kulutus pala kulunut loppuun ja leikkuu laudasta leikkasin hyvän palasen siihen, mutta.. Miten ootte laittanut sen kiinni haarukkaan jos ootte näin tehnyt?

Leikkuulaudasta leikattu kestää paremmin kuin uusi vakio, koropala niin syö nopeasti puhki niin en näe uuden ostamisessa oikein mitään järkeä.

Re: Tee se itse

22.6.2013 16:10

Etkö saa sitä osumaan vakion kiinnikkeisiin vai? tietenki senhä vois vaikka huonoina esimerkkeinä liimata / vetää vaikka klemmarilla haarukkaan :lol:

Re: Tee se itse

22.6.2013 16:30

Siis vakiohan tulee kiinni haarukan reunoille eli ei saa sellaista suoraa palaa oikein mitenkään kiinni niihin ja erittäin vaikee taitella sellainen vakiota vastaava. :D

Re: Tee se itse

22.6.2013 17:03

Joo nii mää aattelinki että ei varmaan helposti saa kiinnikkeisiin... Mutta nippuside patentti ei petä :lol:

Re: Tee se itse

24.6.2013 17:15

Poraa haarukkaan ja siihe palaan reijät ja laita pop niiteillä kiinni. Ja upota ne niittien kannat

Re: Tee se itse

25.6.2013 12:38

Tuo toimii, tai sitten uppokantaruuvit.