Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

6.6.2011 16:41

Sehän näyttää todella näppärältä!

Re: Tee se itse

6.6.2011 17:33

Juu hyvältä näyttää mutta eikö tuo varsi ole turhan pitkä? Helpottaahan se tietty nostamista, nousee varmasti kivuttomasti mutta eikö ole vähän turhan paljoa edessä? :)

Re: Tee se itse

6.6.2011 18:59

_T3_ kirjoitti:tuli tossa pakoputki tehtyä kaverin kanssa alusta loppuun

kuvaa?

Re: Tee se itse

6.6.2011 19:09

Topsa-:

No helppo on ainakin nostaa, eikä ainakaa itseäni haittaa yhtää. :D

Re: Tee se itse

7.6.2011 13:05

Tietty jos on tilaa, niin mikäs siinä. Ahtaassa tallissa lyhyempi varsi voisi olla paikallaan.
Mutta käyttötarkoituksen ja ympäristön mukaan tietty. Onhan se kätevä nostella tuollaisella varrella, ei turhan paljon tarvitse voimaa antaa :D

Re: Tee se itse

7.6.2011 15:45

No tilasta ei ainakaa ole puutetta, mopoja rassaan entisen siilon lattialla, vapaata tilaa vähintää 5mx5m :lol:
Mutta ahtaassa tilassa tietty vähä hankala.

E: kuvissa näkyyki oikealla se halli mis tulee rassailtua.

Re: Tee se itse

7.6.2011 16:07

pitemmällä varrella voi tehdä muutaki ku nostella mopoja. mulla on varmaan metrin varsi siinä, pääsä mopon tuppi ja hitsaamaton se varsi, vahvistuksilla. pystyy nostelemaan muitaki ku kevyitä mopoja, autoa en oo vielä kokeillu nostaa

Re: Tee se itse

7.6.2011 16:24

Kyllähän sillä pystyy nostelemaan mutta onko käytännöllistä jos se tulee jossain vaiheessa tielle tuo taagi? :D

Re: Tee se itse

7.6.2011 17:02

Pätkiipähän sitte sopivan mittaseks jos tiellä on :)

Re: Tee se itse

7.6.2011 17:35

Tai säädettävä varsi niin että putket menee sisäkkäin ja reikiä niin että voi laittaa pultit väliin :P

Re: Tee se itse

7.6.2011 21:11

Fill3r kirjoitti:
_T3_ kirjoitti:tuli tossa pakoputki tehtyä kaverin kanssa alusta loppuun

kuvaa?

sry OT mut joo kuvia on galleriassa

Re: Tee se itse

7.6.2011 22:00

pege-94 kirjoitti:Ei toinna kaupasta ostaa tollasta 60€ huoltopukkia, kun saa ite parilla eurolla tehtyy hyvän:


Aika pitkän ton varren teit =D Ite tein koulussa kans, ja tyytyväinen oon. Mun vars on joku 30cm, eli se menee ala-asennossa tuonne pukin alle piiloo ja hyvin sillä gileran oon aina ylös saanu. Voimaa ei vaadi sen enempää. Lainatakseni liikunnan ja terveystiedon opettajaani ' ei se koko vaan se tekniikka'. :D

Re: Tee se itse

15.6.2011 12:35

pege-94 kirjoitti:Ei toinna kaupasta ostaa tollasta 60€ huoltopukkia, kun saa ite parilla eurolla tehtyy hyvän:

Ala-asennossa:
Kuva

Nostettuna:
Kuva

Helkkarin hyvä tuli, ja toimii vieläpä. :)

Oisko tosta pukista mittoi tai minkää tyyisii ohjeit vois iteki tehä ku näyttää nii pirun näppärält :D

Re: Tee se itse

15.6.2011 16:32

ok
Viimeksi muokannut Röpötys päivämäärä 4.9.2011 12:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tee se itse

15.6.2011 16:54

Tossa vivun pukin puoleisessa päässä on tappi, joka liikkuu "yläosan" T:n muotoisten palojen välissä olevaa poikkiputkea vasten. Ja kun toi vivun kiinnityskohta on tos keskikohan ja reunan välis, ni ku vipu menee sen pystysuoran asennon yli kun pukkia nostetaan, ni se tavallaan lukkiutuu, koska pukki nytkähtää hieman alaspäin, ja vivun päässä oleva tappi jää tohon "T-palan:D" ja poikkiputken väliseen kulmaan.

Alas sen saa vaan ku vetää ton vivun ylös, samallailla ku nosto, mut päinvastoin.