Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

29.1.2011 15:05

Joopajoo... Kipinää ei tule ja mikähän mahtaisi aiheuttaa sen ? Onko kellään visioita ? Silmämääräisesti katsottuna ei tulpanhatussa ja johdossa ole vikaa ja tulpalla ei ole ajettu yhteensä kuin sen about 2-5 kilometriä.

29.1.2011 15:59

Niin, silmämääräisesti. Osta uusi tulpanjohto, tulpanhattu ja tulppa. Onko seokset rikkaalla?

29.1.2011 17:22

ûber kirjoitti:Niin, silmämääräisesti. Osta uusi tulpanjohto, tulpanhattu ja tulppa. Onko seokset rikkaalla?


Vai niin :s Jännä kun syö noita tulppia työkseen. Ja kaasarin säädöt voi olla aika ihmeelliset... Ei kyllä rikkaalla pitäisi olla...

29.1.2011 21:10

Mites mopo toimii täyskaasulla? pätkiikö tai röpöttääkö? Osta aluksi nuo tulppa, tulpanhattu ja johto. Jos vieläkin syö niin kaasarin säädöt. Alkaa mennä offtopic

31.1.2011 16:14

ûber kirjoitti:Mites mopo toimii täyskaasulla? pätkiikö tai röpöttääkö? Osta aluksi nuo tulppa, tulpanhattu ja johto. Jos vieläkin syö niin kaasarin säädöt. Alkaa mennä offtopic


Joo no pitää varmaan ostaa vempulat ja sitten aattelin jos se ei laske virtaa virtalukolta tai joku johto ottaa maihin... Ensin kokeilen kyllä niitä kaasarin säätöjä ja johtoja tarkistelen. Täyskaasulla ei mielestäni mitään ongelmaa. Kieltämättä vähän offtopicia joo...

kallis paukku tänään...

10.2.2011 20:31

tänään mopostani hajosi vaihteisto. vitutti ihan saatanasti, ku kotiin piti kävellä, ja olin juuri rälläilemässä jäällä. tietääko kukaan paikkaa missä myytäis minarelin am6 koneita uutena

10.2.2011 20:32

kerros ny vähä lisää et miten/miten hajosi? 8o

10.2.2011 20:37

maironi kirjoitti:tänään mopostani hajosi vaihteisto. vitutti ihan saatanasti, ku kotiin piti kävellä, ja olin juuri rälläilemässä jäällä. tietääko kukaan paikkaa missä myytäis minarelin am6 koneita uutena

Kannattaa ensin avata kone ja katsoa jos esim joku laakeri on paskana vain ;)

vaihteisto...

10.2.2011 21:46

se nyt hajos silleen, että olin ajamassa jäällä 1. tai 2. vaihteelle enimmäkseen, sitten pysähdyin ku tuli puhelu, ja sen jälkeen lähin taas ajaa. sitten ajoin kakkosella ja tiputin ykköselee ilman kytkintä ja kolahdus oli raju, sitten kone pysähty kokonaan. eka mietin että leikkas kiinni, sitten ruuvasin mangneetonkopan irti ja pyöritin konetta taakseppäin ja sain sen liikkumaan. kikkasin käyntiin ja laitoin ykkösvaihteen sisään ja kolahti normaalia kovemmin ja sitten koneesta alko kuulla rakinaa, ja yritin lähteä ajamaan, mutta se pysähty kun vähänkin yritti liu'uttaa kytkintä se sammui, vaikka anto miten kierroksia, sitten vaa´n työnsin sen himaan

10.2.2011 21:50

Eikös sitte 2. vaihteella esimerkiksi liikkunut? Kyllähän sillä ny ilman 1. vaihdettaki ajelee. :) Ja uutta konetta ei kyl kannata ostaa, koska luulen et maksaa yli 1000€ ja vaikea löytää. Ostat vian jostaki käytettynä hajonneet osat viahteistoon.

10.2.2011 22:00

[TEIKKU] kirjoitti:Eikös sitte 2. vaihteella esimerkiksi liikkunut? Kyllähän sillä ny ilman 1. vaihdettaki ajelee. :) Ja uutta konetta ei kyl kannata ostaa, koska luulen et maksaa yli 1000€ ja vaikea löytää. Ostat vian jostaki käytettynä hajonneet osat viahteistoon.

eipä tullut koeiltua, ja en mää aina kakkosvaihteella jaksa ajaa. kopiominarelleja voi ehkä jossain olla. vaikka löytäisinkin kaikki tarvittavat osat, en silti osaisi kasata sitä, koska en ole ikinä purkanut konetta...

10.2.2011 22:03

kannattaa katella, jos jostain purkumoposta löytäsit melko vähän ajetun koneen halvalla. esimerkiks täältä motonetin myydään osiosta

10.2.2011 22:18

maironi kirjoitti:
[TEIKKU] kirjoitti:Eikös sitte 2. vaihteella esimerkiksi liikkunut? Kyllähän sillä ny ilman 1. vaihdettaki ajelee. :) Ja uutta konetta ei kyl kannata ostaa, koska luulen et maksaa yli 1000€ ja vaikea löytää. Ostat vian jostaki käytettynä hajonneet osat viahteistoon.

eipä tullut koeiltua, ja en mää aina kakkosvaihteella jaksa ajaa. kopiominarelleja voi ehkä jossain olla. vaikka löytäisinkin kaikki tarvittavat osat, en silti osaisi kasata sitä, koska en ole ikinä purkanut konetta...

http://www.thelittlebuilder.co.uk/image ... vester.jpg
Jos osaat kasata tuommosen niin moottori ei tuota mitään ongelmia. Tarvii vaan vähän paremmat työkalut.

10.2.2011 22:25

Näin offtopikkina pakko myöntää kyllä, että vaikka miten täällä aina sanotaan koneen kasauksen olevan helppoa, kun niitä aina huoltoon tuodaan niin silti ne ensimmäisiä kertoja itse tehdyt on törkeän paskasti kasattu.

10.2.2011 23:44

Kyllähän se saattaa olla hankalaa, mutta et sä siinä kyllä paljoa häviäkkää jos koitat ite esti korjata ja laitat mahollisesti hajonneiden rattaiden tilalle käytettyjä ehjiä joita saa halvalla. Jos kone kerran muutenki on ihan paskana, niin ei se haittaa vaikkei kasaus onnistuisikaan. Ja oma mielipide on se, että koneen irrottaminen rungosta on vaikiampaa, mitä koneen purku ja kasaus.