Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

23.11.2010 22:06

Anonyme kirjoitti:
Derbeilijä kirjoitti:Pitää nyt miettiä että mitä tekee kun mikään ei oo mun vika.


[ot]Onneks oot käyny salilla. :D [/ot]

E: Joo vittuilu sikseen. :roll:



Tässä nyt paljon salit auta, tiiä vaikka joutuu syytteeseen miesmurhasta... :roll:

23.11.2010 22:12

Anonyme kirjoitti:Khor: Eikö siinä nyt perkule ole jonkunäköstä turvaa...

Lainaan nyt itseäni toisesta threadista;

khor kirjoitti:Niin yksinkertaiselta kuin se kuullostaaki, niin kyllä. Ostajan pitää tarkistaa ajoneuvo huolellisesti ennen kauppaa. Jos ostaja laiminlyö tarkistusvelvollisuutensa, ostajalla ei ole oikeutta vedota sellaiseen virheeseen, joka olisi ollut havaittavissa tarkastuksessa.

Mikään koneenkaan sisäinen osa ei ole sellainen, jota ei voisi kaupanteon yhteydessä tarkistaa. Se on taas eriasia alkaako myyjä purkamaan pyöräänsä ostajan vaatimuksesta, jos ei niin ottaa joko riskin ostamalla tai jättää ostamatta.


Kuluttajansuoja pätee vain ja ainoastaan elinkeinoharjoittajan ja yksityisen henkilön välillä, EIKÄ kahden yksityisen henkilön kaupoissa. Toisaalta tässä ei ostotilanteessa tulleesta erimielisyydestä olekaan kyse, niin asia on vieläkin yksinkertaisempi; jos uusi omistaja hajoittaa pyöränsä kauppojen jälkeen, se todellakin on hänen oma mokansa eikä kenenkään muun.
Viimeksi muokannut khor päivämäärä 23.11.2010 22:14, muokattu yhteensä 1 kerran

23.11.2010 22:14

Taitaa tuo perävalotakuu olla vaan erittäin yleinen käytäntö yleisellä sektorilla siis, eikä mitään lakiin perustuva.

23.11.2010 22:33

Häätyy ilmeisesti alkaa paskamaiseks nyt, kun ei mee perille. Sano, että jos kaverin kans aukastaan se pytty, niin se ois mun osalta selvä, muttei tajua, että ei kai se mun vika oo, kun on ajanu sen 20km sillä ja se on sen ajan toiminu... Järkihän sen jo sanoo. Jotenki tuntuu että kaveri käsittää niin että kaikki on minun vika...

23.11.2010 22:36

Anna asian olla ja sano että ei kiinnosta ja että ottaa poliisiin tai johonkin asianajajaan yhteyttä jos tuntuu että häntä on huijattu.

23.11.2010 22:43

Kannatetaan.

23.11.2010 23:13

Olin myös kyseisen veijarin isään yhteydessä ja todella asiallinen tilanne oli ja hän sanoi että poika hoitaa mopon pois pihaltamme ja kaikki maholliset muut, hoitaa siirron omiin nimiin yms. kunnolla, eli taitaa olla sitämyöten selvä tilanne.

Sen verran tylsä elämä että on varmasti puoleentoistavuoteen toiminnallisin seitsentuntinen 8)

23.11.2010 23:18

Tohon ihan huvikseen vois ottaa jonku kuvan ihan "Muistoksi" kun poika työntää mopoa pois pihasta. :D

24.11.2010 9:37

Vähintäänkin :D


E: Hihoo, sainpas koulussa kuulla muutamalta kaverilta että ko. veijari oli huuattanut ja kierrättänyt kunnolla, kylmällä koneella, joten eipä ole ihme että leikannu :D
Asiahan on sitämyöten sitten selvä:D

25.11.2010 20:05

Kaasuvaijeri katkes, moneskohan kerta seki oli jo.. :x

26.11.2010 22:03

Kaaduin deeteellä, kun vähä leikin. Ja kytkinkahvasta tuli mallia racing. Ei kumminkaa poikennu, vaan puolestavälistä kahvaa. Se pää käänty suoraa eteenpäin. :D

26.11.2010 23:09

Tulpanhattu. Oli vähä ilmeisesti jäätyny ja vetäsin kunnolla nii jäi vaa kanta kätee :lol:

27.11.2010 0:06

Kytkinkahva iha tyvest hakes, ei siinä muuta mutta oli viikon vanha kahva kyseessä...
smotot <3

27.11.2010 0:07

Jalkatapit tippui pappiksesta kun sitä hiukan innostuin rässimään :lol:

28.11.2010 20:43

Pappiksest tippu änkän pää, mukavat äänet oli kyl.
Onneks se vaimennin jäi siihe viel ja sit kotona vaa semmone prikka, putkenpätkä ja mutteri viritelmä.
Hyvin toimii, ei päätä vaa löytyny ;(