Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

15.9.2010 20:35

Tehopakoputki kirjoitti:
[TEIKKU] kirjoitti:Garvin oli gps:än merkki. Mut kumminki menee sen 85 vinguttamalla muna-asennos. En tiä sitte, kyl se silti aikas lailla oikeita lukemia näyttää.


Ja Pskan marjat. Älä tule tänne pätemään jos et tiedä. Kertaakaan en ole nähny mopoa, joka tulisi kurittomalla yli 80km/h. Derbin Drd menee kurittomana oikeilla väleillä hikisesti sen 80, ja siihen jää. Ja ps. jätetty Arrow ch , Uusmetra derbi ja yasuni dt. Kaikki kaikinpuolin toimivia. Tosin arrowilla varustettu ch ei ollut säädöissä. Ja noilla väleillä ei yli 90km/h oteta vakio sylinterillä

Turbokit vehkeille on ainoastaan jäänyt huippunopeuksissa hieman.

Ps. täysissätehoissa oleva 98-03 dt/mbk kulkee hikisesti kiihtyen hieman vajaa 75km/h , Koska putki on AIVAN alavääntöinen, eikä sillä ole rahkeita lähellekkään 80 parempaa puolta. Tehoalue loppuu monta tuhatta kierrosta liian aikaisin. Niin ja homma todettu monta kertaa monella vehkeellä ja monilla säädöillä.



Itel kulki pösö nelosel sama verra ku kuriton vanhanmallin detsi. Eikä mul ollu ku piikin isomp eturatas ja kuriton putki. Meni just sen 75. Näkeehä sen jo putkesta et ei se mikää tykki oo. Iha pevukan putken näköne :lol:

15.9.2010 20:40

suzuki s1 vm- 91 80cc p+ (viilattu imua,pakoa sekä huuhteluita ja mäntään tehty viisteet), 20mm lortto (90 pääsuuttimella, tosin hitusen liian pien suutin), pro-sportin putki sekä 13/42, vinguttamalla ja muna asennossa 85-95km/h vauhdista vaikea olla varma kun mittaria ei ole, kaikenmaailman uusenduroista ei tähän mennessä yksikään ole ohi mennyt ;)

15.9.2010 21:06

Tehopakoputki kirjoitti:
[TEIKKU] kirjoitti:Garvin oli gps:än merkki. Mut kumminki menee sen 85 vinguttamalla muna-asennos. En tiä sitte, kyl se silti aikas lailla oikeita lukemia näyttää.


Ja Pskan marjat. Älä tule tänne pätemään jos et tiedä. Kertaakaan en ole nähny mopoa, joka tulisi kurittomalla yli 80km/h. Derbin Drd menee kurittomana oikeilla väleillä hikisesti sen 80, ja siihen jää. Ja ps. jätetty Arrow ch , Uusmetra derbi ja yasuni dt. Kaikki kaikinpuolin toimivia. Tosin arrowilla varustettu ch ei ollut säädöissä. Ja noilla väleillä ei yli 90km/h oteta vakio sylinterillä

Turbokit vehkeille on ainoastaan jäänyt huippunopeuksissa hieman.

Ps. täysissätehoissa oleva 98-03 dt/mbk kulkee hikisesti kiihtyen hieman vajaa 75km/h , Koska putki on AIVAN alavääntöinen, eikä sillä ole rahkeita lähellekkään 80 parempaa puolta. Tehoalue loppuu monta tuhatta kierrosta liian aikaisin. Niin ja homma todettu monta kertaa monella vehkeellä ja monilla säädöillä.

No sovitaan sitte niin, että navigaattori valehtelee. Mutta navigaattori kyl näytti sen 83 eikä kerinny ihan loppuun asti vinguttamaan. Joten uskon hyvinki et olis päässy sinne 85 just ja just. Mutta en alkaa vänkäämään uskokoon ken uskoon. Ei sen väliä. Nyt en mee ihan 100% vannomaan oliko välit vakiot, kun kaverin mopo kyseessä.

15.9.2010 21:10

evottaja7 kirjoitti:Vakio kiinanpaskapommi: GPS:ään sain pieneen alamäkeen 45, ja sitten 1km pitkällä suoralla taisi myös mennä se 40km/h rikki. Eli vedinkö pohjat? :P

Vakio aprilia (rx 07) Alamäkeen kaasu pohjassa 6vaihteella 36 km/h MITTARIIN. Mittarin ''kusevuus'' testattu gepsiin 65 vauhdissa, kusee yhdellä. (gps näytti 64) Oli kyllä ihana ajettava vakiona :) . Ja tohon Derbi kurittomalla putkella 80 km/h - väittelyyn, Mulla pelkkä holkki otettu pois ja meni 75 mittariin, 15/65 väleillä, rajoitetulla cdillä. Jäljellä oli hukkis ja katti, joten kyllä niiden poistolla ois kovempaa mennyt.

15.9.2010 22:23

[TEIKKU] kirjoitti:
Tehopakoputki kirjoitti:
[TEIKKU] kirjoitti:......

Mopojen moottorit on yksilöitä toiset tehokkaampia ku toiset.

16.9.2010 12:57

banaani-racing kirjoitti:
[TEIKKU] kirjoitti:
Tehopakoputki kirjoitti:
[TEIKKU] kirjoitti:......

Mopojen moottorit on yksilöitä toiset tehokkaampia ku toiset.

Teikulta nyt ainakin tulee niin sekunda juttua, et en ottais mitään sen kirjottamaa tosissaan.
Tää topikki on muutenkin yhtä kusetusta, joka toinen tulee kertomaan vähän statseja joissa omat lisät, että virtuaalikikkeli kasvaa.
Modeille vitun kauhee anteeks et tuun avautuu tänne.

16.9.2010 13:21

tohon kuriton derbi juttuun: 81 km/h gepsiin tyhjällä vakiputkella ja 14/58 väleillä oon ajanu

16.9.2010 16:41

Oikeestaan me ollaan puhuttu täs kokoajan vanhemman mallin MBK:oosta. Et mä en tiä mistä te yhtäkkii ootte saanu päähänne, että derbistä väiteltäis. Mut mun puolesta väittelyn voi lopettaa tähän, koska se on mulle ihan sama kuka uskoo kuka ei. Mut navigaattoriin mitattu, joku kyl joskus sano ettei siihenkää vois täysin luottaa? :s

17.9.2010 14:49

hassukka kirjoitti:
evottaja7 kirjoitti:Vakio kiinanpaskapommi: GPS:ään sain pieneen alamäkeen 45, ja sitten 1km pitkällä suoralla taisi myös mennä se 40km/h rikki. Eli vedinkö pohjat? :P

Vakio aprilia (rx 07) Alamäkeen kaasu pohjassa 6vaihteella 36 km/h MITTARIIN. Mittarin ''kusevuus'' testattu gepsiin 65 vauhdissa, kusee yhdellä. (gps näytti 64) Oli kyllä ihana ajettava vakiona :) . Ja tohon Derbi kurittomalla putkella 80 km/h - väittelyyn, Mulla pelkkä holkki otettu pois ja meni 75 mittariin, 15/65 väleillä, rajoitetulla cdillä. Jäljellä oli hukkis ja katti, joten kyllä niiden poistolla ois kovempaa mennyt.


Drd? x-race kerää huippuja täysin kurittomana 13/53 välellä n ~75.
Drd ottaa 80

17.9.2010 23:06

Tehopakoputki kirjoitti:Drd? x-race kerää huippuja täysin kurittomana 13/53 välellä n ~75.
Drd ottaa 80

Aprilialla eli DRDn putkella. Oli siis 15/65 välit, rajotettu cdi, hukkis, katti jäljellä.

18.9.2010 10:07

hassukka kirjoitti:
Tehopakoputki kirjoitti:Drd? x-race kerää huippuja täysin kurittomana 13/53 välellä n ~75.
Drd ottaa 80

Aprilialla eli DRDn putkella. Oli siis 15/65 välit, rajotettu cdi, hukkis, katti jäljellä.


Joo niin epäilinkin. Sillä x-racen (gileran) putki ei ole tehokkaimmasta päästä, ja vääntö on todella alhaalla.

19.9.2010 12:15

Kyllä uskoisin että täysin kuriton DRD menee siihen 85 pintaan optimi väleillä ja säädöillä, mutta kyä se normaalisti sen 80 nappaa, kohtuu mukavasti.

19.9.2010 13:07

oooozz| kirjoitti:Kyllä uskoisin että täysin kuriton DRD menee siihen 85 pintaan optimi väleillä ja säädöillä, mutta kyä se normaalisti sen 80 nappaa, kohtuu mukavasti.


Hmm,, itse kyseen alaistaisin väittämää. Koska vaikka drd/rx:n vakioputki onkin kurittomana parhaimpia luokassaan, niin ei sillä silti ole asiaa ihan ylävääntöisten teharien tasolle. Tosin jos kuski olisi kevyt, tasaista suoraa olisi paljon, ja tuulta ei olisi lainkaan, välit olisivat suhkoht pitkät, niin ei se välttämättä kaus jäisi tuosta lukemasta, but erittäin pitkää kiihdytystä kyllä vaatisi. Mutta ainakaan itse en oo vielä tavannu drd/apriliaa joka pärjäisi am6 tai rabasa - tehari vehkeelle. Ja ei teharilla ainakaan paljoa yli 85 mennä normaaliolosuhteissa

19.9.2010 14:42

Muistelisin että kaveri pääsi jokunen vuso sitten hirveellä vingutuksella 14/53 väleillä ja kurittomalla putkella jonkun hieman päälle 85, ja ei mikään mahdottomuus sillä ton nopeuden saavuttaa noilla väleillä hieman päälle 10k kierroksen ja sen verran drd:n vakio putki voi just vetää. ;) Toki tarvii just optimi olosuhteet noihin vauhteihin. ;)

19.9.2010 15:48

Mankilla menee hikiseen vähän yli 80km/h 72cc:llä ja kannella, 18mm kaasarilla, kurittomalla vakioputkella ja 17/40-välityksillä (vakiot 13/40).