Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

24.9.2011 16:50

Furia menee Tecnigas E-Boxilla, piperillä ja 11/54 väleillä OMAAN mittariin n85.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

25.9.2011 14:11

80km/h teinikitillä 12/60 väleillä :)

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

26.9.2011 14:26

Derbi mene gepsiin 109km/h raskaammilla menis varmahan enemmänki. Pv taas meni 80cc zetalla ja lasketulla kannella vähintäänki samanverran 14/28 väleillä :)

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

27.9.2011 22:37

Itellä meni gilera smt 10 turbokitillä 95 gepsiin välit 14-53 :D

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

8.10.2011 14:26

Derbi metralla, vakioväleillä n:80 gps.. Vakioputkella sitten se 60.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

8.10.2011 17:05

Ennen DT reipas 70, nyt sitten olivat huollossa välit menny muuttamaan (kuriton siis edelleen) nii vähän yli 50 :roll: Hmm säästyypähän ratsiassa...

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

8.10.2011 20:45

Ja kone tykkää... Ovat sitte aika reilulla kädellä lyhentäneet välityksiä, jos 70km/h vauhti putosi viiteenkymppiin. No eipähän hyydy ainakaan ihan heti vastatuuleen ja ylämäkiin...

Oman kulusta ei oo nytte tietoa kun välitykset vaihdoin 10/55 -> 11/62 (pitäisi kyllä vastata melko paljolti toisiaan), talven tullen pistän 12 tai 13 piikkisen eturissan ja sitte katotaan paljonko menee, varmaan sen verta ettei uskalla liukkailla keleillä ajaa.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

9.10.2011 1:55

Oma DT menee sen 100-110 omaan mittariinsa olosuhteista riippuen, eli oikesti sen 95-100 ja noihn lukemiin päästään Hebo Manston Replica 70cc-pannulla, Arrowilla, 19mm Dellortolla ja 13-53 väleillä ja ois ihan helposti vara laittaa pidemmätkin kun ykkönen tuntuu melko turhalta vaihteelta.. :)

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

9.10.2011 21:27

mun "melkee" vakio aprilia sr menee suoralla mittariin sen 75km/h ja alamäkeen olen saanut 105km/h ja 90@GPS :D

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

13.10.2011 17:51

gepsiin 105 virit:
-top performance pink racing 80cc
-arrowin putki
-19mm kaasari
-rajoittamaton cdi boksi
-uni filtteri
-14-53 välit

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

17.10.2011 12:36

Pösö meni jotain 60km/h
Roxi menee Next-R:llä n. 75km/h
Toinen roxi pitäis vielä kasata, siinä 70cc, 21mm, Pro Replica yms. Toivottavasti pääsis yli 90. :D

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

21.10.2011 12:31

Roxi meni kaverin kemmun mittariin meni 90km/h (oikee nopeus 80-85 välillä) pienessä vastatuulessa ja ilman "munarii". Vireinä siis kuriton Stage6 pro replica ja variaattorin osia vaihdeltu.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

22.10.2011 21:43

Beta kulkee sen n. 100

Virit:
-Kuriton vakio putki
-13-50 välit

Kulkee ja kiihtyy ihan helvetin hyvin ;))

EDIT: Omaan mittariin!! (kusettaa n. 6)

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

24.10.2011 17:56

LaneKit kirjoitti:Työ ette osaa luistattaa oikei sillä tk:lla, yläkiekkaputkel lähtee iha yhtä hyvi jos uskaltaa haistattaa kytkintä tarpeeks.

Lentäväs lähös vaik 40 vauhista metra ja leo jää siis nii hyvi tulemaa :lol:

Omasta mielestä alakiekkaputket o n niille ketkä ei osaa käyttää vaihelaatikkoa, järkeä niissä ei ole jos ei aja pitkää matkaa tai paljo 2päällä, tehon kannalta ne ovat aika vitsi, ei siitä 50cc:stä saa mitää varsinaista alavääntöä, teho haetaan korkealta.

Ja noi pyörät oli siis aika samanlaisia, minarelleja ja derbejä, vakiopytyt ja kaasarit.


^ihan totta :lol: mulla kans kamelissa turbokitti ja lähti väljällä koneella turbokitin kanssa ihan pirun hyvin ku turbokitilläki just osaa lähtee ja sit ku piikkialue loppuu ja vaihtaa isommalle, niin kierrokset osuu piikkialueelle suoraan :P sen takia turbokitti on parempi jos tykkää kiihdytellä, eikä välttämättä aja pitkää matkaa tai täysiä kokoajan... nyt 70cc kiinni.. katotaan miten sillä lähte ;)

Ja tuolla joku sanoi myös että alavääntö vie sen ekat 10 metriä mut sit menee turbokitti ohi, nii eiks se oo tärkein, kumpi on ekana siellä tietyssä määränpäässä? ;)

Oma derbi meni vakio putkella ja muutenkin väljällä koneella ym. nii mittariin 80km/h ja gepsiin 65km/h :D turbokitin kans mittariin ~95km/h joten oikea nopeus ~75km/h isommalla suuttimella ois voinu kiertää paremmin molemmissa tapauksissa :) 12/62 välit..

Skootteri taas meni mittariin 2 päälle ~70-72km/h ja oikee oli ~65km/h, huijaa 7-8km/h
Yhtäpäälle meni saman verran

Putsasin kaasarin kaikesta paskasta kokonaan ja meni yhtä päälle mittariin 80km/h eli oikee ~+70km/h ja kylmä ilmakin vaikuttaa asiaan... on siis menny ennenki ton 80 mittariin mut on saanut hetken vinguttaa mut nyt menee kevyesti kiihtyen :)

Skootterin virit: Ainoa kuristus pois eli kuparitappi kaasarin yläpäästä pois, mikä estää kohon nousemisen. Mopo on merkiltään kiinalainen "Moto Zeta" sama mopo kuin esim. Solifer xtr 50, mutta 2 etuvaloa, soliferissa yleensä 1 soikea
Viimeksi muokannut [leipuri] päivämäärä 24.10.2011 20:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

24.10.2011 18:10

Työ ette osaa luistattaa oikei sillä tk:lla, yläkiekkaputkel lähtee iha yhtä hyvi jos uskaltaa haistattaa kytkintä tarpeeks.
Joo, ja kierrosten tulee olla tapissa jo ennen kun lähdetään liikkeelle. Kytkin pohjassa, kierrokset melko tappiin ennen kun lähdetään liikkeelle, ja sellanen sopiva luistatus, ettei kierrokset tipu niin alavääntösillä putkilla ei ole mitään jakoa. VÄhän liian usein näkee niitä, kun mopo käy tyhjäkäyntiä, ja kun lähettäjä lähettää mopot matkaan, lähtee jannu siitä ihan samalla tavalla kuin se liikenteessä lähtisi normaalisti liikenteeseen. Eihän niin tietenkään mitään hyviä kiihtyvyyksiä saada kun ei ole koko mopo edes tehoalueella.