Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

26.11.2011 19:50

Siis... Mä luulin että tarkotit että toi Goggen viesti olis sun mielestä läppä. Tais tulla nyt väärinkäsityksiä.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

27.11.2011 0:34

No jopas täällä on taas vakavaa liiketoimintaa. Huumori on hyvästä aina järkevien rajojen sisällä, samaten sarkasmikin on ok järkevien rajojen sisällä ja kunhan sen ilmaisee niin, että sen hitaammatkin ymmärtävät sarkasmiksi. Maalaisjärkeä on näissäkin hyvä käyttää, eikä ole mitään virallista "Näin saat vitsailla" kirjaa vaikka jotkut sitä haluaisivatkin.

Chill the fuck out ja jatkakaa niiden huippujen venyttelyitä.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

27.11.2011 15:18

Manki pinkoo 72cc:llä tällä hetkellä vähä reilua kaheksaakymppiä, tavoitteena on saada lähemmäs 90 vauhtia kunhan saa ostettua dremelii uusia teriä ja pääsee vanhanmallin kantta avartelemaa sopivaks 22vm mikunille 8)

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

27.11.2011 18:19

Reetuhai2 kirjoitti:Variaattori kuluu ja vauhti kasvaa? Jos vari kuluu niin sehän vaan huonontaa huippuja.
Etulautasten välissä oleva prikka on joissain skoottereissa, esimerkiksi ensimmäisissä SR DiTecheissä, varsin pehmeää metallia. Ajan myötä prikka hioutuu ohuemmaksi ja huiput kasvavat.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

28.11.2011 17:17

Saako täällä tälläilla sanoo, mutta derbissä laskennallista nopeutta 14/62 väleillä ja kierrokset siinä 11 000- 12 000 (vakioputkella kurittomana kiertää 11 000) niin noin 92km/h.. :)

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

28.11.2011 18:03

No joo kyllähän toi gilerakin laskennallisesti kulkis ihan jees mut ei se ajossa jaksa kiertää :| Jos katot mitä kutosella kiertää ajossa ja siintä lasket niin sit alkaa jo luvut olee kohallaa ;) Mutta eipä tuon sanominen kait kiellettyä oo :D

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

28.11.2011 19:24

Miksipä olisi, kyllähän se koskee huippunopeutta.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

28.11.2011 21:39

Sinällään kummallista sanoa mitä mopo kulkisi jos se kiertäisi, kun kaiketikkin järkevää olisi sanoa mitä mopo oikeasti kiertää ja mitä se niillä kierroksilla ajossa kulkee.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

28.11.2011 21:58

Niinpä, varmasti vakiollaki vois päästä hurjia lukemia välejä vaihtamalla, jos se vaan jaksais kiertää.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

29.11.2011 16:37

GasGas EC50 Rookie -05 67km/h alamäkeen, keksiskö joku että mitä sille on tehty (ostin käytettynä) ei se nimittäin täysvakio tai tappiin viritetty ole, huutaa jonkin verran.
Kaverin vakio Derbi Senda -11 menee sen 58 ryyppy päällä.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

29.11.2011 16:57

Varmaankin kuri otettu putkesta.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

29.11.2011 17:54

Vielä mitä. Vakio se on. Jos kerta alamäkeen otetaan vauhdit, niin tottahan toki se vauhti kasvaa melko reilusti.. :roll:

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

29.11.2011 18:24

Ka$a kirjoitti:No joo kyllähän toi gilerakin laskennallisesti kulkis ihan jees mut ei se ajossa jaksa kiertää :| Jos katot mitä kutosella kiertää ajossa ja siintä lasket niin sit alkaa jo luvut olee kohallaa ;) Mutta eipä tuon sanominen kait kiellettyä oo :D


Juu, ku en tie et paljon se kiertää ku ei oo mitään mittaria :D mut tiedoissa jossain luki et kiertää 11 000 vakiona...

Tuossahan on 72 kuutioinen Airsal ja turbokit ne mitkä oikeestaan siihen kiertämiseen vaikuttaa.. Tietääkö kukaan kuinka paljon turbokit oikein kiertää?

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

29.11.2011 18:25

Anonyme kirjoitti:Vielä mitä. Vakio se on. Jos kerta alamäkeen otetaan vauhdit, niin tottahan toki se vauhti kasvaa melko reilusti.. :roll:
Niinpä, itekki oon kaverin vakio mopomönkijällä (kymco mxu 50) päässy kaks päällä ja helvetisti tavaraa mukana niin 68 mittariin, ja ylämäet mentiin 20km/h, ja tasasella pääs hikisesti ehkä 40km/h.

Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

29.11.2011 18:35

Ei todellakaan vakiomopot kerää alamäkeen 70km/h, niistä loppuu joko kierrokset kaasu pohjassa tai yksinkertaisesti vauhti ei kiihdy niin kovaksi. Hyvänä esimerkkinä itse pääsin kakspäällä kaverin riejulla (tasaisella menee kaksin n.52km/h mittariin rajoitinta vasten, alkukäyrästä otettu kuristus irti) mittariin 58km/h ja kun tultiin taas tasamaalle niin vauhti hidastui siihen 52 mitä se kulkee normaalisti tasaisella.