Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Pitkät matkat mopolla

15.2.2012 22:45

YV:llä voisitte nuo jutut hoitaa? :)

Itselläkin olisi suunnitelmissa lähteä länsi-rannikolta pohjoiseen päin.Ei kyllä vielä tietoa kuinka pitkälle, mutta sinnepäin olisi tarkoitus lähteä.Samalla voisi hoitaa kesän mopo-osa-ostokset :D

Re: Pitkät matkat mopolla

15.2.2012 22:48

Pitäs vaan minun smotot ostaa kesäks kun niillähän on asfaltilla mukavampi ajella

Re: Pitkät matkat mopolla

15.2.2012 22:54

Juu nuo pitkät matkat mopoilla on jotain niin mahtavia! ;) pakko se on kesällä lähtee johonki kauemmas. On sitä täältä tullu käytyä mökillä pulkkilassa (60km suunta) ja lähdettiin sinne mökille joskus 9 aikaa illalla. :) Ja ollaan käyty hailuodossa talvella ja kesällä, hailuoto on vaan niin mahtava mesta. Talvellahan sinne mentiin sitten jäätietä pitki.

Re: Pitkät matkat mopolla

16.2.2012 18:40

Itsellä on tullut mieleen semmoinen suunnitelma, että jos lähtis mopolla mökille. Matkaa ois noin 250km suuntaansa. Jos sais kaverin mukaan niin vois lähteäkkin :D

Re: Pitkät matkat mopolla

17.2.2012 22:22

Pari kertaan oon pitempiä matkoja ajanu Skytarilla ajoin siskon mökille yhteen suuntaan matkaa joku 60 km ja Hondalla oon kaks kertaa käyny miitissä matkaa vaan miitti paikalle 80 km suuntaan. Onneksi nelari ei vie paljoa ainetta.

Re: Pitkät matkat mopolla

24.2.2012 15:25

Ite oon ajanu haapavedeltä raaheen on about 100km yhteen suuntaan. mopona oli yamaha dt josta oli ohitettu poksi ja kuri pois.

Re: Pitkät matkat mopolla

24.2.2012 21:23

Kestääkö detsi 1000km matkoja jos ois kuriton vakioputki ja ohitettu rajotin vireinä??

Re: Pitkät matkat mopolla

24.2.2012 21:26

Eiköhän kestä, kunhan muistaa vaan öljyä lisäillä tuorevoitelu säiliöön jos käytössä.

Itse pitäs varmaanki nyt hiihtolomalla lähtee ajaa 54km yhteen suuntaan, saas nähä kuinka mielenkiintoinen reissu näin talvella on :lol:

Re: Pitkät matkat mopolla

24.2.2012 22:15

Itte varmaa laittasin iha suosiolla tankkii valmiit seokset, ihan sen varalta, että tuorevoitelu ei kestäkkään. Ei se ole niin iso homma pitää sitä öljypurkkia mukana.

Re: Pitkät matkat mopolla

24.2.2012 23:42

Ja kyllä ne mopot kestää, (en tietenkään lupaa ettei mikään hajoa, mutta siis kestää) kunhan on kaikki kunnossa.

Re: Pitkät matkat mopolla

29.2.2012 16:38

Jepex kirjoitti:
Itse pitäs varmaanki nyt hiihtolomalla lähtee ajaa 54km yhteen suuntaan, saas nähä kuinka mielenkiintoinen reissu näin talvella on :lol:



Tulipahan ajettua tuo matka, vitutti kun pienet tiet oli ilmeisesti lingolla putsattu, niin täristi terpi aivan perkeleesti, hävis sit etuvalosta maadotus kun katkes liitin :lol:

Re: Pitkät matkat mopolla

1.3.2012 20:41

Harvoin lingolla putsatut tiet ovat epätasaisia jos on vehkeet kunnossa. Useimmin ne auratut tiet esim pyörätiet täristävät paljon enemmän kun aura hyppii kun vauhdilla ajaa.

Terveisin suunnilleen joka päivä traktorilla linkoileva :roll:

Re: Pitkät matkat mopolla

1.3.2012 21:45

Vanha linko niillä varmaan käytössä, isäki puhu kun joskus(80-90 luvulla) itse ollut töissä sen tien varrella motolla talvella niin sillonki täristänyt yhtälailla!

Re: Pitkät matkat mopolla

21.4.2012 17:10

Motokuskit 8) Itsekin tuleva sellainen.

No, että saahaan aiheeseen kuuluvaa sisältöä: Viimeks kun mopolla ajelin niin sillon tuli tehtyä kesäöisin melkein joka yö, n. klo 02-06 välillä sellasia 100km+ lenkkejä. Ensin Lappeenrantaan matkaa 40km, sitten LPRästä Ylämaalle 40km, sieltä Luumäelle 30km, sitten takas 30km ja vielä Teboil Rajahoviin 35km, sieltä takas. Oli aika perus reitti. Saipahan ajan kulumaan! :)

Re: Pitkät matkat mopolla

22.4.2012 12:01

Eilen tuli ajeltua veljen kanssa joku 60km lenkki hienossa kevät kelissä ;) Nyt on varjossa +19 ja aurinko paistaa...kohta taas jonnekin pyörimään 8)